Bundan otuz sene kırk sene önce tek katlı, iki katlı evlerde otururken, şehirler de nüfus artınca haliyle on katlı, yirmi katlı, otuz katlı apartmanlar mantar gibi her yerde bitiverdi... Düşünün bir kere, yirmi katlı bir apartmanda, her katta da dört daire, toplamda seksen tane daire... Tabi şartlarda zor, ev de kadın erkek herkes çalışıyor... Birbirine gidip gelmek, zaten bayramlar dışında kalmadı gibi bir şey. Aynı katta oturduğunuz üç beş kişiyi zorunlu olarak komşu sınıfına sokuyorsunuz. Belki bir üstünüzdekini ya da bir altınızdakini tanıyorsunuz. Geri kalan komşular ile asansörde belki merhabalaşmak, kısa hal hatır sormalar ile ömür geçip gidiyor...


Bu zamanda çok zor komşuluk ilişkilerini rayına oturtmak. Gece yarısı hastalansanız Allah muhafaza, komşunun kapısını çalıp ilaç ya da benzeri bir şey istemek bile insanı kara kara düşündürüyor. Biz böyle değildik eskiden. Mahallemizde bir komşu hastalandı mı, onun işleri sevecen komşular tarafından el birliği ile yapılır, bir tas sıcak çorba ve bir lokma ekmek illa ki komşuya içine sevgi saygı da katılarak gönderilirdi...


Bir kötü üst komşusu, insanın yıllardır oturduğu kendi evinden bile taşınmasına sebep olabilir... Apartmanda oturmanın belli kuralları vardır tabi ki... Büyük çoğunluk bu kurallara uysa da zaman zaman apartmanlarda çatlak sesler de, uyumsuz komşularda olabiliyor... Böyle durumlarda sorunlar apartman yöneticilerine iletilse de bazı zamanlarda apartman yöneticileri bile olayları çözemeyince, sudan sebeplerden insanlar mahkemeye düşüyor. Çok feci bir durum gerçekten... Boşuna dememişler ''Ev alma komşu al.'' diye...


Peygamberimiz Hazreti Muhammed sav. komşu ve komşuluk üzerine çok önemli tespitlerde bulunmuştur. Kutsi bir hadisi şerifte şöyle buyrulmuştur. ''Cebrâil bana komşu hakkında o kadar çok tavsiyede bulundu ki;ben (Allah Teâlâ) komşuyu komşuya mirasçı kılacak zannettim. Buhârî, Edeb, 28; Müslim, Birr, 140, 141 Kaynak: 'Komşu komşuya mirasçı olacak zannettim' '' Her zaman iyi komşu insanın içine sevgi tohumları eker, siz de ona olabildiğince sevgi ve saygı da kusur etmezsiniz...


Toplumda iyi komşuluk olursa, insan ilişkileri de sevgi saygı çerçevesi içinde daha anlamlı olacaktır. Atalar ''Komşu komşunun külüne muhtaç.'' derler. Bizi iyi isek komşularımıza karşı, inanın onlarda iyi olur sizlere ve diğer insanlara... Her ne kadar çok zor bulunsa da iyi komşu, kırk elli katlı apartmanlarda; iyi komşu sırdaştır, iyi komşu arkadaştır, iyi komşu dert ortağıdır, iyi komşu gönül durağıdır, iyi komşu insana haz verir... Komşularınıza her zaman değer vermeye çalışın ki onlarda size aynı şekilde değer versinler ve iyi davransınlar... ''Yanı başındaki komşusu aç iken, kendisi tok şekilde geceleyen kimse, olgun bir mümin değildir.'' Buyurmuştur peygamberimiz Hz. Muhammed... Sakın koparmayın komşularınız ile aranızdaki sıcak ilişkileri ve sevgi bağlarını... 
( Ev Alma Komşu Al Da Komşu Çok Pahalı Ahbap başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 19.09.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.