Hemen hemen her pazar eğer kaçırmazsak kapımızın önünden geçen simitçiden simit alırız hele de sıcacıksa daha da bir lezzetli oluyor gevrekler. Eee simit bu boş gider mi illa ki yanında kaşar peynir ya da beyaz peynir olacak en çok da o yakışır simit'in yanına. Şimdilerde simit kafeler açmak moda oldu. Hamburger zincirleri gibi simit dükkânları da zincir oluşturdular ve gençlerinde çok rağbet ettiği dükkanlar buralar. Sıkı durun bakalım hamburgerciler sizin fest foodlarınıza sıkı bir rakip var artık kollayın kendinizi...



Bizim kilolu arkadaşlarımızdan bazıları ekmek yemeyi bıraktıktan sonra simit'e dadanırlar bilirsiniz. Hatta bazıları arasında benim ve sizlerinde şahit olduğunuz şöyle konuşmalar mutlaka geçmiştir ''Ya arkadaş yemek yerken ekmek yemiyorum artık ekmeği kestim hayatımdan çıkarttım sabahları iki simit öğlenleri bir simit idare ediyorum etmeye çalışıyorum yine de kilo veremiyorum.'' Tabi veremezsin arkadaşım bir kere simit'in her ne kadar gramajı ekmekten düşükse de simit ekmekten daha kalorili bir besinidir. Bana inanmayan gitsin diyetisyenlere, beslenme uzmanlarına sorsun...



Zayıflama düşüncelerini simit üzerine şekillendirenler bilsinler ki bir adet simitte yaklaşık üçyüzelli kalori var. Bu da zayıflamaya çalışan bir insan için hiç de azımsanmayacak bir kalori miktarı. Ayrıca yine uzmanların belirttiklerine göre simit saraylarında satılan elli gramlık simitlerin kalorisi de dörtyüzelliya kadar çıkabiliyormuş, benden söylemesi... Yine araştırmalara göre simiti küçük krem peynir ile yemeyi de seviyorsanız, küçük bir ambalajda satılan krem peynirde de yaklaşık otuzbeş kalori var haberiniz olsun.



Bir simit ve bir krem peynir ile yapacağınız kahvaltı, dört dilim ekmek ve bir adet tavada yumurtayla yapacağınız kahvaltı ile aynı kalori miktarına eşitmiş. Bunu da ek bir bilgi olarak iletelim sizlere. Simit'i çok sevenler olsa da aşırı tüketenler iyi düşünsünler. Tarihçesini de inceleyecek olursak kısaca aşağıda ki bilgilere ulaşıyoruz...


Simit'in Tarihçesi :

''Simit'in tarihi tahmini 600 yıl öncesine dayanmaktadır. Eğer simitin dünyanın başka neresinde olduğunu merak ediyorsanız, başka bir ülkede olmadığını görürsünüz.''

''Simit'in Osmanlıdaki serüveni 14.yüzyıla kadar dayanmaktadır. Bu yüzyıllarda sultan sofralarında, saray mutfağında da yerini almayı başarmıştır. Aslında simit bir bakıma saraylı idi.''

''Hekim Bereket Türkçe el yazması tıp kitabı olan Tufet-i Mubariz adlı eserinin son kısmında Tabiat Name bölümünde yemek çeşitlerinden ve hamur işlerinden bahsederken simitten de bahsetmektedir.''

''Yeniçerilerin bir kolu olan 'Sekban Sınıfı'na ait fırınlarda çalışmak üzere işe başlayanlara simitçi denmekte, saray fırınında 'Simitçi Ustası' adı ile çalıştırılan ustalar bulunmakta idi. Görüldüğü üzere yeniçeriler simidi bolca tüketmişlerdir.''

''Evliya Çelebinin seyahatnamesinden İstanbul'da simitçilerin 70 fırında, toplam 300 nefer olarak çalıştığını, bunlardan kimisinin de bağlı olduğu fırınların çırakları olarak fırın hesabına çalıştıklarını öğreniyoruz. Ancak, simitçilerin 'Simitçiler, Ekmekçi ve Börekçiler' adıyla dernek kurmaları, 10 Haziran 1910 tarihinde gerçekleşiyor.'' 

''XIV. Yüzyılda Osmanlıda simit çeşitli vesilelerle karşımıza çıkıyor. Örneğin Avrupalı ressamlar eserlerinde simit ve simitçilere sıkça yer vermişlerdir. Bunlardan en ünlüsü İtalyan ressam Giovanni Birindesi'dir. Abdül Mecit devri İstanbul'unu anlatan gravürlerinin pek çoğunda simitçiler bulunmaktadır. Diğer bir ressam ise yağlı boya 'Simit Satıcısı' tablosunu da resmeden Warwick Goble'dır.'' 


Türkiye dışında hiçbir ülkede üretilmeyen simit, susam, un, maya ve pekmez den oluşur. Üç türü var. 

1-Taban simidi: Fırına tıpkı ekmek gibi kürekle atılır.

2-Tava simidi: Tavada pişirilir.

3-Kazan simidi: Az susamlı ve parlak görünüşlüdür. 

Ağzımızın tadı bir hoş olur, ne de güzeldir gevrek gevrek, sıcak sıcak yerken simitleri. İşte böyle sabah sabah uyanamayıp da kapımızdan geçen kadrolu simitçimiz Davut ağabeyi kaçırınca tadı kursağımızda kaldı, kalktım ben de bu yazıyı kaleme aldım. Hepinize en derin sevgi ve saygılar yine... 

( Ne De Güzeldir Sabah Sabah Gevrek Simitler başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 13.08.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.