Allah bunaltmasın önce diyelim ne ülkeleri ne de insanları... İlla bunalım takılmak istiyorsanız, kolayı var, bir sürü de yolu var. Gidin bir saunaya, girin terlenen yere, ama öyle beş dakikada da çıkmayın, en az yarım saat kırkbeş dakika kalmanız lazım, nasıl bunalırsınız hem de nasıl...


Kız arkadaşınız mı terk etti? Olabilir ya, ilk terk edilen siz misiniz sanki? Öyle hap map içip da sakın canınıza kıymaya filan kalkmayın, hem ilaçlar ne kadar sizin haberiniz var mı? Alın Gencebay kaseti ya da Ferdi Baba kaseti, yanına da bol acılı bir adana söyleyin, bir de ufak rakı... Arada bir de şiir okuyun ünlü şairlerden, acımtırak... Ha burada durup durup göğsünüzü yumruklamayı da ihmal etmeyin sakın. Göğsünüzü yumruklarken de ''Vay ben ne edeeem vay ben nerelere gideeeem ah ulan Nalaaaan ah ki ah vah ki vahhhh!'' Her ne kadar Nalan duymasa da kurtlarınızı dökersiniz...


Zaman zaman gazetelerin magazin sayfalarına Gözüm Abla, Haydar Abi'nin sayafları var, oralara bir dolu insan dertlerini yazıyor, onları da okumamazlık etmeyin. Hatta siz de elinize bir kalem kağıt alın ya da bilgisayarın başına geçip Sevgili Gözüm Abla diye başlayın yazmaya, gerisi de gelir nasıl olsa... Gözüm Ablacım ve Haydar Abim bunalım uzmanıdırlar... Bir bakıma bunalalog da diyebilirsiniz onlara... Şak diye yazarsınız, tak diye cevap verirler, şıp diye çözerler...


Geçin bir aynanın karşısına, başlayın kendinize saydırmaya... ''Ulan sen ne biçim herifsin, hiç mi sen de kafa yok, nasıl bir insansın sen, arkadaşlarını da aramıyorsun, onlarda seni aramıyor durmadan içiyorsun,'' Aaa bir de bakmışsınız aynada ki adam da size yanı şeyi söylüyor. İşte böyle bunalımın hasosu buradan çıkar... Sonra kendinize, bir kaş göz işaret yapın, o da mı yapıyor size? Durun, durun aynayı kırmayın hemen, o sizsiniz zaten...


Gidin bir parti merkezinin önüne, iktidar ya da muhalefet fark etmez. Verin veriştirin, kıyasıya eleştirin... Sizi gördüler mi içeridekiler hemen sizi yaka paça alaşağı etmeye çalışacaklar, belki de üstünüzü başınızı hırpalamaya çalışacaklardır. Üstünüz başınız parçalandı mı, açın bir mendil ''Abi memlekete gideceğim de param yok, hem de açım, az biraz beni görün.'' diye, başlayın gariban edebiyatına...


Yine bunalamıyorsanız, gidin bir matematik kitabı alın ve içinde ki en zor, en anlaşılmaz problemi bulup onu çözmeye çalışın, kimselerden yardım almadan. Yine de çözemezseniz matematik kitabının yazarına sakın sunturlu bir şekilde laflar giydirmeyin, hem giydirseniz de sizi duyamayacağı için, sadece deşarj olursunuz, başka da bir şey olmaz...


Popüler gazetelerden birisinin, adını vermeyeyim de şimdi reklam olmasın, çok zor bir bulmacası var. Alın o gazeteyi bulun ve bulmacasını oturun çözmeye çalışın. Ben ki bulmaca çözmeyi çok seven bir adamım, ancak o gazeteninkine takıldım mı sinirlerim geriliyor, hafakanlar basıyor. Hayır sonunda sözlüğe bakıp hallediyorum ama o da olmuyor. Tırnaklarımı kemirmeye başlıyorum. Bunalımdan çıkmanın en kolay yolu da o bulmacayı bırakıp başka kolay bir bulmacaya geçmek...


Saçma sapan kanalların, saçma sapan evlilik programlarını, magazin programlarını izleyin, hem de televizyonunuzun başından hiç kalkmadan. Sonra da ''Memlekette bu kadar ekonomik ve sosyal sorunlar varken bu geri zekalılar yok bilmem hangi sanatçı kim ile büyük aşk yaşıyor, kim köpeğine hangi marka mama yediriyormuş, kimin evi saray yavrusuymuş.'' Onları izleyin anacım. Daha ne diyeyim ben size... Psikologlar ve psikiyatristler de evine ekmek götürecek değil mi ama? Sen bunalıma girme, o girmesin, ben mi gireyim arkadaşım bu yaşımda? Öptüm hepinizi... 

( İlla Bunalım Takılmak İstiyorsanız başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 10.11.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.