Serbest Kürsü / Söyleşi

Eklenme Tarihi : 1.09.2017
Okunma Sayısı : 11989
Yorum Sayısı : 1
Günün Yazısı

Bu Yazı 2.09.2017 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.


Bu  gün  kutladığımız  manada  ve  bu  gün  kutladığımız  şekliyle  Müslümanların kutladığı  ilk  Kurban  Bayramı  Hz.  Muhammed (S.A.S)  döneminde,  624  yılında,  yani  Hicret'ten  iki  sene  sonra  kutlanmıştır.  

Şimdi  kısaca  bu  olayı  anlatayım:

Bedir Savaşında Mekkelilerin ileri gelenleri ölmüş, Kureyşin başına Ebû Süfyan geçmişti. Ebû Süfyan, Müslümanlarla savaşıp, Bedir yenilgisinin öcünü almadıkça kadınlarına yaklaşmayacağına, yıkanmayacağına ve koku sürmeyeceğine yemin etmişti. 200 atlı ile Mekke'den çıkarak Medine'ye bir saatlik mesâfede Urayz Köyü'ne gelmiş, çift sürmekte olan ensârdan Sa'd b. Âmir ile hizmetçisini şehit edip bir kaç ev ve hurma ağacını ateşe verdikten sonra, "yeminim yerine geldi", diyerek dönüp kaçmıştır.

Hz. Peygamber (S.A.S ) bu durumu duyunca 80 süvâri, 120 yaya ile hemen tâkibe çıkmış ise de Ebû süfyân sür'atle kaçtığı için yetişememiştir. Mekkelilerin erzak olarak getirip, kaçarken ağırlık olmasın diye bıraktıkları çuvallar dolusu, kavrulmuş un (sevik) Müslümanların eline geçtiğinden bu gazveye Sevik (kavrulmuş un, kavut) Gazvesi denilmiştir.

Miladi  olarak 624  senesinin  Mayıs  Ayında,  Hicri  takvime  göre  de 2. Senenin  Zikade  ayında cereyan  eden bu  gazveden  sonra Zilkade  ayının  9.  Günü   Medine'ye  dönüldü. Ertesi  gün  yani  Hicri   2  senesi-  Zlkade  ayının  10  Günü  Peygamberimiz  müslimanlarla  birlikte  mescide  geldi  ve  ezansız,  kametsiz  iki  rekat  Bayram  namazı  kıldırdıktan  sonra  bir  hutbe  irad  etti  ve  daha  sonra  kendisi  iki  adet koç  kesti.  Koçlardan  birincisini keserken '' "Allah'ım! Bu senin birliğine ve senden bana gelenlere şehâdet eden bütün ümmetim namınadır" ,  İkincisini keserken de : "Allah'ım! Bu da, Muhammed ve Muhammed'in ev halkı içindir."  Dedi.

İşte  bu olaydan  sonra  Müslümanlardan maddi  gücü  olan  herkes  her  sene  kurban  kestiler.

Batman'da  görev  yaptığım  yıllarda  halkın  kurban  kesme  konusunda  öyle  çok  da  hevesli  olmadığını,  çok  az  sayıda  kurban  kesildiğini  görünce  sormuştum  ''  neden  bu  kadar  az?''  Diye.  Cevaben  ''  Biz  Şafi  mezhebindeniz.  Bize  göre  kurban  sünnettir''  Demişlerdi.  

Her  neyse,  sünnetine  vacibine  dokunmadan,  Hz.  İbrahim  ve  oğlu  Hz.  İsmail  olayını  da  hepimiz  bildiğimiz  için  o  kısma  da  girmeden  noktalamadan  önce  bilmeyenler  için  bir  bilgi  daha  vererek  yazımın  bilgi  aktarma  kısmını  noktalayayım.

Efendimi  Kurban  kesme  emri  her  ne  kadar  Kevser  suresine  dayandırılsa  da  ilginçtir  ki  '' Bayram ''  kelimesi  (  Arapçası,  yani  Kur'andaki  adıyla  Iyd  veya  Îd ) Maide  suresinin  114.  Ayetinde  şu  şekilde  geçer :

Meryem oğlu İsa, “Ey Allahım! Ey Rabbimiz! Bize gökten bir sofra indir ki; önce gelenlerimize (zamanımızdaki dindaşlarımıza) ve sonradan geleceklerimize bir bayram ve senden (gelen) bir mucize olsun. Bizi rızıklandır. Sen rızıklandıranların en hayırlısısın” dedi. ( Diyanet  Tefsiri ) 

Kurban  bayramının  Arapça  adı  : '' Îd'ül  Ahda ''  olup  Bayram  kelimesi  de  aslında  Farsçadır. 

Şimdi  gelelim  Kurban  Bayramı  ile  yukarıdaki  resmin  ne  alakası  olduğuna:

Her  Kurban  Bayramında  kınalı  bir  koçun  resmini  paylaşarak  kutlama  tebrikleri  yayınlamıyor  muyuz?  Bu  sefer  de  farklı  olsun.  

Vatan  sevgisi  imandan  değil  mi?  

O  halde  ''  Vatanım  ve  benim  güzel  vatandaşım !  ben  sana  kurban  olurum ''  Demek  de  imandan  değildir midir?

Köpeği  bile  bayrak  sevdalısı  olan  böyle  bir  millete  kurban  olunmaz  da  ne  olunur?

Kurban  olduğum  vatanımın   güzel  insanları  !  

Kurban  Bayramı  öncelikle  sizlere,  sonra  dünyanın  tüm  mazlum  insanlarına  sevgi,  dostluk ,  barış  ve  kardeşlik  getirsin  inşallah.

Rabbim  milletimizi  ve  tüm  insanlığı  huzur  dolu  daha  nice  bayramlara  ulaştırsın. 

Yüce  Rabbimden  bu   mübarek  günü  vesile  ederek  Tüm  insanlık  için  huzur  diliyorum

Bayramınız  kutlu  olsun  gönül dostlarım. 



( İlk Kurban Bayramı Ne Zaman Kutlandı?---kurban Bayramı Mesajı başlıklı yazı Sami Biber tarafından 1.09.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.