Makale / Bilimsel Makaleler

Eklenme Tarihi : 4.08.2017
Okunma Sayısı : 1163
Yorum Sayısı : 0
VİCDANİ RUH VE BİLİMSEL KAFA NEDEN GEREKLİ?

Bir arkadaşım anlatmıştı. O da enerji sistemleri uzmanı olan bir dostunun tespitlerini aktardı bana.
Uzun yıllar sanayi sektöründe faaliyet gösteren bir kuruluşu detaylı inceleyip rapor yazmışlar, teklif ve öneri sunmuşlar:
Tüm enerji giderlerinizi belgeleyen faturalarınızı getirin not edelim. Tamamını her ay %25 indirmeyi hedefliyorum.
Başaramazsam bir şey ödemeyin. Fakat başarırsam, her ay gelip süreci takip edeceğim ve denetimleri yapacağım ve ayda şu kadar miktar da ödeme talep ediyorum demiş.
Böyle büyük kuruluşlar için %25 enerji tasarrufu büyük bir rakam, talep edilen 12 aylık sürec ödemesi ise devede kulak kadar.
Fakat şirketin genel müdürünün tespiti ve cevabı çok manidar, neden dar kafalarla başımızı kuma gömdüğümüzün kanıtı ve geri kalmışlığımızın bilimsel tesbiti.
Evet genel müdürün tarihi cevabı:
"Burası şu kadar yıllık bir şirket, madem ki böyle bir imkan varmış, neden uzun yıllardır %25 daha fazla ödüyormuşuz, niye araştırmadınız, uyuyormusunuz, neyi yönetiyorsunuz"
Diye patron bizi kovar ve işsiz kalırız demiş.
Yani bu tür evham, korku ve bencil bakışlarla 250 yıl daha enerjiye fazla para ödemeye razıyız.
Lütfen arge, danışmanlık, inovasyon, kalite ve süreç iyileştirme hamlelerini önemseyelim.
Kendimiz için, kurumumuz.için, millet için, vatan için.
04.08.2017
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
( Vicdani Ruh Ve Bilimsel Kafa Neden Gerekli? başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 4.08.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.