Kar yağdığında yollarda araba olmaz, neden? Çünkü mala ve cana gelecek tehlike vardır, risk vardır.

 

Yağmur yağdığında yollarda arabalar yavaşlar. Çünkü araba kayabilir, kazalar olabilir, tehlike vardır, risk vardır.

 

Kalp krizi geçirmişsindir, sigara içme der doktor, asla içmezsin. Niçin? İçersen ölüm vardır, tehlike vardır, risk vardır.

 

İçki hemen bırakırsın neden? Çünkü karaciğer problemlerin vardır, siroz olabilirsin, risk vardır tehlike vardır.

 

Aman fazla yağlı yeme, neden? Çünkü kolesterolün artar, kalp krizi riski vardır, tehlike vardır.

 

Eğer cebinde paran varsa, israfı düşünmezsin, yersin, hız yaparsın, içki içersin, sigara içersin, hızlı araba kullanırsın, tasarruf da neyin nesiymiş dersin! Üstelik libidon artığı için daha fazlasını istersin. Ne sağlığı, ne tehlikeyi ne de riski düşünürsün. Acı patlıcanı kırağı mı çalar dersin, vur patlasın çal oynasın dersin, yaşlanmış haline bakmaz, gençler gibi fındık kırarsın, bir daha mı dünyaya geleceğim dersin… Dersinde dersin! Kim ne derse, seni uyarsa,  kulaklarını tıkarsın. Sen neymişsin be abi…

 

Öksürmeye başladın mı, ateşin yükseldi mi, kaybettiğin paranın gerisi olmadı mı? Daha neler, neler… Risk var, tehlike var dersin. O güne kadar söylenenleri duymaya başlarsın. Haklıymışlar dersin. Kimsenin sözüne ihtiyaç duymazsın, diyet yaparsın, sigarayı toprağa gömersin, içki şişelerini kırarsın, arabayı garaja koyarsın… Parklara koşarsın, arabasız yürümeyi tercih edersin, abur cubur yemezsin, yalnız olmayı yeğlersin, her şeyden diyet-tasarruf yaparsın, içine kapanırsın!

 

Aynalara bakmazsın, tartılara çıkmazsın, insanlarla bu konuları konuşmak istemezsin!

 

Yolun başında hep yazar, “Tehlike Var, Aman Dikkat!”  Hani olur ya bu yazıyı görmezler diye önlem de alınır, bir tel örgü çevrilir… Sinirlense de insan yolunu değiştirir. Gitmez oradan, asla… Durduk yere, sıkıntının âlemimi var yani!

 

Ancak, istisnalar da vardır. Kanseri yendim der teselli eder. Sağlıklıymış gibi, umursamazca hayatını yaşamaya çalışır. Hadi duygudaşlık edelim, kanser olmuş, hayata mı küssün. Biraz fazla yaşamak için hayatını yatakta mı geçirsin. Hani bazen de o tehlikeye rağmen, kansere ne neden olmuşsa, ısrarla yaşamaya devam edenler de olur. Tehlike ile risk ile alay edenler olur. Yolda süratle zikzak çizerek aşırı hız yapanlar gibi… Sonu kaza olur ama başkalarının hayatını da riske eder.  Çünkü başına ummadığı anda sıkıntı gelene, tehlike ve risk uyarısında bulunulmaz. Tedbir almasına imkân yoktur. Akacak kan damarda durur mu derler ya, işte öyle! Bu gibi şeylere ne denebilir ki? Belki, o arabayı kullanana hız yaptığında, kaza olacağını anlatan ne bir eğitim sistemi vardır, ne de bunu öğretecek ve ahlakı benimsetecek anne-baba, toplumsal kültür… Aslında, tehlike burada insanın kendisidir. Bir insanın diğerine risk veya tehlikeli olacağı nereden bilinebilir ki…  Bu da tehlikenin aldatanı, gizlisi olmalı!

 

Evden çıkan her insan, ne kötülük yapıyorsa kendisini bağlayacak şekilde dikkatli olmalı, başkasına ne tehlike nede risk verecek tedbirini almalı,  topluma saygı duymalıdır. Yani, eline sigarayı alıp, etrafında insanların olduğu bir yoldaysa, onun dumanını her yere üfürüyorsa, Etrafına o dumanı koklatıyorsa bu kişi potansiyel tehlikedir başkaları için!  Hani bu yolda da mı içmeyeceğim demek, yalnızca caniliktir. Bu düşüncenin katillikten aşağı kalır ne yanı vardır. Yerlere tükürme, yüksek sesle müzik dinleme, bağırıp, çağırma, hızlı araba kullanma… Gibi birçok örnekleri ile ortaya çıkar. Ne yapıyorsa, kendisi ayıplanıyormuş gibi duygudaşlık etmek, işte bu düşünceye sahip olan toplumdur çağdaş olan!

 

Tehlike biz olmayalım, Yolun başına konan levhanın risk olma nedeni biz olmayalım. Sağlıklı yaşayalım, kimseye zarar vermeyelim. Biz mutlu olacaksak, toplum da mutlu olmalı. Biz cennete gideceksek, herkesi cennete gitmeye sebep olacak yolları yaşatmaya ve anlatmaya çaba gösterelim. Ben cennette tek başıma yaşayayım, başkasından bana ne dersek, bizim cehennem içinde yaşamamız demektir, asla unutmayalım.

 

Aman tehlike ve riske dikkat!   

 

Saffet KURAMAZ

( Aman Tehlike Ve Riske Dikkat! başlıklı yazı safdeha tarafından 2.11.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.