Yüce yaratıcı Allah cc. bütün nimetlerini faydalanalım diye biz insanların emrine vermiş. Çevrenize şöyle dikkatlice bakın doğa da insana zararlı olarak yaratılmış bir şey göremezsiniz. Her şey ekolojik bir denge içinde ömrünü sürdürmektedir. Balıklar, kuşlar, fareler, yılanlar, çam ağaçları, çimenler, bulutlar, yağmur ormanları, hamam böcekleri, bitler, denizanaları vs.

Akıl ve aklını kullanmasını, makine yapmasını bilen tek varlık olarak bizler ne yapıyoruz? Yaptığımız tek şey kendi ellerimizle yaşadığımız zamana ve geleceğe, çocuklarımızın geleceğine ihanet etmek, dünyayı yaşanılabilir olmaktan çıkarmak için elimizden geleni ardımıza koymamak. Sorarım size bu mu insanlık, bu mu ortak akıl, bu mu Tanrı inancı ile dolu dolu olmak? Hiç sanmıyorum...

Ormanları yakan bizleriz, tarla açmak için. Denizlere arıtmadan pislik akıtan bizleriz, ucuz yollu bir iş olduğu için. Fabrikalarımızın bacalarına filtre cihazları taktırmayan bizleriz, pahalı bir şey zannettiğimiz için. Doğaya bu kadar zalim davrandığımız için, gün gelip bir gün hüngür hüngür ağlayacak olan da bizleriz...

''Son yıllarda Afrika'da doğal yaşamın kaynağı sayılan bu ormanlar ya çiftçiler tarafından yakılıyor ya da ağaçlar kesilerek yok ediliyor. Ormanların yok edilmesi ise iklim değişimine neden oluyor...''

''Afrika'daki yağmur ormanları, Kamerun'dan Kongo'ya, Gine'den Gabun'a kadar geniş bir alana uzanıyor. Bu ormanlar, Güney Amerika'daki Amazon ormanlarının ardından dünyanın en eski ikinci tropikal ormanları. Uzmanlar, yeryüzündeki hayvanların yüzde 40'la yüzde 60 arasındaki bir bölümünün bu yağmur ormanlarında yaşadığına dikkat çekiyor.''

''Son yıllarda özellikle Afrika'daki ormanların yakılarak yok edilmesi ya da ağaçların kesilmesi yüzünden çok sayıda canlı yok olma tehlikesiyle karşı karşıya. Çevre örgütü Greenpeace son 30 yılda Afrika kıtasının ormanlık alanının üçte ikisini yitirdiğine dikkat çekiyor.''

Dünya üzerinde ki denizlerin ve diğer su kaynaklarının kirliliği de önemle üzerinde durulması gereken bir konudur kanımca. Su bugün insanın en temel besin maddelerinin başında gelir. İnsan vücudunun bile yaklaşık yüzde altmışı sudur. Bu kadar hayati bir öneme haiz bir madde iken, bizler onu kirletmek, kaynaklarımızı kurutmak için elimizden geleni ardımıza koymuyoruz, ama bilinçli, ama bilinçsiz olarak. Literatürümüze de girmiş su ile ilgili çok güzel atasözlerimiz ve deyimlerimiz vardır. Su getirene ''Su gibi aziz ol''deriz, uzun boylulara ''Sulak yerde büyümüş''deriz, yine''Suyun yavaş akanından insanın yere bakanından kork''deriz. Suyun Türk Kültüründe ki yeri ayrıdır...

''Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü (FAO), 2010'da dünyada balık tüketiminin rekor düzeye çıktığını belirterek dünya rezervleri konusunda alarm verdi.''

Yine bir araştırmada okuduğum kadarı ile her gün dünya denizlerinden yüz elli bin kamyon balık çekilmektedir. Eğer dünya denizlerinde bir yıl bütün balık avları yasaklansa bir yıl sonra bütün deniz ve okyanuslarda balık kaynayacaktır her yer muhtemelen...

''Her yıl milyonlarca ton çöpün döküldüğü denizler zamanla birer çöplüğe dönüşmüş, kuşkusuz bunun en büyük zararını deniz ve okyanuslardaki canlılar görmüştür. Çok miktarda pislik arıtılmadan kanalizasyonlardan deniz, göl ve ırmaklara akıtıldığı zaman su bu kadar çok pisliği arıtamaz. Sudaki tüm oksijen tükendiği için, balıklar ve atıkları ayrıştırarak zararsız maddelere dönüştüren bakteriler ölür. Sularda yalnızca oksijensiz yaşayabilen, hastalık yapıcı bakteriler kalır. Özellikle sanayi bölgelerine yakın olan Akdeniz ve Japon Denizi ile Kuzey Amerika'daki Büyük Göller de görülen kirlilik bütün okyanusları etkilemektedir.''

''1950'lerde Japonya'da görülen Minimata hastalığının denize dökülen cıvalı atıklardan etkilenen ton balığının yenilmesinden kaynaklandığı belirlenmiştir. Fabrikaların denize döktüğü kimyasal atıkların içindeki cıva önce küçük deniz canlılarının, sonra bunları yiyen daha büyük balıkların vücudunda birikiyor ve en sonunda o balıkları yiyen insanlara zarar verecek düzeye ulaşıyordu. 1986'da Kuzey Denizi'nde yapılan bir araştırmada, incelenen yassı balıkların beşte ikisinden fazlasında kanser hastalığına benzer belirtiler bulunmuştur. Kuşkusuz, kirlenme yalnızca insan sağlığını değil öteki canlıları da etkilemektedir.''

Diğer önemle üzerinde durulması gereken konu radyasyon ve nükleer tehlikedir, ki bu da gerekli önlemler alınmadığı zaman insanlar ve doğa üzerinde büyük tehlike oluşturmakta ve insanlığı tehdit etmektedir. Her ne kadar dünya üzerinde savaşlarda nükleer silah kullanmak yasaklanmışsa da, buna rağmen süper güç tabir edilen devletler deneme amacını öne sürerek kimselere sorma gereği bile duymadan bu silahları çöl gibi terk edilmiş yerlerde kullanmaktadırlar. Geçmişte Çernobil Faciası, günümüzde de Japonya da ki Fukişima Nükleer Santrali olayı bunlara hazin birer örnektir ve daha da böyle bir şey olmaz demek biraz safdilliliktir...

Doğaya karşı bu kadar acımasız olursak gün gelir bir gün biz de onun karşısında acınacak durumlara düşebiliriz. Sevgi ve Saygılarımla...

( Doğaya Karşı Bu Kadar Acımasız Olmayalım başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 28.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.