İyilik hani şu bir adı da kayra olan, diğer bir adı lütuf, başka bir adı kerem, yine daha başka bir adı inayet olan, davranış kalıbı. Çoğu zaman nasılsın diye sorduklarında ''İyilik güzellik''diye de cevap vermişizdir. Bazı zamanlar Rabbimize dua etmişizdir ''Allah'ım bizi iyi insanlar ile karşılaştır.''diye. İyiliğin karşılığı olan davranış biçimi de ''Şer'' ve ''Kötülük'' dür. Bizim inancımız göre en büyük şerli varlık İblis diye de anılan ''Şeytan''dır. Nenelerinizi, dedelerinizi çok duymuşsunuzdur dua ederken ''Allah'ım bizleri ve evlatlarımızı şeytanın şerrinden koru.'' diye...

İyilik ile ilgili konuları internette araştırırken çok ilginç ve değişik bilgilere de ulaşıyorsunuz haliyle, işte bunlardan biri ''İyilik Olimpiyatları'' Duymuş muydunuz daha önce böyle bir şey? Belki çok azınız duymuştur, büyük çoğunluğun yine haberi yoktur...

İyilik Olimpiyatları :

''İyilik Olimpiyatları bir grup genç tarafından icat edilmiş dünyanın tek iyilik oyunudur. Bu oyunda gol atarak değil iyilik yaparak puan kazanılır ve olimpiyatlar boyunca en çok iyilik yapan ekipler çeşitli ödüller kazanır. Olimpiyatlar, yarışan öğrencilerin sosyal girişimciliklerini geliştirdiği gibi toplum ve dünya için onlarca iyiliğin hayat bulmasını sağlamaktadır.''

Ne güzel insanca bir yaklaşım birinci olmanın, madalya almanın, bunun için hırs yapmanın bir önemi olmadığı bir yarışma bu... Yüce kitabımız Kur'an-ı Kerim'de de iyilik yapmak ile ilgili bir dolu ayet vardır. İşte bunlardan bir kaçı. ''Kim iyilik getirirse, ona o (getirdiği)nin on katı vardır. Kim kötülük getirirse, sadece onun dengiyle cezalandırılır; onlar haksızlığa uğratılmazlar.'' Yine benzeri başka bir ayet.''Şüphesiz Allah, takva sahipleri ile ve iyilikte bulunanlarla beraberdir.'' Konu ile ilgili başka bir ayet yine ''Sevdiğiniz şeylerden (Allah yolunda) harcamadıkça, gerçek iyiliğe asla erişemezsiniz. Her ne harcarsanız Allah onu hakkıyla bilir.''Bir diğeri yine ''O (Allah'tan hakkıyla korka)nlar, bollukta ve darlıkta Allah için harcarlar, öfkelerini yutarlar, insanları affederler. Allah iyilik edenleri sever.''

Peygamberimiz Hazreti Muhammed sav.'de ''Başkalarına yaptığınız iyiliği unutun gitsin.'' ve ''Başkalarının size yaptığı kötülüğü de unutun gitsin.'' diyor. O yüce insan bunu söylüyorsa bizim de onun dediklerine, ondan işittiklerimize kulak vermek ve itaat etmek görevimizdir...

Fakir bir insana sadaka mı veriyorsun, herkesin içinde verme, gizli ver kardeşim, kimse görmesin Allah'dan başka. Zekât mı veriyorsun, her kime veriyorsan asla ve asla başka insanların içinde ve o insanı küçük düşürecek biçimde gösteriş yapacak şekilde verme, unutma ki ''Zekât Fakirin Hakkıdır.''

Doğrudur zekât malı eksiltmez arttırır, lakin her kim ki malını arttırmak için zekât veriyorsa ya da verdiğini zannediyorsa o da gaflet içindedir, çünkü zekât da bir nevi toplumsal iyiliktir ve iyilikler, dolayısı ile zekât da Allah'ın emri olduğu için verilir, malını arttırmak için verilmez...

Biraz da nankörlerden bahsedelim ki bunlar kendilerine yapılan iyilikleri unutup karşısında ki insanlara olanca kötülük düşünen tiplerdir. Allah bunlardan bizleri korusun. Milli Şairimiz Mehmet Akif Ersoy'un da nankörlük üzerine güzel bir sözü vardır, onu burada paylaşalım.''Yüzsüzdür insanoğlu kimse bilmez fendini, "Kime iyilik ettiysen ondan koru kendini". Geçmiş dönemlerin önemli hukukçularından ve siyaset adamlarından Ali Fuat Başgil'de iyilik üzerine şöyle demiştir. ''İyiliğe karşı iyilik adalettir. İyiliğe karşı kötülük cinayettir. Kötülüğe karşı iyilik insanlığın en yüksek derecesidir.''

Topraklarında yaşadığınız ülke için, aileniz için, arkadaşlarınız için sevdikleriniz için iyi şeyler düşünün. Unutmayın ki bir ülke de sadece sizin iyi olmanız, mutlu olmanız bencilliktir. Tüm ülkede, tüm dünyada iyi insanlar öne çıksın, iyilikler yeryüzünü kaplasın. Ve en önemlisi unutun gitsin yaptığınız iyilikleri, ama şunu unutmayın sakın siz o iyilikleri insanlar konuşsunlar diye, bilsinler diye yapmadınız ''Allah rızası için yaptınız.'' İyiliği yapın ve denize atın artık şu iyiliklerinizi, balıklar bilsin veya bilmesin bir önemi yok Halik biliyor zaten sizin not tutmanıza gerek yok. Dünyayı iyilik ve güzellik kurtaracak unutmayın. Hepinize en derin sevgi ve saygılar yine..

( Denize Atın Artık Şu İyiliklerinizi başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 12.11.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.