Serbest Kürsü / Taşlama

Eklenme Tarihi : 21.07.2017
Okunma Sayısı : 2581
Yorum Sayısı : 0

SİLECEKSEN  SİL  GAYRI  ON  YEDİ  BENLİ ŞADİYEM  

( Bu  yazı  tarafımdan ilk  yayınlandığında  bu  başlık  altında  yayınlanmıştı )
.......................................................................................................................................................

Bu  yazının bir  benzerini  15.12.2014  Tarihinde  yayınlamışım.  Bugün  bakıyorum  ki  sanal  alemde  değişen  bir  şey  yok. O  yazı  bazı  değişiklikler  ve  yeni  bir başlıkla  yine  huzurlarınızda

NOT: Yazının sonunda  isim  olarak  geçen  Şadiye  herhangi  bir  tanıdığım  ya  da  tanımadığım  kişi  değildir.  O  bakımdan  bu  adı  taşıyan ya  da  benim  bu adla  hitap  ettiğim hiç  kimse  lütfen  üzerine  alınmasın. 

..............................................................................................................

Yahu  15-16  Yaşındaki  ergenler  olsa  anlayacağım  da  50-60  hatta  70 yaşındaki  koca  koca  eşşek kadar  adamlar  ya  da  kadınlar  olmuşuz  hâla  beğenilme  peşindeyiz  onu  anlamıyorum.

Yok  yani  beğenilme  derken  bizzat  kendi  şahsımızın  beğenilmesi  de  değil  konu.  Sanal  alemde  yazdıklarımız,  çizdiklerimiz,  paylaştıklarımızın  beğenilmesinden   ve  onlara  yorum  yazılması  ya  da  yazılmamasından  bahsediyorum. Beğenilen  ya  da  beğenilmeyen  şey  aslında  bu  paylaşımlar  olmakla  birlikte  ifade  edişte ''  Sen  beni  neden  beğenmiyorsun?''  Diye  dile  getiriyoruz  bu  durumu. 

Face  bookta  aşağı  yukarı  her  gün  değişik  arkadaşlardan  mesajlar: Biraz  Sami'ce  bir  yorumla  ama  çok  da  abartmadan  aynen  aktarıyorum.

''  Bu  gün  sayfamda  temizlik  yapmaya  başladım.  Bir    beğeni  bile  yapmayan  kişiler  benim  arkadaşım  olamazlar.  Bari sayfamda  boşuna  yer  işgal  etmesinler''

Aslında  bu  mesajın  meali    ve  tefsiri  şöyledir:

''  Lan  arkadaşlar !  O  kadar  yazıyoruz,  çiziyoruz.  O  kadar  paylaşımlarda  bulunuyoruz.  Ulan  kör  müsünüz.  İnsan  hiç  olmazda  bir  tıklar.  Burada  oturmuş  mal  mal  acaba  kimler  beğenecek,  kimler  yorum  yapacak diye  saatlerce  beklemekten  radyasyon  komasına  girdim  laaannn.  Niye beğenmiyorsunuz  ey  g.tümler !   Bir  baldır  bacak  resmi  koysaydım  hemen  atlardınız  di  mi  ibibikler?  ''  

Sanırsın  bir  vatandaş  beğendiğinde  ya  da  yorum  yazdığında  hazretin  boyu  uzayacak.  Ya  da  kendisine Nobel  ödülü  takılacak.  Veyahut  da  yazıp  bastırdığı  kitapları  kapış  kapış  satılacak.  Ulan  arkadaşım  dünya  klasikleri  bile  Kadıköy'de  1  liradan  satılıyor  bu  memlekette.  Senin  benim  şiirime ,  yazıma  kim  bakar.  Ya  da  yaptığın  diğer  paylaşımlara.  Hem  vatandaşlar  senin-benim yediğim  yemeğin  resmini  neden  beğensin?

