OZAN YILDIZ ‘A VEFA GECESİ  DÜZENLENDİ

             Sorgun Karaveli Köyü doğumlu olan, uzun yıllar yurt dışında işçi olarak çalışan hemşerimiz Ahmet Yıldız için vefa gecesi düzenlendi. “Gurbetçi Şair” olarak bilinen ve “ Ozan Yıldız” mahlasını kullanan halk şairi Ahmet Yıldız bir süredir rahatsızlığı nedeniyle tedavi görüyordu. Yurt dışından hastalığı sonucu dinlenmek ve Türkiye de tedavisine devam etmek üzere memleketi Sorgun’a gelmiş bulunuyordu.

            Üyesi olduğu Sorgun Ozanlar Derneğince Ozan Yıldız’a moral vermek ve geçmiş olsun dileklerinde bulunmak üzere bir moral gecesi düzenledi. Moral gecesine Sorgun Kaymakamı Mustafa Altunpınar, Sorgun Belediye Başkanı Ahmet Şimşek, Karakol Komutanı Binbaşı Mehmet Çevik, İlçe Emniyet Müdürü Murat Sapmaz, Belediye Meclis Üyeleri Ömer Yüce, Yusuf Telli, Murat Gürbüz, Fettah Kayhan, Avukat Mehmet Aktan, Yukarısarıkaya eski Başkanı Durak Turan Düz,  Sarıkayalı Sanatçı Turan Gürel, Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı Ahmet Sargın, Sorgun Umut Engelliler Derneği başkan ve yönetimi, şair- yazar  ve misafir konuklar, Ozan Yıldız’ın eş dost ve akrabaları katıldı.

           Dost muhabbetinin doruğa çıktığı moral gecesinde konuşan Şair Ahmet Yıldız, oldukça duygulandığını, çok mutlu olduğunu dile getirdi: “ Bana yaşama sevinci verdiniz, hayatıma onur kattınız, çok mutlu oldum var olasınız” dedi ve duygusal bir konuşma yaptı. Sorgun Kaymakamı, Belediye Başkanı ve Sorgun Ozanlar Derneği Başkanı Murat Erciyas da bir konuşma yaparak  Ozan Yıldız’ a  hem sağlık dileklerinde bulundular hem de katılımcılara teşekkür ettiler.         

         Moral Gecesinde misafir konuklar sıra ile söz alıp şiirlerini ve türkülerini seslendirdiler. Duygu paylaşımlarının yapıldığı gece de Ozan Yıldız’ın şiirleri de yorumlandı. Şairin yiğeni Fatma Erzor tarafından yorumlanan şiirler büyük alkış aldı. Gurbetçi Şair  Ozan Yıldız moral gecesinde son çıkan şiir kitabı “ Umuda Yolculuk” isimli eserini de imzalayarak konuklarına hediye etti. Ozan Yıldız’a Sorgun Belediyesince geçmiş olsun temennisiyle plaket takdiminde bulunuldu. Gece de konuklara “ Türkmen Pilavi” ikram edildi.

                                   SORGUNLU OZAN YILDIZ UNUTULMADI !

               Gurbetçi şair olarak bilenen ve uzun yıllar yurt dışında çalışan Ozan Ahmet Yıldız kardeşimiz Sorgun Karaveli köyü doğumlu. Almanya’ya işçi olarak gidip orada yıllarca çalışmış bir gurbetçi şairimiz. Kendisini uzun süredir tanıyor dost sohbetlerinde buluşuyorduk. Geçtiğimiz yıllarda amansız bir hastalığa yakalandığını öğrenmiş ve çok üzülmüştüm. Ne yazık ki, yoğun işlerimiz nedeniyle geçen sene  görüşemedik. Bu yıl nasip oldu görüştük.

                Sorgun Ozanlar Derneği Başkanı kardeşimiz Şair Murat Erciyas telefon edip bizleri  Sorgun’a davet etti. Ozan Yıldız ‘a bir vefa gecesi düzenliyoruz, tüm dostlarımızı aramızda görmek isteriz dedi. Bu daveti de vesile bilip ( Sonuçta Ahmet Yıldız kardeşimiz adına vefa borcumuzu da ödemek üzere) Ekrem Gürer, Ozan Musa( Yozgat) ve Topal Paşa ( Rıza Doğangönül) ile birlikte yola çıktık.

