Her erkek baba olmayı hak eder mi?


Sene bindokuyüzyetmişdokuz...
Eylül sonu veya ekim ortaları tam bu zamanlar. 
Köylerde bahçe kaldırma zamanı, son fasulyeler (taze barbunya) toplanıyor tarlalarda. Şimdiki gibi difriz yok kurutuyor ayıklanıp kış için.

15 yaşındayım ben kardeşim 13 yaşında komşuya yardıma gittik kiz kardeşimle bizden başka yövmiyeciler var. 
Karasu tarafından bir köyden gelmişlerdi parayla günlük çalışıyorlardı. 

Benim yaşıtım bir kiz vardı aralarında, tanışıyoruz hem çalışıp hem konuşuyoruz arada. Çok sevdim kizi insanlarla dialoğum iyiydi, babam kısıtlamaz bize güvenirdi, nerde ne konuşacağımız nasıl davranacağımızı bilirdik, köylü olsakta çok okurdum gazete kitap, ne bulursam kese kagıdları gazetedendi onlar pazar alışverişinden gelince açar inceden inceye okurdum eskide olsa tarihleri. 

Para biriktirir kitap alırdım, Kemalettin Tugcu serisi favorimdi birde Ömer Seyfettin okurdum ve Peyamı Safa. Seviyordum okumayı. 
Biz böyle şen şakrak iş yaparken yorulmak bilmezdik zaten. 

Arkadaşta edinmiştim. 
Ta ki ikindi vakti tanımadığımız iki adam bahçeye yakınımıza gelinceye kadar. 
Tarla sahibi çok sevdigim Seyhan ablam karşıladı onları.
 -kimsiniz? neden burdasınız?dedi onlara. 

Konuşmaları bizde duyuyorduk.
Arkadaşim dedi ki 
-Biri benim babam. 

Söze girdi adam, dedi 
-Selma' nın babasıyım ben, selmayı burdan alıp buna teslim etmeye geldim. 

Kadınlar dedi -neden? 
-Size hesap mı vereceğim buna verdim kızımı.
-O kiz küçük 15 yaşında bu adam senle yaşıt, dedi 
Seyhan ablam.
-kızın evdemi kaldı ki buna vereceksin. 

Adam nuh diyor peygamber demiyordu, gerçeği ögrenene kadar şaşkın şaşkın dinliyorduk.
Ne olduğunu anlamaya çalışarak, 
-Kız hayır gitmem ben evlenmek istemiyorum dedi. 
Baba dinlemiyor ki, adamda karım o artık eve götüreceğim diyor. 
Seyhan abla olmaz vermem kızı dedikçe deliriyorlar. 

Nihayet gerçegi anlatıyor kızı alacak olan sapık adam,( bu benzetme ağır mı sizce evlatları yaşında kızı kendine eş edecek bir adama). Başlıyor anlatmaya haklıya kendince o da o zalim babadan farklı değil ki, kumar oynayandan ne beklenir, oda aynı zalim baba gibi.

-Bu diyor kumarda herşeyini kaybetti en sonda kızını koydu masaya onu da kaybetti, ben kazandım kızı karım olacak yaşı beni ilgilendirmez. 
Kız ağlıyor bizde ağlıyoruz. 
-Vermeyin diyor, -beni vermeyin, 
-Babası oynadı ben kazandım diyor diğeri. 

Baba utanmadan arlanmadan haklıymışcasına konuşuyor, erkekte yok o an orda 
Seyhan ablamın eşi gurbette Avusturya'da çalışıyor du.
-Vermem lazım dedi adam kumar borcum var, borcuma karşılık Selma kuma gidecek. 
-Kumar borcu namus borcudur, diyor öteki, almadan gitmem.
Seyhan abla isyan etti, ne demek kuma gidecek. 
Ne demek kumar borcu birde namustan bahsediyorsun
kızını satıyorsun evlat bu evlat, insan evladını kumara verir mi sen nasıl bir babasın.

Bayağı kavga ettiler ama onlar erkek ya güç onlarda ve onlar kazandı.
Bayanların onca itirazına rağmen o zaman bizler geçmezdik büyüklerin önüne laf demezdik saygımızdan, ahhh diyorum aklıma geldikçe keşke bir şey yapabilseydik karakol uzak telefon yok o zaman kimsede.

Bizim içimiz yanarken kız hünğür hünğür ağlarken adeta sürüyerek alıp gittiler. 
Bu kötü bir anımdır yaşadığım her aklıma düştüğünde o anı yaşarım. 
Hüznüm yine depresti kanadı yaram. (((((((

Her evlat sahibi baba olamaz...
Allah iyi babaları evlat sahibi yapsın.Amin.

Her erkek baba olmayı, her kadın anne olmayı hak eder mi? ...

BİZZAT YAŞADIĞIM ACI BİR OLAYI KALEME ALDIM! 
Sürç-i Lisan ettiysem affola.



03 /10/ 2017
Mlk Tryk
( Her Erkek Baba Olmayı Hak Eder Mi? başlıklı yazı Kalb-i Hazan tarafından 3.10.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.