''Düzenli olarak sivri sineklere kan veriyorum, hiç kimse benim hayvan sevgimi tartışamaz.'' Yılmaz Morgül


Karasinek ve sivri sinek milleti de denen bir hayvanlar topluluğu var, bu dünyada yaşayan bir gerçek onlarda... Kışın ortadan tüyselerde, yazın bir anda kitleler halinde ortaya çıkıveriyorlar arkadaşlar. Karasinek toplulukları her ne kadar insanları ısırmak ve kan almak konusunda fazla istekli değilseler de akrabaları olan sivrisinek milleti her türlü insan kanından pek bir hoşlanıyorlar. Onlar için kanın hangi grup kan olduğunun da pek bir önemi yok. A Rh pozitif ya da B Rh negatif veya 0 Rh pozitif hiç fark etmiyor. Tek düşünceleri ''Kan kandır kanda çeşit aranmaz.'' bu düşünceyi temel felsefe haline getirmiştir arkadaşlar...

Kimya Bilimi ile uğraşan insanlar her ne kadar bu sinek ve sivri sinekleri yok etmek için çeşitli kimyasal maddeler üretseler bile demek ki içimizde hayvan sevgisi, sinek ve inek sevgisi de olan bir dolu insan var. Onlarında düşüncelerine saygı göstermek gerekir diye düşünüyorum, siz ne dersiniz? Evinde sinek besliyor arkadaş, reçel yiyor, açıkta bırakıyor, ekmek kırıntılarını yere döküyor, toplamıyor, eşi toplarsa ona kızıyor... Sivri Sinekler gece kulağında vızıldadı mı ona keman sesi gibi geliyor. Hayvan sever bir kere, iki üç ısırık için sineklerin canına kıyar mı insan?

Bir saptamaya göre dünyada ki sinek nüfusunun, insan nüfusundan yüz kat daha fazla olduğu tahmin ediliyor. Tabi saymaya imkan ve ihtimal yok, bu sayı sadece bir ön görü, tahmin...

Sivri Sineklere kan vereceklerin dikkat etmesi gereken hususlar var tabi ki... Bunları ele alalım birer birer. Bir kere odanızın penceresini sonuna kadar açıp sivri ve yandaşlarının size gece operasyonu yapmasına ilk fırsatı vereceksiniz. Eğer ki üzerinizde yorgan, battaniye, pike gibi örtüler varsa hemen atın üzerinizden. Rahat rahat iğnelerini batırsın arkadaşlar. Sonra ışığı da sakın yakmayın, hemen kaybolurlar ki zaten şimdiye kadar ışığı yakıp da sivri sineği gören bir insan çıkmamıştır. Ayrıca yatmadan önce de odaya fıs fıs veya sinek ilacı nevinden şeyler de sıkmayınız ki rahatsız olmasın sinekler. Sonra hayvana hakları savunucuları sizi sivri sineklere kötü davranıyor diye mahkemeye de verebilirler, benden söylemesi...

Sivri Sineklerin en çok bulunduğu yeri biliyor musunuz? Efendim, ben söyleyeyim o zaman Sivrihisar tabi ki... Onların kaleleridir, orada hiç seçim kaybetmezler. Bu da benden ufak bir espri mi oldu ne? Sivri sineklerin bir seferde kanatlarını kaç kere çırptıklarını biliyor musunuz? Ben de bilmiyordum, ufak bir araştırma ile öğrendim, müthiş bir sayı, saniye de beş yüz kereye yakın çırpıyorlar imiş... Bu da bir dakika da yine yaklaşık otuz bin kereye denk geliyor...

Gelelim tekrar sivri sineklere kan verme olayına. Bu sinekler insanların kanını emiyor emmesine de sonra acaba bu kanları nasıl değerlendiriyor? Kan bankasına gidip de satamazlar herhalde. Belki de sineklik ile vurulunca ölmeyip de hafif yaralanan sinekdaşlarına o emdikleri kandan vererek, onların hayata tutunmasını sağlıyor da olabilirler... Ya da diğer sivri sinekler ile birbirleri arasında kan değişimi yapıp sinek kan kardeşi de olabilirler... Sinek kan kardeşliği deyip geçmeyin, çok önemli ve titiz bir şekilde emilmesi lazım sinekler arasında kanların yoksa birinden biri fazla emdiği zaman karşıda ki sineğin kanını, öbür sinek kansızlıktan dünyasını değiştirebilmektedir...

Hayvanları sevmeli hele de sinekleri daha bir sevmeli... Düşünsenize uyutmuyorlar sizi, hayat boyu hep uyanık kalırsınız. O sinekler olmasa karıncalar ne yapar, aç kalırlar billahi... O sinekler olmasa bizim bu sanatçılar acaba konuşacak daha başka bir şeyler bulabilir mi? Zor gerçekten. Ne diyelim, hayvanları sevelim sevmeye de hayvanlıklardan da uzak duralım. Hepinize en derin sevgi ve saygılar... 
( Sivrisineklere Kan Vermenin İncelikleri başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 15.08.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.