Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 13.09.2017
Okunma Sayısı : 1675
Yorum Sayısı : 0

                                                       Haklılıktaki Payımız

     

      Zamanla gerçekleri kavrayıp; hatadan, yanlıştan, yanılgıdan, günahtan geri dönmüş bir kişinin durumu karşısında: “ben dememiş miydim” , “zaman bizi haklı çıkardı”, “şimdi yüzümüze nasıl bakacak”, “bayram geçtikten sonra, kınayı…….” gibi yaklaşımlar, bireysel ve toplumsal faydası olmayan, olgunluk, dolgunluk, birlik, yerindelik, yenilik mesajları içermeyen tavırlardır.

Hele bu çok daha geniş bir kesimi, toplumun tamamını ilgilendiren olumlu bir gelişme ise.

Bir kişiyi utandırmak, bize onur kazandırmaz. Kaptan hatalı olabilir, kaptanın cezasını vereyim derken, gemiyi de batırmaya kimin hakkı olabilir? Bir yola girmişsek, atacağımız yüzüncü adımda karşımıza nelerin çıkabileceğini tahmin etmek gerekiyor. Riyakâr bile olsa, bırakın insanlar değişim değirmeninde öğütülsünler, sonucu biz tayin etmeyelim. Bir başkasının mahcubiyet duygusunu tazelemek, haklılık derecemizi yüceltmez. Hukuki ilgilendiren bir durumsa, gün gelir adalet terazisiyle de tartılır.

       Senin gibi düşünenler çoğalıyorsa, yükün hafifliyor demektir. Senin gibi düşünmüyorsa bile düşman gibi tavır alma hakkını vermez sana. Haktan ve haklılıktan pay mı alacağız ki?

Hak, hukuk, vicdan; borsada işlem gören hisse senedi midir?!...

       Sevincimiz ortak, üzüntümüz hep beraber. Ara sokaklar hep ana yola çıkar, yeter ki çıkmaz sokağa sapmayalım.

13.09.2017

Ali Rıza Malkoç

 

( Haklılıktaki Payımız başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 13.09.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.