Yıllardır okullarda münazaralarda tartışılıp dururdu, sanat sanat için midir, sanat toplum için midir? Bunların ikisi de ayrılmaz bir bütündür. Sanat ulvi duygular ile yapılan bir eylemdir/eylemler bütünüdür diyelim... Her sanatçı önce sanatını bireysel olarak başlatıp, daha sonra topluma sunar.


Toplum eğer sanatçının ortaya çıkardığı eserini benimser ise sanatçıyı da er ya da geç bağrına basacaktır. Toplumun dertleri ile sıkıntıları ile ilgilenmeyen sanatçıların ve sanatlarının geleceği de çok da parlak olmayacaktır... Hiç bir zaman sanatçı kendini içinden çıktığı toplumun üstünde görmemeli bilakis alçak gönüllü olmalıdır... Sanatçı kendini büyük görmeye başladığı zaman yıldırım hızıyla toplumun, sevenlerinin gözünden düşecektir...


Tabi ki yazdığı bir şiiri, bir öyküyü, bir yazıyı sadece kendi için, sevdikleri için yazıp yazıp bunları da çeşitli ortamlarda paylaşmayan da bir dolu bayan ve erkek var... Belki bunların içinde eğer ki yayınlamış olsalar bir edebi şaheser olacak yazılar bile çıkacaktır... Hiç kimseyi bundan dolayı suçlayamayız... Kendileri öyle düşünmüşler öyle uygun görmüşler...


Yapılan sanatsal eylem her ne olursa olsun, onu izleyenlere, okuyanlara, takip edenlere bir şeyler katıyorsa, onu ortaya koyan sanatçı da amacına ulaşarak huzur bulacaktır... Yoksa işi çığırından çıkartıp da ahlaksız bir yola sapıldığı ve buna da sanat adı verildiği zaman, yapılan iş havanda su dövmekten öteye geçemeyecektir...


Gazi Mustafa Kemal Atatürk ‘’Sanatsız kalan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir.’’ Demiştir... Sanatın zirveye çıktığı toplumlarda, insanlar birbirine silah sıkmaktan, kavga etmekten de uzak duracaklar ve toplumların refah seviyeleri de azami derecede yükselmiş olacaktır... Sanat mutlaka toplum içindir, toplumun huzuru ve refahı da sanatın ve sanatçının çokluğu ile doğru orantılıdır...

( Sanat Mutlaka Toplum İçindir başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 3.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.