Makale / Eğitim Makaleleri

Eklenme Tarihi : 30.07.2017
Okunma Sayısı : 1265
Yorum Sayısı : 0
EĞİTİM SİSTEMİMİZ MİLLİ Mİ OLSUN PİLLİ Mİ?

Çocuk ailede gördüğü davranış kalıplarını, ilkokulda göremiyor.
Ortaokulda öğrendikleri, lisedekilerle bütünleşemiyor.
Üniversitede öğrendiklerini, lisedeki bilgileriyle tamamlayamıyor, tartamıyor.
Tüm okullar bitip iş hayatına başladığında, farklı bir kültür, ortam ve uygulamalarla karşılaşıyor.
Üniversitede edindiği bilgi ve deneyimi, iş dünyasında birebir nasıl kullanacağı konusunda bocalıyor.
Yeni mezun bir mühendise iş dünyasında sorulan ilk soru :
"İş deneyimin var mı" oluyor.
Yani diploması, acemilik belgesi olarak kabul ediliyor. "Bu halinle benim hiçbir işime yaramazsın" öngörüsü ile yaşıyor yeni mezun.
Eğitim, öğretim, staj planlaması ve müfredatı, ilkokuldan üniversiteye kadar birbiriyle uyumlu, bütünleşik ve senkronize olması sağlanmalıdır.
Yani açıkcası, ünivesite ve iş dünyası işbirliğini öyle kuvvetli hale getirelim ki, yeni mezun bir mühendise, muhasebeciye, hekime, öğretmene:
"İş tecrüben var mı?" diye soru sorma ihtiyacı hissedilmesin.

30.07.2017
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
( Eğitim Sistemimiz Milli Mi Olsun Pilli Mi? başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 30.07.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.