Sarı gelin, Erzurum ilinden, ağıt dolu ezgilerle yayıldı… Sarışın görmek toprağımın kaderi oldu. Esmer delikanlılar, sarışına aşık oldular! Türk’ün görüntüsü, iklimi değişti… Osmanlıdan sonra yavrusu Türkiye oldu!


Sarı gelin, Türk’ün düşmanı, Ermeni'nin diline dolandı. Söyledikçe, dostluğu değil, düşmanlığı öğretti… Aşağıya baksa Türkiye, soluna baksa Azerbaycan… Arkasına baksa, onu iteleyen kurtlar sofrası! Çalar durur sarı gelin, şer kalpte,  beslediği, kuyruk sallayan itle, yaşar durur!


Sarı gelin, hangi ülkede yok ki… Girer Türk’ün koynuna düşmanca! Sömürür mü, öldürür mü, sürdürür mü? Bir gerçek varsa o da, Türk’ün iki yakası hala bir araya gelmiyor! 


Sarı gelin, şimdi de Irakta, Barzani dolamış diline… Referandum bahanesi ile, Kuzey Irak’ta bu Türküyü okumak istiyor. Kim bizim Türkümüzü çalar, Türkleri esir eder, engel koyar ki… Kerkük ve Musul yiğitleri, Fuzuli’den şiiri, sanatı öğrenmiş, sanat sever, sevgi doludur, Türkü dinler ama Kürtleri o bölgede efsane edecek derece de Sarı Gelin tutkunu değildir! 


Attık sazı elimizden… Yıllarca su içtiğimiz testileri kırdık! Ancak insan olanı ayırdık! Adam gibi adam olana kadar, zulme dur diyene kadar, bizi hemen satmak neymiş sonuçlarını görmeden yeni testiler dönüyor atölye de! Çamur, insanlığı inşa ederken, o çamur özgürlüğü dolduruyor su yerine, sabırla! 


Sarı gelin, sen biraz uyu, dinlen! Seni anacak zaman değil zaman, seni kullananlar utansın… 


Her aşık gönlünde referandum yapsaydı halimiz nice olurdu!


Saffet Kuramaz   

( Sarı Gelin başlıklı yazı safdeha tarafından 24.09.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.