DEMİREL'İN 5 LİRA VAADİ - Kendine has uslubu ile Türk siyasi hayatına damgasını vuran Süleyman Demirel seçim vaatlerinde de tartışmasız bir numara. Yasaklar sonrası yeniden siyasete döndüğü 1991 seçimlerinde "kim ne veriyorsa beş lira fazlasını vereceğim" sözü ile hafızalara kazınan Demirel, ekonomiyi 500 günde düzlüğe çıkarma sözü verdi. Yüzde 27 oyla iktidar oldu ancak sözlerini yerine getiremedi.


MAZOT 1 TL OLACAK - Cem Uzan'ın "Vallahi Mazot 1 Lira olacak" diye ettiği yemin de siyasi tarihimize geçen vaadlerden biri oldu. Her işsize 350 TL maaş vadeden Cem Uzan, konser eşliğinde halka döner-ekmek dağıtarak 2002 seçiminde Genç Parti'ye yüzde 7 oy kazandırmıştı. 2007 seçiminde ise barajı aşabilmek için inanılmaz vaadlerde bulunmasına ve İbrahim Tatlıses'i aday göstermesine rağmen büyük bir hayal kırıklığı yaşadı.


HER AİLEYE İKİ ANAHTAR - Süleyman Demirel'in ekonomi kurmayı olarak siyasete adım atan Tansu Çiller'in vaatleri de Demirel'i aratmadı. DYP-SHP hükümetinde ekonomiden sorumlu devlet bakanı olar Çiller herkese biri ev biri araba olmak üzere iki anahtar vaat etti. 'Her mahallede yüz trilyoner olacak' dedi, bunu `her köylüye traktör` sözü takip etti. Demirel sonrasında Başbakanlık koltuğuna oturdu ama verdiği sözleri yerine getirmedi.

KÖYLÜLERE GÖZ KIRPTI - İktidarının son döneminde Türkiye'nin en ağır krizlerinden biri yaşadığı Bülent Ecevit ise siyasi hayatı boyunca daha çok köylünün çiftçinin gönlünü kazanmaya çalıştı. Başındaki kasketi ile özdeşleşen Ecevit köykent kırsal kalkınma projesi ile dikkat çekti. Proje pilot bölge olarak seçilen köylerde uygulanmaya çalışıldı ama başarıya ulaşmadı.

ÖCALAN'I İDAM EDECEĞİZ - MHP lideri Devlet Bahçeli ise 1999 seçimlerinde "Apo'yu idam edeceğiz " vaadinde bulundu. Sandıktan ikinci parti olarak çıkan MHP hükümet ortağı olmasına rağmen bu sözünü yerine getiremedi. Bahçeli aynı seçim döneminde "başörtüsü sorununu ürkekler değil, erkekler çözer" dedi. Ancak meclise türbanlı olarak giren MHP'li Nesrin Ünal bir süre sonra başını açmak zorunda kaldı.

TAKSiM'E CAMi YAPACAĞIM - Bir süre önce vefat eden Necmettin Erbakan ise vaad yarışında rakiplerinin hiçbirisinden geri kalmadı. Taksim Meydanı'na Cami yapma sözü veren Erbakan seçmene 5 bin tank üreteceğiz deyip her İle bir havaalanı ve hızlı tren vadetti. REFAHYOL iktidarında Başbakan olan Erbakan, işçi memur ve emekli maaşlarına süper zamlar yaptı. Ancak 28 Şubatta gerçekleştirilen postmodern darbe sebebiyle vaadlerini yerine getiremeden iktidardan indirildi


600 TL MAAŞ, 6 AY ASKERLİK - Cumhuriyet Halk Partisi 2002 seçimlerine üniversiteye giriş sınavlarını kaldırma ve 1 milyon işsize iş sözü ile girmişti. İktidar olamayınca doğal olarak hiçbirini yerine getiremedi. Kemal Kılıçdaroğlu ise vaad yarışında Deniz Baykal'ı da geçti. Yoksul ailelere 600 TL maaş bağlayacağın söyleyen Kılıçdaroğlu'nun "parayı nerden bulacaksın" sorusuna verdiği " Benim adım Kemal, ben bulurum" cevabı ise kimseyi tatmin etmedi. Parası olmayana bedelsiz askerlik ve askerlik süresini 6 aya indirme sözleri de kamuoyunda şaşkınlıkla karşılandı.

AK PARTİ'NİN HEDEFİ - 2023 2002 ve 2007 seçimlerinden ezici üstünlükle çıkan AK Parti 12 Hazirandaki seçimin sonucundan da gayet emin görünüyor. Bu rahatlık Başbakan Erdoğan'ın seçim konuşmalarına da yansımış durumda. Üç-beş aylık uçuk kaçık vaadlerden kaçınan Erdoğan seçim beyannamesine "Türkiye'nin 2023 Vizyonu"nu koydu. 2023 yılına kadar yerli uçak sözü veren Erdoğan, Türkiye'yi hızlı tren ile ağlarla öreceğini ve havaalansız il kalmayacağını söyledi. 500 bin konut yapan TOKİ'ye 500 bin konut hedefi daha koydu. 30 yaş üstüne imtihansız üniversite hakkı getireceğini söyleyen Erdoğan, 250 üniversite ve zorunlu eğitimi 12 yıla çıkarma sözü verdi.


Tamamı İHLAS SON DAKİKA haber sitesinden alıntıdır...


30 MART  2011
( Seçim Vaadleri başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 17.11.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.