Yakın bir zamandan beri bir çoğunuz biliyorsunuzdur, falcılık artık resmi bir iş. Falcıların, belirli bir iş yerleri ve vergi levhaları var. Bu işten, yani falcılıktan para kazanıp bir de devlete vergi veriyorlar. İslami açıdan baktığınız zaman fal İslam'a ve Kur'an'a kesinlikle aykırı bir olaydır ve yanlış bir şey olduğu da ayet ve hadisler ile sabittir.

Geçenlerde gittiğim bir alışveriş merkezinde yine bir falcıya rastladım lakin bu falcı öyle bildiğiniz sokak falcılarına benzemiyor kesinlikle... Bu sanal bir falcı, her ne kadar benim için çok banal bir falcı olsa da yine de sanal bir falcı... Bir cam kafesin içinde ve önünde ki yazı da para atılan yerden bir lira gönderip de elinizi o mavi kürenin üstüne koyduğunuz zaman her bir şeyinizi ortaya dökeceği söyleniyor. Hayret ki hayret...

Falı tersten okuduğunuz zaman Laf kelimesine ulaşırsınız, hatta siz bunun önüne bir de boş kelimesini getirmekte de sakınca görmeyin, ekleyin, sonuç boş laf olacaktır. Hiç işim gücüm yok, ben o alış veriş merkezinde o sanal falcının önünden geçerken cebimden bir lira çıkartacağım ve onun haznesine atacağım sonra da ''Neyse halım çıksın falım diyeceğim.'' Yok, yok bunu da yemezler artık. Ha yiyen saf vatandaşlarımız var mıdır? Vardır mutlaka, ama ben uyarayım da bir kere yediler ise bir daha yemesinler ki itikatları zedelenmesin...

İnsanların inançları bu kadar hafife alınmaz. Burası Türkiye, halkının büyük çoğunluğu Müslüman olan bir ülke... Falcılardan, medyumlardan ya da gaipten haber verenlerden insanlarımızın hepsinin uzak durması her zaman için kendi menfaatlerine olacaktır. İnsanın, ilahi kader icabı geleceği bilmesini bir tarafa bırakın, hayatımızda bir saniye sonrasını bile bilmemize imkan ve ihtimal yok. İnsanların duygularıyla oynayan ve duygu sömürüsü yapan böyle oluşumlara bir yerde dur demesi gerekmektedir. İşimiz fallara ve falcılara kaldı ise vay halimize...

Sanal Falcı zaten bir bilgisayar programı. Oraya fal baktırmak için elini koyan bir saf vatandaşımız, eğer ki ona da inanıp hayatını ona göre de dizayn etmeye kalkarsa, biz de konuşacak söz bulamayız bu saflık derecesinde ki garip davranışa... Şu söze hiç bir zaman itibar etmesin sevgili dostlarım ve arkadaşlarım. ''Fala inanmayın ama falsız da kalmayın.'' Tamamen küfür ve inkar kokan bir cümledir bu... Falsız kalın hatta falcıların ve sanal falcıların bile ne uzağından ne de yakınından dahi geçmeyin. Allah ve Hazreti Peygamber bize ne emretti ise onu yapın neyi yasakladı ise de ondan sürat ile kaçının. Bilakis zararlı değil kârlı olan siz olursunuz. Hepinize en derin sevgi ve saygılar... 

( Sanal Falcı Aslında Çok Banal Falcı başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 14.08.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.