Makale / Ekonomik Makaleler

Eklenme Tarihi : 26.11.2017
Okunma Sayısı : 1859
Yorum Sayısı : 0
Bu öneri yazısı, bimer aracılığıyle ekonomi bakanlığına da gönderilmiştir.

Asya ve Uzak Doğu Lirası Önerisi

     Ekonomi, finans, ithalat, ihracat, teknoloji, savunma sanayi alanlarında dünya ölçeğinde Dolar ve Euro'nun sözü geçmektedir. Oysaki üretim ve katma değerin büyük bir kısmı doğudadır. Petrol ve doğalgaz gibi enerjinin de üretim ağırlığı doğudadır. Fakat piyasa, finans ve ekonomik değerleri, kriter ve ölçüleri batı ve ABD belirlemektedir.
Bu durum güç ve dengeleri bozmaktadır.
Üreten hamal, köle; piyasayı elinde tutan patron statüsüne yükselmektedir.
Bağımsız üretme ve satın alma girişiminde bununanlar ise tehdit edilmektedir.
      Küçük bir döviz kuru dalgalanmasının ülkelerin kaderini değiştirmesi, halkta tedirginlik yaratması kabul edilemez.
Acilen ve öncelikle üretenlerin, yöneten ve karar verebilen, ekonomik bağımsızlığını ilan eden duruma gelmesinin ilk adımı:
" Asya ve Uzakdoğu Lirası" ortak para birimine geçmesi kaçınılmazdır.
     Böyle bir uygulama; kültürel, askeri, teknolojik dayanışmayı da beraberinde getirecektir.
Türkiye, Rusya, Hindistan, Çin,  Japonya, G.Kore, İran, S.Arabistan, Malezya ülkeleri ekonomik bir birlik oluşturarak bu ekonomik devrimi başlatabilir.
Böyle bir hamleyle batıdan kopmuyoruz, el öpen değil el sıkan konuma geleceğiz.
Bu niyetle toplantı yapmak bile, birçok alanda geri adım atılmasına sebep olabilir.
      Bu bir ham hayal ya da ütopya değildir. Ütopya; bir örneği olmayan afaki ve farazi uçuk ideallerden oluşur, oysaki, bu önerinin gerçekleşmiş örneği bulunmaktadır.
Başarabilmek için; niyet, cesaret, girişim ve karşılıklı güven yeterlidir.
   Söylem değil eylemler kaderimizi değiştirecektir. Kalıcı barış, huzur ve verimlilik için bu adımı atmalıyız.
Dikkate alınması dileğiyle, kamuoyuna saygı ile arz ederim.
26.11.2017
Ali Rıza Malkoç
Www.arm.web.tr
( Asya Ve Uzak Dogu Ortak Para Birimi Hk. başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 26.11.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.