. AHMET’E YARANMAK İÇİN  MEHMET’İ   GÖZARDI  EDEMEM

 

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 13 Eylül 2017-09-13

………………………………………………….

 

      Bugün de sohbet yazıma başlamadan önce, hepinize  güzel günler ve helal

rızıklar diliyorum. 41 yıldır yazıyorum. Hiçbir yerde, hiçbir zaman, birisinin hatırı

İçin, bir dostumu geriye atamadım. Atanlar yok mu? Onlar beni ilgilendirmiyor.

Ben Halaf Ayaz’ın  oğluyum. Büyüklerimden böyle gördüm,  böyle yetiştim.

 Haksıza haksızlığını söylerim. Haksıza haksızlığını söylemeyenlere de namert denir.

Karakoçlar aile dostum. Ben onların  mirasçısı sayılırdım. 30 Ağustos  2007

tarihinde ve bu tarihin devamı olarak Vakit Gazetesinde 3 defa rahmetli Abdurrahim

Karakoç hakkımda yazı yazdı. Rahmetli  Ertuğrul Karakoç ta yazdı. Bahaeddin Karakoç’tan

şu sözleri duydum ve bu istikamette ilerliyorum. “Her kalemi elime alışımda, Ya Rabbim

beni yazdıklarımdan  ötürü  yargılama, beni yazdıklarımdan utandırma  derim”  dedi.

 Bu söz bana rehberlik ediyor. Bakınız ne demiş Mehmet  Akif  Ersoy;

       Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem, Gelenin keyfi  için, geçmişime kalkıp sövemem.

Hele bana iyiliğinden başka, hiçbir kötülüğü yok ise.  Bir gün bana rahmetli Hasan Geneyikli

antoloji com da “Şair Ahmet Ayaz” grubunu kurdu. Bundan  söz eden temiz aile çocukları da oldu. Çok değerli bir arkadaşım bu gruptan birisinin atılmasını istedi. Ben hayır olmaz dedim. Sen o şahsı grubundan atmaz isen ben gidiyorum, sevdiklerimi de bu  gruptan çıkarırım dedi.

Ben, bana hiçbir yanlışı olmayan arkadaşımı senin hatırın için atamam dedim. Arkadaşım öyle ise ben gidiyorum dedi ve gitti.  2003 yılında Şahinbey belediyesi “Gaziantep’te Kültür Sanat ve  Edebiyat’ta İz Bırakanlar” adlı bir kitabımı yayınladı. O zamanlar yine biri birini sevmeyenler, bu kitapta şu olmasın, bu olmasın diye bana açık açık söylediler. Ama ben hiç birisini dinlemedim.

Bugünde sağ olsun, Prof. Dr. Halil İbrahim Yakar Hocamız, “AHMET  AYAZ- Hayatı-Eserleri- Edebi Şahsiyeti” diye 390 sayfalık bir kitap yayınladı. Bu  kitabın içinde bir çok şair, sanatçı ve sanatseverin isimleri var. Bunları tarihe taşımak beni son derece mutlu ediyor. Ayrıca, bunların içinde beni yıllardır yoksulluk zamanımda omzunda taşıyan, kitaplarımı bastırıp satan dostlarım var. Ben, bugün 3-5  kuruşluk menfaat için, veya onun, bunun hatırı için, o gibi dostlarımı göz ardı edemem. Hem de bu yaşıma kadar ben hep Allahtan istedim. Allah bir kapıyı kapatırsa, binlerce kapı açar. O büyüktür. Ben Allahın büyüklüğüne inanarak, Ona sığınırım. “İnsanoğlu; Kemikle ettir. İbadet;İnsana hizmettir”  Ben, hiçbir yerde ve hiçbir zaman, bu insanlar bana ne verdi demedim. Ben bu güzel insanlara ne verebilirim diye düşündüm. Bir şeyler  vermek için gücümce çaba harcadım. Allah bizi öldükten sonra yaptıklarımız iyi ve  güzel amellerle andırmak nasip etsin diye, yüce Allah’ıma  dua ediyorum.Yalınız biri birilerini kıskandıkları için, beni dışlayanlar,  bana haksızlık etmiş  olmazlar mı diye sizden soruyorum.  Ben, barışçı ve birleştirici bir insanım. Ben kurt ile kuzunun bir arada yaşayacağı bir dünya yaratmaya çalışan,  bir şairim. Ben  bu gibi durumlara çok üzülürüm. Allah başka üzüntü vermesin. Hepimizin hayatını renklendirsin istiyorum.

       Saygıdeğer okurlarım;  Bu günlükte bu kadar. Beni unutmayın, sizler ile sohbet köşemde yine buluşalım. En güzel ve mutluluk dolu günler hepimizin olsun. Hoşça ve dostça  kalınız diyorum. Dostluklar bakidir bende.

   

 

( Dostluklar Bakidir Bende başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 13.09.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.