DUA' NIN KIYMETİ VE KABULÜ...

Rahmetli dedem dünya DUA üzerine duruyor oğlum, DUA etmek ve DUA almak çok kıymetlidir derdi...

Her şeyin en doğrusunu bilen ve sonsuz merhamet sahibi olan şüphesiz Allahtır.

Sosyal medya çıktı çıkalı özellikle vefat eden kişiler için garip dualara şahit oluyoruz.
Mesela;
** IŞIĞI BOL OLSUN
** IŞIKLAR İÇİNDE UYUSUN 
** TOPRAĞI BOL OLSUN....gibi

Yine rahmetli dedemden duyduğuma göre, ölen ecnebi, gayri müslim ise onlara müslümanlar (Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun diyemeyeceklerinden dolayı)
 "TOPRAĞI BOL OLSUN" derlermiş...

Yaş kemale erdikçe ve kitap okudukça insanları katagorize etme, şucu, bucu deme huyumu terk ediyorum çok şükür...fakat

Şimdilerde de genellikle benimle aynı fikirde olmayan  insanlar, IŞIĞI BOL OLSUN, IŞIKLAR İÇİNDE UYUSUN gibi tabirler kullanıyorlar...bunun herhangibir dua yerine geçtiğini ve ölen bir insana ahiret aleminde ışığın lazım olacağını sanmıyorum. Mezardaki meftayı uyuyormu sanıyorlar, sonsuza kadar uyutacaklarmı sanıyorlar bilemedim...!!!

Gelelim benim fikrimde ve zikrimde olan insanların, duasına;

** ALLAH RAHMET EYLESİN, MEKANI CENNET OLSUN İNŞALLAH ...amin

Mutlaka sizede denk geliyordur...
İnsan ömrü boyunca 1 rekat namaz kılmamış, yada sadece cuma ve bayram namazlarına gitmiş, haram olan, içki, zina, kul hakkı yeme v.s. hepsi mevcut yani dıştan baktığımızda müslüman gibi yaşamamış.(kalbini Allah bilir. Bak o temiz olabilir)
Böyle birine yada nasıl yaşayıp nasıl öldüğünü hiç bilmediğimiz bir arkadaşımızın yakınına , sosyal medyadan hemen "ALLAH RAHMET EYLESİN, MEKANI CENNET OLSUN İNŞALLAH "  diye duamızı gönderiyoruz.

Şimdi;  biz böyle dedik diye o şahsın mekanı cennet olurmu? 
Bizim duamız kabul olurmu ? 
Hiç çalışmayıp yan gelip yatan bir insana "Allah sana saraylar, altınlar, hiç bitmeyecek kadar servet versin" dediğimizde,  verirmi? Bilemedim...!!!

Başta da söylediğim gibi, Her şeyin en doğrusunu bilen ve sonsuz merhamet sahibi olan şüphesiz Allahtır. Onun keremine sual olmaz inşallah bu dualarımızı kabul eder...mekanları cennet olur...inşallah...!!!

İşin o kısmı muallakta olsa da, bu söylediğimiz sözler, dualar hayatta kalan cenaze yakını dostlarımızın hoşuna gidiyor, moral ve motivasyon buluyorlar yakınlarının ışıklar içinde uyuyacağına ve mekanlarının cennet olacağına olan inançları, ümitleri artıyor. İnsanları sevindirmek hem sevap hemde güzel bir şey...Durmak yok,  DUA ya devam...!!!

Her şeyin en doğrusunu bilen ve sonsuz merhamet sahibi olan şüphesiz Allahtır. Onun keremine sual olmaz inşallah bu DUALARIMIZI kabul eder....

Hicabi ÇALIŞKAN
( Duanın Kıymeti Ve Kabülü başlıklı yazı HİCABİ tarafından 4.09.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.