Ülkemiz geneli mutsuz,

Her yönden umutlarını kaybetmekteler,

Mutluluk arıyorlar, bakıyorlar etrafa...

Gençler çıkış yolunu bulamıyorlar,

Eğitim sistemi beklentileri karşılamıyor, gelişmiş ülke eğitimlerinden çok farklı...

İyi bir eğitim görseler de, ellerinde diplomaları var ama iş bulma ümidi yok...

Gelir dengeleri bozulmuş, çarpık ekonomik sistemde aileler borç batağında...

Anneler kederli, babalar kederli...

Bir çıkış yolu bulunamıyor...

Çöküntü halindeki yuvalarda sevgi-saygı ile otorite ve disiplin kalmamış, her birey  özeline sığınıyor ve başına buyruk...Gençler, gerçeklerden uzak  hayal dünyasında zararlı maddelerde mutluluk  arıyorlar. Gerçeklere dönünce yine mutsuzlar, umutları tükenmiş durumda...

Bir çıkış yolu  ararken yasal olmayan yollara baş vuruyorlar: kapkaç, hırsızlık ve dolandırıcılık çetelerine üye oluyorlar...Yazıktır bu gençlere,

Anne-baba "kaderimiz keder olmamalı" diyorlar ama nafile...Cezaevindeki evlatlarını ziyarete gidiyorlar...

Evet bir çıkış yolu?

Tahammülsüzlüğe dayanan ve genelde ekonomik sebeplerden boşanmalar artıyor, ya o aradaki çocuklar, onların günahı ne? Beş gün annede, iki gün babada, sevgi eksikliği ve uyum sorunu yaşıyorlar ve bu çocuklar parçalanmış aile çocukları diye adlandırılıp farklı kategorilerde düşünülüyor... Korumasız  varsayımı ile  şiddet, tecavüz olaylarının hedefidir bu çocuklar. Gösterilecek biraz sevgi biraz  para ve biraz da tatlı vaatler karşılığı yan yollara saptırılması yani kandırılması kolaydır.

Toplumumuz nerelerden nerelere geldi  bir düşünmek lazım...

Kimler vebal atında, kişiler, kurum ve kuruluşlar bu tabloya ne kadar koyu renk boya kullanmışlar?

Devlet korumasına alınan çocuk sayısında inanılmaz artışlar var,

Fuhuş, hırsızlık, kap kaç ve dolandırıcılık  suçlarında, mahkemelerdeki davalar ile  buna bağlı olarak yenileri yapılan ceza evleri sayılarında, asayişi korumak adına devletteki polis kadrosunda inanılmaz artışlar var...

Polis sayısını artırmak toplum düzenini sağlama da bir çıkış yolu mudur?

İnsanlar mutsuz, insanlarımız umutsuz...

Böyle bir durumda onları kandırmak kolaydır, önceliklerini, hassasiyetlerini ve önem verdiği değerlerini tespit ettikten sonra gerisi kolay art niyetliler için.  

Umudun bittiği noktada bir başka karanlığa bir başka olumsuzluğa teslimiyet vardır...

Ama, ama.......

Her durumda bir çıkış yolu vardır yeter ki toplum sabit fikirlerinden kurtulabilmeli ve bu badireyi aşabilme inancıyla kabuğunu kırabilmeli...

Allah tüm insanlara akıl vermiş, en önemli olan etkin bir irade ile  o aklı kullanabilmeli,

Daha güzel bir geleceğin beklentisiyle,

Sağlık ve mutluluklar dilerim,

Selam ve sevgilerle,

Yurdagül Alkan.

( Umutları Tükenen İnsanları Kandırmak Kolaydır. başlıklı yazı Gülalkan tarafından 21.09.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.