Bu  arada  tabii  ki  unutulan  çok önemli  bir  nokta daha  var:  Arkadaş !  Aslında  biz  hepimiz Mark Zuckerberg'in  kiracıları  değil  miyiz?  Hatta  herife  hiç bir  kira  bedeli  ödemeden  evini  rahat  kullanmıyor  muyuz?  O halde  şu  ''  Bari  sayfamda''  ve  ''  İşgal  etmesinler''  afra  tafrası  ne  oluyor?  Şimdi  Mark Zuckerberg  çıkıp  da  ''  Ulan  ben  size  rahat  rahat  yazın çizin, bir  şeyler  paylaşın  diye  bir  ev  açtım,  siz  babanızın  malı  gibi  evden  adam  koymaya  kalkıyorsunuz.  Ben  bir  tek  defa  olsun  size  Ulan beni  neden  beğenmiyorsunuz  hırbolar?  Diye  sitem  ettim  mi?  Hastirin gidin  lan  evimden''  Dese  ne  yapacağız?  Deyin  haydi,  ne  yapacağız?   

'' Bundan  sonra  kim  beni  beğenirse  onu  beğeneceğim, kim   yorum  yazarsa  ona  yorum  yazacağım''  

Bana  ne?  Ne yapacaksan  yap.  Bunu  böyle  deklare  etmek  suretiyle  beğeni  ve  yorum  sayını  arttıracağını  mı  düşünüyorsun?   Yani  bizler  ''Ay  yazık  yaaa.  Adam /  kadın,  bunalıma  girecek  valla.  Dur  şunu  beğeneyim  de  az  moral  dopingi  olsun''  mu  diyeceğiz?  Hem  sevgili  biraderim  ya  da sevgili  hemşirem ! Her  gün  yüzlerce  paylaşım  yapıyorsun.  Sadece  senin  paylaşımlarına  yorum  yazmaya  kalksa  bu  millet, 7/24  durmadan  yazmak  zorunda  kalacak.  Okumadan  yapılan  beğenilerden  de  hoşlanmıyorsun?  Eeee  ne  halt  etsin  millet?  Herkesin  face  bookta  ya  da  edebiyat  platformlarında  takılmak  dışında  bin türlü  işi  gücü,  bin  türlü  derdi  var  değil  mi?  

''  Bakın valla  billa  sileceğim  beğenmeyenleri... Ekmek  musaf  çarpsın  ki  sileceğim.  İki  gözüm  önüme  aksın  ki  sileceğim. Nâna  kör bakayım  ki  sileceğim.  Allah  belamı versin  ki  sileceğim.  En  kısa  zamanda  dönüş  yapıp  da  beğenmeyenler  tek  tek  sayfamdan  silinecektir.  Herkese  duyurulur.  Sonra  üzülmek,  ağlamak,  bunalımlara  girip  ''  beni  neden  sildi  diye  depresyonlara  girmek yok.  Benden  günah gider.''

Yahu şaka değil cidden merak ediyorum. Şu sanal alemde ‘’ Falanca beni sayfasından sildi ‘’ Diye oturup da ağlayan var mı? Ağlayan ve karalar bağlayan var mı? Gerçekten merak ediyorum.

Vatandaş mesajına devam ediyor :

‘’ Dost bildiğim ama arkamdan atıp tutanlar, yüzüme dost görünüp de arkamdan dedikodumu yapanlar, beni çekiştirenler ! Siz kendinizi biliyorsunuz. Ben sizi sayfamdan silmeden siz kendiliğinizden ayrılın sayfamdan ‘’ 

Hoppala cupbala taraleyli…Bre mübarek adam / veya kadın böyle bir mesajı kim üzerine alır ki? Birilerinin arkandan konuştuğunu, seni çekiştirdiğini, hatta ve hatta kuyunu kazdığını, yoluna taş koyduğunu biliyorsan ellerin armut mu topluyor? Kendin siliversene. Yedi iklim dört köşeye tellal çıkarıp ‘’ Ey ahali, duyduk duymadık demeyin…Bundan kelli her kim arkadan konuşmuş, beni çekiştirmiş, yoluma taş koymuş, paylaşımlarını beğenmemiş ve en azından bir selamı çok görmüş ise işte o şahıslar taslarını taraklarını toplayıp sayfamdan ayrılsınlar’’ Diye reklam etmenin alemi ne?

