Öğüt vermek ne haddime ki… Ben zaten öğüde ihtiyaç duyuyorum. Ama yaşadığım her şeyde acı var ve sonuçları bana neler öğretti neler! Nehir akarken, aktığım zamanlardı gençliğim… Şelaleyi düşünemeden kürekleri hemde ne hızlı sallamışım. Şelaleye geldiğimde, yaşlanmışım! Artık o şelaleye varmamak için küreği tersine çevirdim. Fakat gördüm ki gücüm de tükenmiş, ne kadar sallasam şelaleye bu sefer akıntıdan olsa gerek hızla gidiyorum. 


Hey be Gençlik, sizdendim bir zamanlar… geçmez sandım anlar!


Kime ne yazsam, çizsem, karşılaştığım eleştiri de ağır oluyor artık. Gençlik vurdum duymaz, burnunun dikine gidiyor… Onlar o nehirde değil kayıkla gitmek, su motoru kullanıyorlar… Uçuyorlar! Hatta o şelaleye bizden daha hızlı varıyorlar. Marsa gitmeyi cazip görüyorlar, dünya yetmiyor aya gitmeyi ve yaşamayı umuyorlar!


Oysa o gençliği biz ürettik, neler feda ettik onlar için… Anlatsak anlamıyorlar! Madem bizi dünyaya getirdiniz, serin ne varsa önümüze diyorlar!


Bugün yılbaşı gecesi, nerede kim bilir ne acı çekecekleri fındıkları kırıyorlar. saçlarını yarıyorlar, akan kanlarını ter sanıyorlar. içtikleri keyif vericilerle, sabah uzanacaklar sere serpe yerlerde, çöp gibi… Biz onları ne kadar merak etsek, onlar diyor, “Size ne, bizim hayatımız… acıysa acı, biz yaşıyoruz!” diyorlar.  


Öldüler… O gençliğe model sanatçılar! Biz onların bıraktığı nesille baş başayız! Onları ne hesabı veriyorlar bilmem ama bizlerin verdiği hesap, üstelik ölmeden, ne kadar zorlu ah bilselerdi.


Öğüt verecek olsam, dinleyen mi var. Yaşlanmışız ah dost, yaşlanmışız!


Göz göre göre eriyor gençlik, körpeler… Hani islamın neferleri, samimi sipahileri, ezan okumaya gönüllü fidanaları? Lüks hayata kanmış, pis pisine ölen, yaşayan, yaşlanan Türkiyem manzaraları… Hele bugün görünce alış veriş edenleri AVMlerde, daha büyük hayal kırıklığı yaşadım. Ah Anadolu, sen saf kal, değişme… Çocuğunu büyük şehirlere gönderirken, imanı miras bırak kalbinde, değişmesin… Etrafına ışık saçsın, Allah’ın rahmetini!


Her yıl geçer geçer de… Bu gençlikten medet ummak lazım. Yarın ne depremlere dayanacak, ne yangınlara göğüs gerecek, ne tsunamilere aldanmayacak, savaşırsa şehit olamayı umacak, Türk asla yenilmez diyecek, imanım şerefimdir diyecek… O gençlik arzuluyorum. Bizim başka dinin yaşantısına özenecek ve yaşayacak nesle ihtiyacımız yok… Şu 2018 yılının ilk saatlerinde dua ediyorum kalbi ve gönülden. allah gençliğimize dosdoğru yol ve İslam şuuru versin diliyorum.Geleceğimiz ve şanlı tarihimize destanlar eklesinler diliyorum. Amin.


Pozitif dualarım… Allah’ı andıkça gevşedim ve rahatladım çok şükür… ya siz neler hissediyorsunuz? Benim gibi dua mı ediyorsunuz?


Saffet Kuramaz

( Gençlik Ve Öğütler başlıklı yazı safdeha tarafından 1.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.