SEN TUTULMASI

*Murat Vural Şiileri*

 

Yazarımız 1990 Yılında Tokat Merkez doğumlu.

Yaklaşık 20 yıldır Tekirdağ-Çerkezköy’de yaşıyor.

    En son bitirdiği okul Gazi Üniversitesi Elektronik Öğretmenliği Bölümü.Şu anda İş Güvenliği Uzmanlığı yapmakta ayrıca Marmara Üniversitesi’nde mesleği ile ilgili Yüksek Lisans yapmaktadır.

Kitabın Tanıtımı

Kitabın Adı:Sen Tutulması

Kitabın Yazarı:Murat Vural

Kitabın Konusu; Serbest Şiirler

Basım Yılı:2017

Basım Yeri; Kadıköy/İstanbul

Yayınevi; İkinci Adam Yayınları

       İlk baskı.Kitap 275 sayfa,yaklaşık 250 şiir.

Güzel bir kapak ve nefis bir baskı ile çıkmış.Son kapakta kitaba ismini veren şiir var.

SEN TUTULMASI

Renklerine tutuldum senin!

Sarıya anlam katışına

Mavi gibi duru oluşuna

Yeşil gibi nefes oluşuna

Kırmızı gibi tutkulu oluşuna…

Diye başlıyor.

     Kitabın ilk şiiri;Çıkmaz Sokak:

Çıkmaz sokaklardasın yüreğim

Korkma!Karanlık değil yüreğim

Her sokağını gülüşünle aydınlattım

Her sokağın başına adını yazdım…

Diyerek başlıyor ve son sayfada;

Yağmur olmak istiyorum insanlığa yağan

Sevgisiz yüreklere sevgi aşılıyan…

Diye bitiyor.

         Şair Murat Vural Edebiyat Dünyasına adımını yeni atan biri. Ben de ilk defa şiiirlerini okuyorum.Ne bir site de ne de bir Edebiyat Dergisinde ismini duydum.Kendi deyimi ile 11 aylık bir çalışmanın ürünü bu şiirler.Ama okuduğunuz zaman göreceksiniz ki; Sen Tutulması Şiiirleri öyle 11 ayda yazılacak şiirler değil.Bunun şairin yaşı kadar bir birikim hazırlığı olmalı.”Çok okumayan yazamaz.”Bunu edebiyatçılar da sık sık dile getirir.Demek ki şairimiz hiç durmadan okumuş.

Ve ortaya böyle güzel bir eser çıkarmış.

      Serbest şiirler olmasına rağmen zaman zaman ahenk ve uyum var.Heceye de yatkın mısralar taşıyor.Ben yılllardır hece vezni ile yazarım.Serbest şiirleri de çok okurum.Her şiirin ayrı bir zevki ve anlamı vardır.Bilhassa deneme niteliğindeki bu şiirler gelecekte hikaye ve romana hazırlık çalışmalarını da taşır.Şairden gelecekte biz de bunları bekliyoruz mutlaka.İşte güzel  iki mısra;

Çöl gibiydi yüreğim

Kurumuştu dallarım…

Derken devam ediyor;

Olduğun gibi gel Ey Yar!

Dağınık olsun saçların…

Hayatın gerçeklerini dile getiriyor.Ve hayal dünyasından geniş bir perspektif sunuyor.

      Sevmenin Mevsimi Olmaz…derken ne kadar samimi olduğunu belirtiyor.

      Kağıtttan Gemiler…yapıyor.Öksüz İnsanlığından dem vuruyor.Bazen Allah ve Peygambere ,Kur’an’a yöneliyor.Ulvi ve dini motiflerle iç dünyasını okuyucuya yansıtıyor.

Çam ve Selvi…derken;

Gerçek aşk Çam ve Selvi gibidir,diyor

Kar,fırtına ve kavurucu sıcak görür ama yaprak dökmez!...

Bazen Aşkın Sarı Tonu’ndan bahsediyor,şiir de empati yapıyor.

Yeryüzünden,gökyüzünden ,sevgiden ve sevdadan bahsediyor.

       Tıpkı bir ressam gibi şiirlerini nakış nakış işliyor.Okuyucu şiirlerin de kendisini ve kendi benliğini buluyor.

    Şair Murat Vural’da genç bir Edebiyatçı olmasına rağmen,gelecek vadeden bir şair olarak karşımıza çıkıyor.Sen Tutulmasını Edebiyat Dünyamıza kazandırıyor.

Her şairin okuması ve kütüphanesinde bulundurnası gereken bir eser.

      Sonuç olarak;

    Genç Şairimizi yürekten kutlarken daha nice eserlere imza atmasını gönülden dileriz.

Yazımıza yine Sen Tutulması Şiiri’nin son dörtlüğü ile noktalayalım;

Renklerine tutuldum senin

Kırıklarına rağmen

Mezun ettiğin renklerine

Mavi gibi huzur oluşuna

Renklere anlam katışına

Sen Tutulması oldu bende.

 

Kemal DOĞANAY

( Sen Tutulması Şiirleri başlıklı yazı kemaldoganay tarafından 6.11.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.