''Başbakan Yardımcısı Çavuşoğlu: 42 asgari ücretle yeni araç almak mümkün! 2002 yılında 184 lira olan asgari ücretin bugün yüzde 14 oranında artışla bin 603 liraya çıktığını belirten Başbakan Yardımcısı Hakan Çavuşoğlu, "O zaman asgari ücretle çalışan bir kişi 90 maaşıyla 1.4 motor gücüne sahip bir sıfır araç alabilirken şimdi 42 maaşıyla sıfır bir araç alabiliyor" dedi.''

Biz safız ya, dünyanın en saf milleti Türk Milleti ya, işkembe-i kübradan sallayın bakalım. Siz de öyle zor filan bir şey mi zannettiniz asgari ücret ile araba almayı? Aman ha aman sakın korkmayın, yeter ki kırk iki ay aldığınız asgari ücreti bir kenara koyun, biriktirin. Bakın işte sizin de bir 1.4 ayağınızı yerden kesecek bir oturgaçlıgötürgeçiniz (ki araba demektir) oluverdi... Bu arada sanırım serum ile beslenmeniz gerekecektir. Yoksa yeyip içip de kendinize beş kuruş harcarsanız arabayı marabayı zor görürsünüz...

Asgari ücret deyip de geçmeyin sakın küçümseyeyim filanda demeyin. Kocaaa 1603.00 Türk Lirası... İçinde 160 tane onluk, seksen tane yirmilik, yaklaşık üç yüz yirmi tane beşlik, onaltı tane yüzlük para barındırıyor paydalara ayırırsak...

Hayır velev ki Türkiye'de ki asgari ücreti az buldunuz, gidin Almanya'ya oradan alın asgari ücreti... Almanya dediğin de nedir ki kuş uçuşu bir iki saatlik yol... Almanyayı beğenmediniz mi geçin oradan Hollanda'ya oradan alın asgari ücreti...

Hem de size bir müjde vereyim şimdiden. Seneye yine arttıracaklar imiş bu asgari ücreti, benden duymuş olmayın da... Biliyor muydunuz? Hadi ya! Demek biliyordunuz da bana niye hemen söylemiyorsunuz? Bir müjde daha vereyim o zaman seneye de dar gelirliler enflasyona ezdirilmek bir yana, enflasyon canavarının ağzından girip burnundan çıkacaklarmış...

Adam karısını almış karşısına bağırıyor ''Bana asgari ücret muamelesi yapma ne demek seninle geçinemiyorum, geçineceksin!'' Bu da ufak bir espri... Yüzünüzden gülücükler eksik olmasın...

''TÜRK-İŞ Genel Başkanı Ergün Atalay, açıklanan yeni asgari ücretle geçinmenin mümkün olmadığını söyleyerek, "Bu parayla 1 ay geçinsinler bakayım. Geçinebiliyorlarsa bizim itirazımız yok. Geçinilecek bir ücret değil." dedi.'' Şimdi benim kafam karıştı arkadaş. Geçinmeye mi çalışsak bu asgari ücret ile yoksam biriktirip de sıfır araba almaya mı kalksak? İşin esprisini bir tarafa bırakalım. En az beş on seçimdir oy kullanan bir vatandaş olarak diyorum ki bıktık artık bu beylik ''Halkımızı enflasyona ezdirmedik ezdirmeyeceğiz bundan sonra da.'' safsatalarından... Hiç bir hükumet döneminde olmamıştır, tarih kitapları da yazmaz, dar gelirli ve orta direğin enflasyon canavarının kollarında perişan olmadan yaşadığını... Bana inanmıyorsanız açın bakın, inceleyin. Aralık ve ocak aylarında temel tüketim maddelerine gelen zamlar ile ocak ayında çalışanların ve emeklilerin maaşlarına yapılan zamları bir karşılaştırın sonra konuşalım tekrar... 

( Asgari Ücret İle Sıfır Oto Hadeee Burada başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 3.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.