Konuşabilmenin günümüzde önemi açıktır . Her alanda yeri ve konumunu gösterir . Aileden başlayarak tüm sosyal evrede etken bir unsurdur . Pek çok ailenin dağılma sebeplerinden birisidir konuşamamak , iletişimsizlik . Ancak ; neyi nasıl konuştuğumuz önem arzeder . Uslup ve sesin tonuna kadar . Bu nedenle de '' tatlı söz yılanı deliğinden çıkarır '' diye de bir deyim vardır türkçemizde . 


'' Biliyorsan konuş , alim sansınlar . Bilmiyorsan sus , adam sansınlar '' diye çok şey ifade eden bir atasözümüz herşeyi çok net açıklar . Tam bilinmeyen , yarım yamalak , kulaktan duyma şözlerle birşeyler söylemiş olmak için söylenenler kişiyi gülünç ve hatta zor duruma düşürür . İtibarını da azaltır . Söylemleriyle çam devirenleri hemen hemen hergün görmekte ve izlemekteyiz .Gerek akademik , gerekse güncel konularda ahkam kesmek , konuşma ve bilgi kirliliği doğurur ki , bunun da toplumda açtığı yara derindir . Neyin nerede nasıl söyleneceği esastır . Yine de konuşan birey , konuşan toplum sosyal değerler yönünden evladır . Ancak ; doğru konuşmak , yerinde konuşmak ...Laf olsun diye değil . Ağzı olan konuşuyor gibi değil ... Yalansız . riyasız . kendi doğrularında ısrar değil , genel kabul görecek anlamda ... Ukalalığa varmadan ... bilgiçlik taslamadan ...


Hemen akla geliyor . İşte türkçemizin zenginliği ... '' Söz gümüş ise sukut altındır '' Susmayı özendiren bir deyim . Konuşan birey ve topluma ters ...Sus pus insanlar ...Herşeyi içinde hapsetmiş , dışarıya yansıtmayan içe dönük bir birey ve toplum . Neyi nasıl düşündüğü belli olmayanlar ... Konu hakkında vakıf olmadıkları için susanlar istisna ...Bildiğini söylemeyenler ise susan şeytanlar ... Dialog ve konuşmak , konuşabilmek çok sorunu çözer . En başta ailede ... Aksi halde yola çıkar topal eşek , sonrasında olunur yorgan döşek ...


Refik
25 . 09 . 2017
İstanbul
( Konuşmak Veya Susmak başlıklı yazı keskin2011 tarafından 25.09.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.