“Aşksız hayat yaşanmamış sayılır” diyenler var. Valla aşk olmasa da olur; ille de sevgisiz olmaz! Aşk olursa daha iyi olur elbette. Ancak aşk öyle tüm yaşam boyu duyumsayabileceğimiz bir şey değil. Bu yüzden sevgisiz asla, diyorum. Aşk yoksa, sevgiyle yaşayabilir insan ve kimse ona "hiç yaşamadın" diyemez.

Aşk zaten sevginin yüceleştirilmiş bir türevidir. Pek sık oluşmaz; bazı insanların yaşamlarında hiç de oluşmayabilir. Aşk, insanın dilinden düşürmediği bir ilişki duyumu olsa da eksikliği insanı küçültmez. Asıl sevgidir yokluğuyla insanı küçülten. Hele de aşk sonrası sevgiyle kalabilen kişi bence yeteri kadar insan olmuştur.

Yaşamı boyunca aşkı yaşama fırsatı olmayan nice sevgi yüklü kalpler bildiğimden, "Aşk neyse de sevgisiz asla olmaz" dedim. Aşk biraz da sevginin özel lüksüdür... Herkese nasip olmayabiliyor.

İlahi aşk dışında hiçbir aşk tek başına sürdürülebilir değildir. Oysa sevmek kişinin tümden kendi varlığıyla sürdürülebilir duygusal bir davranıştır. İnsan ilişkisinde sevilmeden aşk gerçeğinde yaşamak olası değildir. Ancak, insan her zaman sevgi gerçeğinde yaşayabilir. Sevilmeyi beklemeden sevebiliriz.

Sevmeli ki sevilmeyi beklemeden, insan olmanın onuruyla ölebilelim. Sevdikçe insanın  kendine olan inancı ve özgüveni pekişir; hele ki sevgiyi aşk ile taçlandırma rahmeti de nasip olmuşsa insan dünya yaşamındaki en yüce mana değerini bulmuş olur.

Bu dünya cenneti olmasa aşk kavramı oluşamazdı sanıyorum. Ahret cennetinde eminim ki "aşk" yoktur. Çünkü orada özlemin kavuşma umudu yoktur. Dinsel bilgi nefsi arzuların cennette anında karşılanabilir olduğunu söylemektedir. Doğrudan meşk aşkı gömer. Aşk emek ister; o emek de bu dünya nimetidir. Aşk nimetini öbür dünyaya erteleyen aldanmış olacaktır. Aşk gelip sarmalamasa bile, aşk umuduna tutulu sevgiyle yürüyen ölüme pişman gitmeyecektir.

Muharrem Soyek
( Sevgisiz Asla başlıklı yazı M. Soyek tarafından 10.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.