Herhangi birini sayfanızdan çıkaracak olsanız elinizi kolunuzu bağlayan mı var? Ya da elinize kolunuza yapışıp ‘’ Aman abi / Abla gözünü seveyim, o bir cahillik yapmış senin paylaşımlarını beğenmemiş, sana bir selam bile vermemiş, sen büyüklüğünü göster. Bu sefere mahsus affet. Ben o keratanın kulağını çekerim. Hatta huzur-u şahanenize getirip tevbe istiğfar etmesini sağlarım. Yeter ki silmeyin ‘’ Diye yalvaran mı oluyor?

Ya gerçekten aklım almıyor. Bilemiyorum belki de sakatlık bende olduğu için yanlış düşünüyorum ama yine de merak etmekten kendimi alamıyorum. Yoksa bu sildikleriniz ‘’Arkadaş sen beni nasıl silersin ‘’ diye sizi mahkemeye filan mı veriyorlar. Mahkeme kapılarında sürünmek istemediğiniz için mi kendiliklerinden gitmelerini istiyorsunuz? Gerçekten niçin siz kendiniz silmek gibi bir zahmete katlanmıyorsunuz da böyle bir yol tercih ediyorsunuz anlamıyorum, anlamakta zorluk çekiyorum.

Acaba diyorum sizin sayfanızdan silindiğinde ölecek, siz de ‘’ Ölümü benim elimden olmasın, durduk yerde katil olmayayım, gitsin efendi efendi intihar etsin’’ mi demek istiyorsunuz? Kendinizin gayet iyi bildiğiniz bu selamsız sabahsız ve arkanızdan kuyu kazan insanlar nezdinde sizin sayfanızda olmak hayati bir önem mi taşıyor nedir?

Bu  arada  bir  de  resmen  duygu  sömürüsü  yapanlar  var  ki  Allahım Allahım...Vatandaş  resmen   acıların  çocuğu  Küçük  Emrah modunda.  

''  Demek  ki gerçek  dostluk  denen şey  yalanmış.  Bir  paylaşımımı  bile  beğenmiyor  beni  bu  diyar-ı  gurbette  böyle  mahzun,  böyle  perişan,  böyle  gözleri  yaşlı,  böyle  boynu  bükük  tek  başına  bırakıyorsunuz.  Aaaah  ahhh.  Seherde  ağlayan  bülbül,  sen  ağlama  ben  ağlayım. /  Yalan  dünya  her  şey  bomboş,  hancı  sarhoş,  yolcu  sarhoş...Yıllar yılı dert yolunda ,Ne ilk ne de sonuncuyum, Kahrediyor hayat beni ,Acıların çocuğuyum ''

İnanın  bu    beğenilmeme  sebebiyle  resmen  bunalıma  giren  var.  Dolayısıyla  da  ben  bundan  sonraki  aşamada  vatandaşın  ''  Demek  beni  beğenmiyorsunuz  ha.  Ben  de intihar  ediyorum  o  zaman''  Diye  mesaj  yazmasını  bekliyorum  ve  bitirirken  sözlerini  değiştirdiğim  ''  Onyedi  benli  Şadiyem ''  Türküsü  ile  tüm  okuyan  arkadaşlara  selam  ve  sevgilerimi  gönderiyorum.


Facede pineklersin.
Bulduğunu eklersin.
Sileceksen sil gayrı on yedi benli Şadiyem.
Daha neyi beklersin?

Klavyenin tuşları.
Başında çok boşları.
Sileceksen sil gayrı on yedi benli Şadiyem.
Bak ürküttün kuşları(!)

Olmuşu hamı bırak.
Windowsu camı bırak.
Sileceksen sil gayrı on yedi benli Şadiyem.
Artık reklamı bırak.

Resim: 

1-Bir arkadaşı tarafından face book arkadaşlığından silindiği için salya sümük ağlayan dîdeleri giryân, sinesi püryân bir vatandaşımız.

2- Beğenilmediği  için  bu  hallere  düşmüş  olan  bir  mağdur (  temsili olarak  )  



( Beni Beğenin Yoksa Kendimi İntihar Edicem Valla... başlıklı yazı Sami Biber tarafından 21.07.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.