              Davet geniş tutulmuş birçok arkadaşımızı orada hazır bulup sevindik. İl dışından gelen dostlarımız da vardı. Protokoldan: Sorgun Kaymakamı Mustafa Altunpınar, Sorgun Belediye Başkanı Ahmet Şimşek, Karakol Komutanı Binbaşı Mehmet Çevik, İlçe Emniyet Müdürü Murat Sapmaz, Belediye Meclis Üyeleri Ömer Yüce, Yusuf Telli, Murat Gürbüz, Fettah Kayhan, Avukat Mehmet Aktan, Yukarısarıkaya eski Belediye Başkanı Durak Turan Düz,  Sarıkayalı Sanatçı Turan Gürel, Sorgun Umut Engelliler Derneği Başkanı Süleyman Özdemir ve yönetimi, şair- yazar  ve misafir konuklar, Ozan Yıldız’ın eş dost ve akrabaları hep oradaydı. Ahmet Yıldız kardeşimiz adına çok mutlu olduk. Elbette duygu yüklü bir buluşmaydı…

            Hasta ziyaretine gitmiş olmamızla rağmen  ona moral vermek ve ailesini mutlu etme adına hoş sohbetlerimiz oldu. Şiirler okundu, ozanlar dile geldi, kucaklaşmalar yaşandı ve ikram edilen Türkmen Pilavı ile ortam şenlendi. Hastanın moralini yüksek tutması adına herkes mutlu, herkes güler yüzlüydü. Şair Ahmet Yıldız kardeşimiz beşinci kitabı :” Umuda Yolculuk” u da çıkarmış bu mutlu gününde sevincini dostlarıyla paylaşıyordu. İmza töreni de oldu. Sorgun Belediyesince kendisine o günün anısına bir plaket takdiminde bulunuldu.

              Hem Ahmet kardeşimiz adına hem de kendi adımıza çok mutluyduk. Yiğeni Fatma Erzor şairimizin şiirlerini yorumlayarak büyük alkış aldı. Fatma kızımız da maşallah şiirleri çok güzel yorumluyor. Şiirler ve türküler Ozan Yıldız için dile geldi. Konuşmalar ona moral vermek adına yapıldı. Hastalık insan için derler, şifa da  Allah’tandır.  Ahmet kardeşimiz de İnşallah şifa bulup sağlığına tezelden kavuşur diyoruz. Dünya umut dünyası, dünya imtihan dünyası imtihanı kazanlardan oluruz inşallah. Ozan Yıldız kardeşimize Allah’tan şifa diliyoruz.

              Sorgun Ozanlar Derneği yönetimine ve başkan Murat Erciyas kardeşimize de teşekkür ederiz. Dost vefayı unutmaz derler, vefanın en güzel örneğini sergilediler. Sorgun yöneticilerine de teşekkür ederiz yanımızda bizimle birlikte olup arkadaşımızı onurlandırdılar; var olsunlar. Vefalı katılımcı dostlarımıza da teşekkür ediyoruz. Unutulmaz bir dostluk örneği sundular…

           Ekip kalabalıktı ama isimlerini hatırlayabildiğim kadarıyla katılımcı dostlarımız şöyle sıralayalım: Rifat  Çakır, Durak Turan Düz, Turan Gürel, Murat Duman, Pehlivan Uzun, Ekrem Gürer, Rıza Doğangönül, Ozan Musa, Songül Yurdagül, Samed Özdemir, Aşık İdris Gümüş, Fatma Erzor, Kadir Çetin, İsmail Taştekin, Erdoğan Bektaş, Nevzat Pusmaz, Recep Natho, Yusuf Şahiner, Zeynep Ertal, Sorgun Umut Engelliler Derneği Başkanı Süleyman Özdemir ve yönetimi…

             Evet vefa ve dostluk unutulmamalı. Vefa sadece aramızdan göçmüş olanlara değil yaşayan dostlarımıza da gösterilmeli. Sorgun Ozanlar Derneği bunu en güzel şekilde başardı tebrik ederiz. Ozan Ahmet Yıldız kardeşimize şifa dilerken aramızdan ayrılan şair yazar dostlarımıza da Allah tan rahmet diliyoruz. Mekânları cennet olsun. Ozan Yıldız  kardeşim sen de, vefalı dostların da var olsun…

Haber Yorum: Ahmet SARGIN- Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı

( Yozgat Sorgunlu Ozan Yıldıza Vefa Gecesi başlıklı yazı Ahmet SARGIN tarafından 1.08.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.