Dirençli kadınlar  vardır aramızda ve belki de birlikte yaşadığımız...

Onlar ki, en zorlu günlerini  açığa vurmazlar, ağlayıp sızlanmazlar...Sıkıntılarını kendileri aşmaya çalışırlar...Zaman ve sabır ikilisiyle başarırlar da...

Sıkıntı ve hüzünlerini neden açığa çıkarmazlar? Yakın çevresindeki sevdiklerine de aynı hüznü yaşatmamak için.

Eşinden şiddet gördüğünde, görünür deliller için "düştüm de ondan" diyerek gururun üstünlüğünü korumakta ustadırlar...

Evliliğinin çekilmez hale geldiğinde  evlatlarını düşünür ve "parçalanmış aile çocukları"  olarak  sorunlarla boğuşmamaları için boşanmayı düşünmezler...

Kaderci bir zihniyetleri vardır,  tam anlamıyla  alınyazısının kendilerine çizdiği yolu kabullenerek  hayatın akışına bırakırlar  kendilerini...

Emeklerinin ve fedakarlıklarının karşılığını "ihanet" olarak gördüklerini dillendirmeseler de zihinleri o ihaneti aynı tazeliği ile yaşarlar ve affedemezler sadece zamanını beklerler ve inanırlar ki kişiler yaşattıklarını yaşamadan ölmeyeceklerdir.

Aslında acılarla pişmiştir onlar...

Yaşantılarında  yanlışlıkları da olmuştur ama  dirençli kadınlar hatalarından ders almayı bilmişlerdir,

Hayatın akışında kimse ellerinden tutmamıştır, yardım almayı sevmezler, bilakis yardım etmeyi severler.

Belki sevgi de görmemiş olabilirler ama  sevgilerini  hak edenlere  cömertçe üleştirirler.

Özlerinde var olan dirençleri  onlara  dik durmayı emreder, boyun eğmek, yandaş olmak, çıkar için yağcılık yapmak onlara göre değildir.

Pek çok kişi  "idolümsün" der ama o kadınlar bu övgüden kendilerine bir övünç payesi çıkarmazlar...

Hesapçıdırlar, maddi konularda başkalarına el açıp  rica etmek  hatadır onlar için...

Belki bedenleri küçüktür ama yürekleri çok büyüktür,

Kutlamak isterim böylesi  kadınları,

Selam ve sevgilerle...

Yurdagül Alkan.

 

( Dirençli Kadınlar Vardır Aramızda başlıklı yazı Gülalkan tarafından 8.09.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.