Makale / Bilimsel Makaleler

Eklenme Tarihi : 11.12.2017
Okunma Sayısı : 1771
Yorum Sayısı : 0
Bu öneri; Bimer aracılığıyla
Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'na da gönderilmiştir.

Yüksek teknoloji ve endüstri üniversitesi

    İhrac ettiğimiz sanayi ürünlerinde kullandığımız üretim girdileri %100 yerli değil.
Deve satıyoruz fakat sadece kulağı bize ait adeta.
Elektronik olmadan yazılımın bir anlamı kalmıyor. Yazılım olmadan da, elektroniğin sanayiden pay alması zor gibi. Hele endüstriyel kimya ürünlerini ithal edip kamyonla döviz ödediğimizde, ihracat gelirlerimiz ekonomiye beklendiği kadar olumlu yansımıyor.
      Bu işi kökten halletmenin yolu, tüm güç, birikim, azim, kararlılık ve cesaretimizle bu alana odaklanmaktır.
Önerim şudur: öncelikli olarak,
Zemin, hava, ulaşım şartlarının en uygun olduğu bir şehirde, 
Yüksek teknoloji ve endüstri üniversitesi
kurmaktır.
Sadece elektronik, yazılım, kimya, makine ve endüstri mühendisliği bölümlerinde uygulamalı eğitim verecek olan üniversiteye en gelişmiş laboratuvar, kütüphane ve uygulama atölyeleri de kurmamız gerekiyor.
Tüm planlamalarda, endüstri 4.0 çağının gerek ve gerçekleri ön planda olmalıdır.
Gerekirse yurt dışından da davet ederek bu alanların en deneyimli akademisyenlerini bu kampüste toplamamız öncelikli girişim olmalı.
Böyle bir kampüste başka bir eğitim olmayacağından bölümler arası koordinasyon ve deneyim akışı daha verimli olacaktır.
Bu öneri, uçak ve otomobil üretmekten daha önemlidir. 20 yıl sonra 50 yerli markaya ulaşmanın başlangıcı budur.
Öğretim üyeleri ve öğrenciler üretime öyle bir odaklanmalı ki, rüyasının bile yarısını bu heyecan doldurmalıdır.
Akademisyenler tam gün görev yapmalı, dersi olmasa bile laboratuvarda, kütüphanede araştırma yapmalıdır. Maaşları tatminkar belirlenince, sanayide ek danışmanlık arayışında olmamalıdırlar.
Endüstriyel kimya deyip geçmeyiniz.
Würth, basf, 3m, henkel firmalarının ürün kataloglarına baktığınızda, en az kırk sektöre hammadde tedarik ettiğini göreceğiz.
Led tv üretip ihrac eden, panelini ithal ediyor.
Metal kesme makinesi ihrac eden, laser ünitesini ithal ediyor. Makine üreten bir çok kimyasal hammadeyi ithal ediyor.
Bunlar ithalat istatistiklerinden gözlemlenebilir.
    Bu üniversitede, araştırma ve üretim hedefi belirleyip, bölümler arasında takımlar kurarak
koordineli çalışmalar yapılabilir.
Son sınıf öğrencileri erasmus dahilinde öğrenim ve staj için; japonya, Almanya, ABD, Fransa, G.Kore, Rusya, Çin gibi yüksek teknoloji üreten ülkelere gönderilebilir.
     Öyle bir eğitim araştırma üretim kampüsü kuralım ki, çaycısı, temizlikçisi bile milli üretim ve teknoloji aşkı ile görev yapsın.
    Dikkate alınması dileğiyle saygılar sunarım.
11.12.2017
Ali Rıza Malkoç
Samsun
www. arm.web.tr
( Yüksek Teknoloji Ve Endüstri Üniversitesi başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 11.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.