Bu davranış kalıbı öyle yerleşmiş ki toplumumuza, bir türlü de vazgeçemiyoruz. Hele hele de sporcular arasında bu davranış kalıbı zirve yapmış durumda. ''O takım mı üüüf hallederiz.'' ya da ''Bu sene büyük olasılıkla biz şampiyon olacağız.'' Yapma arkadaşım yahu yapma! Sen bunu dedin mi öbür takımlar çekilsinler bari o spor organizasyonundan. Şunu de ''Bize sunulan transfer olanakları ile bu sene elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışacağız, inşallah sezon sonu mutlu sona ulaşırız.'' Ben de seni içtenlikle kutlayayım...


Maça gidiyoruz bir dış ülkenin güçlü bir takımı ile milli maç yapacağız. Hemen basına röportajlar bir bir geliyor hem sporculardan hem de yöneticilerden. ''Milletimiz endişe etmesin buradan puan ya da puanlar ile mutlaka döneceğiz.'' Ya dönemez isen puan ya da puanlarla... Antrenör olarak en başta sen küçük duruma düşüyorsun. Sonrasında da bahaneler hazır tabi ki... Hakem hataları yüzünden iki puanımızı çaldılar. Ah o penaltı verilmeseydi üç puan bile alırdık, penaltıyı attıktan sonra bizim oyuncular oyundan koptu... Avrupa Şampiyonasına gitmişsin takımla hemen demeç ''Final oynarız.'' ya da ''Finale çıkmamız sürpriz olmaz.'' Bunu diyorsun sonrasında da ilk turda sıfır çekip kös kös memlekete dönüyorsunuz. Hadi buyur buradan yak. Yok mu hiç bu vatandaşlar arasında haddini bilen ya da tevazu sahibi sporcular... 


Yukarıda ki ifadelere benzer ifadeleri hep duyuyor ve izliyorsunuz yazılı ve görsel basından. İyi de arkadaşlar rakip takımlardan ya da bireysel sporlarda karşılaştığımız rakiplerden hiç böyle açıklamalar duymuyoruz biz. Neden ola ki acaba? Çok mu geri zekalı bu adamlar? Adamlar böyle açıklamalar ile bir müsabakanın kazanılmayacağını, biliyorlar demek ki... Buradan o sonuç çıkıyor.


Bu durumlar sadece spor da değil, başka başka alanlarda da karşımıza çıkıyor. ''Enflasyonu bu sene yüzde onun altına kesinlikle indiririz.'' İyi, ne güzel indirirsin de dünya da bizi etkileyecek bölgesel bir savaşın ya da daha büyük küresel bir savaşın çıkmayacağını kim garanti edebilir? Osmanlı İmparatorluğu'da zamanında bir takım şeyleri iyi hesap edemediği için Birinci Dünya Savaşında Almanlar ile müttefik olmuştu... ''Dereyi görmeden paçayı sıvadılar.'' Almanların içinde bulunduğu ittifakın yenileceğini, akıllarına getiremediler, uzağı göremediler. Sonrasını ise hepimiz biliyoruz. Altı yüz yıllık koca imparatorluk üç beş sene içerisinde tarih sahnesine gömülüverdi... Tabi ki aslolan burada Türk Milleti olduğu için yeniden filizlenen bağımsızlık ateşi cumhuriyet ile bir araya gelince yeni Türkiye Cumhuriyeti Devleti doğmuş oldu. 


Devletin, sporun, tıbbın ve önemli kurumların her kademesinde ki insanların konuşurken ya da herhangi bir konuda söz söylerken ağızlarından çıkacak kelimelere azami derecede dikkat etmesi gerekir ki sonra kroki bir durumda kalmasınlar. Ağızdan çıkan kelimeler ile yapılan yanlışların sonra telafisi de çok zor olmaktadır. En güzeli az laf çok iş üretelim ki ürettiklerimiz değer bulsun. Hepinize en derin sevgi ve saygılar... 

( En Çok Yaptığımız Şey Dereyi Görmeden Paçayı Sıvamak başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 6.09.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.