İşimizden dolayı çok insan tanıyoruz. Bir çoğu ile de samimi olmuşuz yıllar yılı; akraba, eş, dost gibi... Her geçen gün tanış olduklarımızın sayısı da artmaktadır. İş icabı, gündelik sıkıntılar, ailevi sıkıntılar bazen, haliyle insan çok kişinin ismini aklında tutamıyor; hatırlamak içinde debelenip duruyor.

 

 

Adam on yıllık müşterimiz, ama adını unutmuşum işte, problemde burada başlıyor zaten. Ya adamın adını başka birinin ismi ile karıştırıp yanlış birşey söylersem diye hep geçiyor kalbinizden. Allah muhafaza adam darılıp alışverişi bile keser. O zaman yapılacak tek şey var, o insana, adını hatırlayana kadar Hocam diye hitap etmek, bakın deneyin, böyle bir şey başınıza gelince, çok faydasını göreceksiniz. ''Hocam işler nasıl yahu, iyidir umarım?'' veya ''Hocam çoluk çocuk nasıl?'' ya da ''Hocam geçen senin dükkanın önünden geçiyordum, dışardan baktım meşgulsün, rahatsız etmeyeyim dedim.'' Ama ara sıra kroki durumunda da kalabilirsiniz. Arkadaşınız size ''Ben o dükkanı taşıdım bir ay önce gibi bir cümleyle cevap verebilir; ya da,''Ben evli değilim kardeşim''diyebilir.

 

 

Belli bir yaştan sonra beyin hücrelerinin bir kısmı zayıflıyor, bir kısmı da ölüyor, kaldırın atın bir kenara, ruhuna Fatiha yani... Karşınızda ki insana, başka bir cümle ile değilde ‘’Hocam’’ diye de hitap ettiğiniz zaman aslında karşıda ki insanı onore edici de bir cümle kurmuş oluyorsunuz. Bizim toplumumuzda Hoca kelimesi de benzeri olan Öğretmen kelimesi de çok kıymetlidir insanların nazarında... Hep bir saygı vardır her ikisine de...

 

 

Geçmiş günlerden seyredenler bilir ‘’Hayat Bilgisi’’ dizisinde Afet Öğretmeni canlandıran Perran Kutman’ın klişeleşmiş cümlesi ‘’Hoca Cami de’’ sürekli tekrarlanırdı dizi de... Lakin ilköğretimi bitirip de orta öğretime ve lise öğretimine geçen çocukların büyük çoğunluğu yine ‘’Hocam’’ kelimesini kullanıyorlar sıklıkla, bunu da unutmayalım...

 

 

Karşınıza iki üç kişi birden gelip de hiç birinin adını hemen de hatırlayamadığınız zaman işiniz daha da zorlaşacaktır haliyle... O zaman da hepsine birden Hocam demektense, birine birader, diğerine de başka bir kelime bulup, arkadaş ya da kardeş diye de hitap edebilirsiniz, benden söylemesi... Hocam, yazdık bu kadar biz de ne diyelim sürçü lisan ettik ise af ola Hocam... Allah başımızdan eksik etmesin, ne Hocaları ne de Öğretmenleri... Elleri öpülesi insanlar onlar...

( Oooo Hocam başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 18.09.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.