Çağımız İnternet Çağı... 21. Yüzyıla kadar bir dolu devir ve çağ geldi geçti... İlk çağ, Orta çağ, Yakın çağ, Yeni çağ, Uzay çağı ve Tabi İnternet ve Bilgisayar Çağı... Bunların içinde Bilgisayar Çağı müthiş bir çağ. İnsanlar artık bir çok işlerini bilgisayar yoluyla hallediyorlar. Marketlere, bakkallara bile sipariş verirken İnternetten oluyor işlemler. Bütün devlet kuruluşlarının İnternet Siteleri var. Haliyle bu sitelere de siber saldırılar oluyor, diğer ülkelerin bilgisayar korsanları, yani hacker denilen adamlar tarafından...


Artık savaşlar orta çağ da olduğu gibi, meydanlarda değil, bilgisayar ortamlarında gerçekleşiyor. Onlar bizim devlet kuruluşlarımızın sitelerine saldırıyor, bizimkilerde onların önemli kuruluşlarının sitelerine saldırıyor, bayrak dikiyorlar, işlevsiz hale getiriyorlar... Bütün kritik devlet kuruluşlarının tabi bir kaç tane de yedeklenmiş siteleri var. Site ele geçirildi mi, hemen yedeklenmiş siteler devreye giriyor. Böyle de olması lazım, yoksa bütün işlerin karmakarışık olması içten bile değil...


Siber Savaşın bilimsel açıklaması da kısaca şöyle... ''Siber Savaş, karşıt çıkarları olan ulusların, birbirlerine bilişim ağ ve sistemlerini kullanarak saldırması olarak özetlenebilecek bir olgu. Siber Savaş etkinlikleri; propaganda siteleri açmak, karşı tarafın sitelerini işlemez hale getirmek, hatta şehirlerin alt yapı sistemlerini çökertmek kadar ileri giden saldırgan eylemleri kapsıyor.'' 


Yakın zamanda BTK yani Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu siber güvenlik için hacker alımı yaptı. Her yaştan hacker adayı bu iş için kurumlara başvuru yaptı. Başvurusu kabul edilenlerin altı bin ile on bin lira arasında yüksek maaşlar ile istihdam edileceği de edindiğimiz bilgiler arasında...


Siber Savaşın temellerinin ABD ve Rusya arasında geçmişte yaşanan soğuk savaş döneminde atıldığı da söyleniyor. Başta ABD olmak üzere, Rusya, Çin, İngiltere gibi gelişmiş ülkeler siber savunma ve siber saldırı timleri oluşturmakta, ayrıca taşeron hackerler de kullandıkları belirtiliyor. ''Dünyada ki ilk siber savaşlar; 2007 Rusya-Estonya Siber savaşı ve 2008 Rusya-Gürcistan Siber savaşı olarak karşımıza çıkmaktadır. Her ne kadar bağımsız gibi görünse de hala büyük oranda Rus peyki olan bu iki ülke, Rusya için de mükemmel iki deneme bölgesiydi. Nitekim Rusya bu ülkelere yaptığı saldırılarla ülkede bulunan resmi kuruluşların, finans ve basın-yayının bütün iletişimini 3 hafta süreyle kesintiye uğrattı.''


Düşman bir ülkenin bankacılık sistemini ya da istihbarat biriminin sitesini veya herhangi bir devlet kurumunu, saldırı düzenleyip devre dışı bırakabiliyorsunuz. Tabi onlarda aynı şekilde size saldırıyorlar. Siber Meydan Savaşlarında her ne kadar can çıkmasa da, kan çıkmasa da saldırıda bulunulan kuruluşun elektronik olarak epeyce hırpalandığını söyleyebiliriz... Saldırıları def etmek içinde tabi bilgisayar uzmanları her yeni gün başka bir koruma kalkanı, koruyucu geliştirmeye çalışıyorlar. Bakalım bu siber savaşlar nereye kadar sürecek. Bekleyip göreceğiz... 

( Siber Meydan Savaşları başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 15.11.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.