Makale / Araştırma

Eklenme Tarihi : 8.08.2017
Okunma Sayısı : 1185
Yorum Sayısı : 0
Yolcu uçağı ve havacılık sektörü

     İlk yolcu uçağı dünyada 1900 lü yıllarda üretilmeye başlandı. Yolcu uçağı üretebilen ülkeler listesine baktığımızda : abd, rusya, çin, fransa, ingiltere, almanya, ukrayna, hollanda, brezilya, japonya, polonya olduğunu görüyoruz. İlave varsa lütfen belirtiniz.
     Geçmişte hem yerli oto, hem de yerli uçak üretim girişimlerimiz oldu fakat her ikisi de hüsranla sonuçlanmıştır.
Kendi otosu ve uçağını 120 yıldır üretemeyen bir ülkenin, dünya liginde prestiji ne kadar olabilir ki?
Bu kervana hadi katılamadik diyelim, en azından uçak motoru üreterek sektöre girebilir ve devamında uçağımızı da yapardık.
Teneke üretmeden, tencere üretmenin bir anlamı olabilir mi?
Yılda 10 uçak üretmektense, 1000 uçak motoru üretip ihrac edebilmek daha kazançlı olurdu. Tıpkı pc işlemcisi ve masaüstü bilgisayar gibi, led tv ve ekran paneli gibi.
Kendini yüksek teknoloji ile kabul ettirmiş ülkeler, hacmi büyük, değeri küçük ürünleri üretmekten mümkün olduğunca kaçınıyor.
     Bir gelecek vizyonu çiziyorsak, bunu ham hayalden ayıracak olan etken;
mevcut durumu kabul ederek planlama yapmak, samimi heyecan ve aktif girişimcilik gayreti olacaktır.
     Şöyle bir ülkenin, teknoloji, eğitim, ekonomi, sanayi, girişimcilik ve politik gündemini analiz ettiğimizde, havanda su dövmekten ötesine çok fazla geçemiyoruz.
Olumsuzlukları listeleyip, önemli bir konuyu magazinleştirmek istemem.
1453 de Fatih'in döktürtüğü toplarla övünmenin bugüne bir faydası yok.
Çünkü artık o topları füze şeklinde, denizaltından uzun menzilli karaya fırlatıyorlar.
     Temel atmadan, duvarları örmeden 500 daire üreteceğini taahhüt eden mütahit durumuna düşmemek için, milletçe ve sırayla:
ahlâk, adalet, eğitim, kültür, sanat, teknoloji, bilim ve üretim, dayanışma seferberliği ilan
etmek zorundayız.

08.08.2017
Ali Rıza Malkoç
( Yolcu Uçağı Ve Havacılık Sektörü başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 8.08.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.