Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 30.11.2017
Okunma Sayısı : 1737
Yorum Sayısı : 0
Zarafet (incelik) nedir?

     Etrafına pozitif enerji, güven, sevgi, hoşgörü ve adalet yayabilmektir.
Yaşamdaki sorumluluğunu bilip, haddini aşmamaktır zarafet.
Ortak alan olan asansörde sigara içmeyip, bu zevkini sabırla, daha dar alan olan bireysel tabuta saklamaktır.
     Toplu taşıma araçlarında; yaşlı, hasta ve bayanlara oturma yeri verebilmektir.
Cadde, apartman, işyeri, park, bahçe, taşıt gibi ortak alanlara çöp atmamak, atılanı da alıp çöp kutusuna atabilmektir.
Davranışlarıyla örnek ve öğretici olmak, kimsenin ayıbını yüzüne vurmamaktır.
     Yanlışlık ve hukuksuzluk varsa, usulüne uygun ölçülerle tavır takınmaktır.
Gösteriş, riya, benlik ve bencillikten kaçınmak, ihtiyaç sahiplerine yardımcı olmaktır.
Kendi özel çıkar ve yaşantımıza tam uymasa da, toplumsal faydadan yana olabilmektir.
Armağan dağıtılırken, "önden buyurun" diyebilmektir.
Karnının doymadığı yerde, açgözlülük yapmamaktır.
     Hakkında bilgi sahibi olmadığı bir konuda, kişisel bir söylem geliştirip, önyargıda bulunmamaktır.
İnsan, hayvan, bitki, doğa alemlerine, onların tüm varlık, hak ve beklentilerine saygılı olmaktır. Evrensel varoluşun tüm katmanlarını, bir bütünün parçaları olarak görebilmektir.
     Kaybettiği huzur ve mutluluğu, Uzak ve sanal bağlantılarda değil, kendi içinde ve bulunduğu mekânda arayabilmektir.
Kendi hatalarına mikroskopla, başkalarının ayıplarına teleskopla bakabilmektir zarafet.
     Borcunu zamanında ödemek, sözünü tutmaktır.
Randevusuna beş dakika önce gelip, kimseyi bekletmemektir.
İyilikleri başa kakmamak, mevkisini, mülkünü, kabalığını koz olarak kullanmamaktır.
     Zarafet; nezakettir, birlikte yaşam kültürünün temel yapı taşıdır.
Zarafet insan olmak ve insan kalabilmektir.
Ve zarif olmayana da aynı bakış açısıyla yaklaşabilmektir.
30.11.2017
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
www.arm.web.tr
( Zarafet Nedir başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 30.11.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.