SANATTAKİ ÖZGÜRLÜK

 

     Menekşe Kokulu Hikâyeler adlı Yakamoz yayınlarına ait bir hikâye kitabından sizler adına seçtiğim ‘Kuş Resmi’ adlı yazı:

 

 

     Babası İspanya’nın en ağır siyasi cezalarının verildiği bir hapishanede mahkûmdu küçük kızın. Fırsat bulduğu her hafta sonu babasını ziyaret için annesiyle birlikte hapishaneye giderdi.

      Yine bir ziyarete giderken babası için çizdiği resmi yanında götürdü ancak hapishane kurallarına göre özgürlüğü çağrıştıran her türlü şeyin mahkûmlara verilmesi yasaktı. Bu nedenle kâğıda çizdiği kuş resmini kabul etmemişler ve oracıkta yırtmışlardı.

     Çok üzülmüştü küçük kız. Babasına söyledi bunu, o da “Üzülme kızım, yine çizersin; bu sefer çizdiklerine dikkat edersin olur mu?” dedi.

     Küçük kız diğer ziyaretinde babasına yeni bir resim çizip götürdü. Bu sefer kuş yerine bir ağaç ve üzerine siyah minik benekler çizmişti. Babası keyifle resme baktı ve sordu:

     “Hımmm! Ne güzel bir ağaç bu! Üzerindeki benekler ne? Portakal mı?”

     Küçük kız babasına eğilerek sessizce, “Hişşşşt! O benekler ağacın içinde saklanan kuşların gözleri!” dedi.

 

 

     Belki sunduğum hikâye sizlere sıradan gelebilir lâkin okudukça anlamlı olduğunu keşfedersiniz. Sanatta özgürlük, fikirlerin hür olmasıyla yeşerir. Aklen, fikren, zihnen, sanatsal ve duygusal yönden ve birçok sebeplerle sanatın özgürlüğü yücelir ve kendine özgürlük tahtı kurar. Adım adım renklenir parmaklarımız, resim fırçası yahut boya kalemiyle dans eder avuç içlerimiz, tuvale yansıyarak günışığına çıkar eserimiz.

 

     Minicik yavrumuzun okulöncesinde yahut ilkokula başladığı dönemde yaptığı ufacık bir resim, okuma yazmayı öğrendiği ilk gün kendi çizdiği resmine iliştirip de üstüne not bıraktığı özel günün anısı sizleri nasıl da yürekten tebessüm ettirmiştir. Gülüşleri sevince boğar özel anlar, anılar yıllandıkça sanatsal tatta akide şekeri kıvamına gelir. Lokum tadında sohbetler kahve saatiyle bütünleşir ve sanatçı dostların ortamı düş ürünleriyle bereketlenir. Sanattaki özgürlük; bizim vicdan özgürlüğümüz, edep çerçevemiz, duygularımız, renkli dünyamız, güzel anılarımız, çocukluğumuz ile gelişir. Aslında sanattaki özgürlük, duygularımızın elindeki oyuncağı almamakla başlar ve sanatçımızın boya kalemlerini çalmamakla hür olur. İçinizdeki renkler solmasın, sanatsal yönünüz yok olmasın. Tuvaliniz dünya, resim fırçanız elleriniz, boya kaleminiz parmak uçlarınız, çılgın renkleriniz de kalbinizdeki hayal dünyanız olarak kalsın.

( Sanattaki Özgürlük başlıklı yazı KONUK YAZAR tarafından 6.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.