Makale / Eleştri Makaleleri

Eklenme Tarihi : 10.07.2017
Okunma Sayısı : 2909
Yorum Sayısı : 0

M. NİHAT MALKOÇ

            Darbeler tarih boyunca hep demokrasi getirme(!) ve kaostan kurtarma vaadiyle yapılmış; fakat ne yazık ki daima demokrasiyi rafa kaldırmış ve kargaşaya zemin hazırlamıştır. 27 Mayıs'tan 12 Eylül'e kadar, yakın tarihimiz bunun acı hatıralarıyla doludur.

 

            15 Temmuz gecesi yapılmaya çalışılan, 249 vatan evlâdının şahadetiyle ve binlerce insanımızın gazi olmasıyla neticelenen darbe girişimi,  bütün darbelerde olduğu gibi arkasında acı, gözyaşı ve hüzün bırakmıştır. Her darbede olduğu gibi yine millî irade hedef alınmıştır. Asker kılıklı eşkıyalar, üniformalarının altına sakladıkları ihaneti o gece açığa çıkarmışlar, her ne varsa yakıp yıkmışlar, milletin uçaklarıyla göklerden millete adeta ölüm yağdırmışlardır.  Düşmanın bile aklına gelmeyen bir hainliği yaparak, millî iradenin tecelligâhı olan TBMM'yi bombalamışlardır. Meydanlarda toplanan direnişçilere pervasızca kurşun sıkmışlar, tankların önüne çıkan vatandaşları ve araçları acımasızca adeta bir silindir gibi ezmişlerdir.  

 

            Bunlara şahit olan şair ruhlu insanlarımız kaleme ve kâğıda sarılarak bu acıları ve bu acılara rağmen direnişten asla vazgeçmeyen yiğitlerin göz kamaştıran destanını yazmışlardır. Bu kahramanlık şiirleri halkın mücadele ruhunu ve gayretini en üst düzeye çıkarmıştır.

 

            15 Temmuz ihanet gecesi, hassas ve naif insanlar olan şairlerimizin gönül dünyalarında kendine fazlasıyla yer bulmuştur. Yüzlerce şairimiz 15 Temmuz'la ilgili şiir yazmayı, duygu ve düşüncelerini şiir diliyle ifade etmeyi kendilerine adeta görev saymış ve gereğini yapmıştır. Bu şiirler başta sosyal medya olmak üzere, gazete ve dergi aracılığıyla muhataplarına ulaşmıştır. Bu konuda yazılan şiirler antoloji olarak da bir araya getirilmiştir. Bunlardan biri ve bence en önemlisi eğitimci yazar Cevat Akkanat tarafından "15 Temmuz Direniş Şiirleri Antolojisi" adıyla okurlara sunulmuştur. Ebubekir Eroğlu'dan Adem Turan'a, Arif Ay'dan Bestami Yazgan'a, Cahit Koytak'tan İbrahim Tenekeci'ye, Mehmet Aycı'dan Metin Önal Mengüşoğlu'na, Mustafa Özçelik'ten Nurullah Genç'e, Recep Garip'ten Nazım Payam'a, Nurettin Durman'dan Özcan Ünlü'ye, Şadi Kocabaş'tan Tayyip Atmaca'ya, Yusuf Dursun'dan Yasin Mortaş'a,  kadar 198 şairin 250 şiiri bu önemli kitapta yer almıştır.

 

            Sultanbeyli Belediyesi'nin katkılarıyla basılan bu kitap  380 sayfadan oluşmaktadır. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a ithaf edilen çalışmanın mimarı Cevat Akkanat iki aydan daha kısa bir zamanda çok iyi bir çalışma ortaya koymuştur. Eğitimci Cevat Akkanat'ın hazırlamış olduğu kitapta benim de dört şiirime yer verilmiştir. Bundan dolayı Cevat Akkanat Bey'e ne kadar teşekkür etsem azdır. Zira bu kitap belki torunlarımıza intikal edecektir.

 

            Cevat Akkanat'ın hazırlamış olduğu, 15 Temmuz ruhunu yarınlara taşıyacağına inandığım 15 Temmuz Direniş Şiirleri Antolojisi'nde sadece Türkiye’den şairler bulunmuyor. Kitapta Kosova, Makedonya, Kazakistan gibi Türkiye dışı coğrafyalardan da şairlerin şiirleri yer almaktadır. Sultanbeyli Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürü Mehmet Mazak’ın Genel  Yayın Yönetmeni olarak görev aldığı  “Darbeye Direnen Şiirler Antolojisi”nin Türkiye genelinde ilgili kişi ve kurumlara ücretsiz dağıtılması bir başka takdire şayan inceliktir.

 

            "Darbeye Direnen Şiirler-15 Temmuz Direniş Şiirleri Antolojisi" Sultanbeyli Belediye Başkanı'nın "Takdim" yazısıyla başlıyor. Ardından Prof. Dr. Mehmet Narlı'nın "Şiir Taraftır" başlığıyla bir Önsöz'ü yer alıyor. Devamındaki sayfalarda, kitabı hazırlayan Cevat Akkanat'ın "Giriş" yazısı bulunuyor. Giriş yazısı "Şiirin Şehadeti, Şiir Darbeyi Darp Eder, Temmuz Halkı-Şiir ve Aidiyet, Bu Antoloji Hakkında, Ve Teşekkürler"  alt başlıklarından oluşuyor.

 

            Kitabın başında, antolojide şiirleri yer alan 198 şairin isim ve soy isimleri alfabetik olarak sıralanıyor. "İçindekiler" kısmı bu kitabın daha kullanışlı olmasını sağlıyor. "15 Temmuz Direniş Şiirleri Antolojisi" adlı kitabın tek kusuru, yazılarının solgun bir şekilde basılmış olmasıdır. Bu da sanırım bilinçli olarak yapılmamış, gözden kaçmıştır. Yeni baskısı yapıldığında bunun da ortadan kaldırılacağını umuyorum. Başta Cevat Akkanat olmak üzere, bu anlamlı kitabın hazırlanmasında emeği geçen herkese milletim adına teşekkür ediyorum.

( 15 Temmuz Direniş Şiirleri Antolojisi başlıklı yazı M.Nihat Malkoç tarafından 10.07.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.