Daha önce pek de rastlamadığımız sıcaklıklar yurdumuzda hüküm sürüyor şu sıralar. Ne yalan söyleyeyim soğukları sevmiyorum ama bu sene ki sıcaklar da deyim yerinde ise canımızı burnumuza getirdi adeta. Ozon tabakasının insanların kullandığı kimyasal zararlı maddeler tarafından tahribata uğraması sonucunda hiç de iç açıcı olmayan durumlarla karşı karşıya kalıyoruz...

Yapılacak şeylerin en başında eğer zorunlu değilseniz saat 10.00 ile 17.00 arasında kesinlikle dışarı çıkmamak. Hatta bahçeli ağaçlı bir eviniz varsa ağacın altına serilin yatın. Gece gündüz sık sık vücudunuzu ıslatın duş yapmaya bakın. İlla dışarı çıkmaya zorunlu iseniz de ağaçların altından yürümeye çalışın ya da bir şapka edinin en güzelinden, kalınından...

Ah Rabbim ara da yaz yağmurları gönderirdi biz kullarını serinletmek için, bekleyelim bakalım yine o yaz yağmurlarını, belli mi olur yine gönderir. Boşuna rahmet demiyorlar gökten inen şu su damlacıklarına, neden böyle dediklerini şimdi daha iyi anlıyorum...

Arabistan Yarımadasında sıcaklar daha da fazla orada ki insanlara da Allah kolaylık ve sabır versin, umre ve hac ziyaretinde bulunacakların çok dikkatli olmaları lazım.

Belki de ilkbahar ve sonbahar bu sebep ile daha çok seviliyor kış ve yaz aylarına nazaran, çünkü ikisinde de alabildiğine serinlik var. Biri doğumu hatırlatıyor biri de ölümü...

Eskiden bir özel televizyonda hava durumunu sunan bir bayan spiker vardı bazılarınız belki hatırlarsınız, slogan haline gelmiş bir cümlesi vardı aynen şöyle ’’Havalar nasıl olursa olsun sizin havanız iyi olsun’’ Bu sıcaklarda bizim havamız söndü, söndü gibi...

O fakirliğin yoksulluğun diz boyu olduğu Müslüman ülkelerde insanlar bir de Tanrı’ya yaklaşmak için yol arıyorlar ve oruç tutuyorlar Ramazan Ayında... İmana ve teslimiyete bakar mısınız? Onları gördüğüm zaman televizyonda boğazıma yumruk gibi bir şeyler düğümleniveriyor...

’’Yağdır Mevla’m su’’ diye bir Emel Sayın şarkısı vardı eskilerde, dua edelim ve bekleyelim yüce Allah gariplerin yüzü suyu hürmetine bizlere de biraz ferahlık verir belki.
( Havaların Durumları başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 26.08.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.