HEKİM VE PSİKOLOJİ

Annem 85 yaşında zaman zaman sağlık sorunları oluyor doktora gidiyoruz.
Okuduğum eserlerden de biliyorum, insan yaşlandıkça, su, kalsiyum, magnezyum gibi minerallere ihtiyacı daha da artıyor.
Geçenlerde yine doktora gitmek gerekti, ben yanında yoktum.
Doktor nazikce demiş ki:
"Suyu bol iç, yoğurt yemeyi ihmal etme, hergün yumurta ye, hatta kabuklarını da ufak ufak kır, iyice yıka,yağda kavur, çorbalarına kat ye"
Annem soru sorup itiraz edememiş tabi.
Ama eve gelince tebessüm ederek bana anlattı:
"Doktor olsa da üşütmüş galiba, yumurtayı da ye kabuklarını da ye dedi bana, kabuk yenir mi" diye merak ve endişesini bana anlatarak gidermeye çalıştı.
Ben ise ikna etmek için:
"Doktor gereksiz ve zararlı birşey önermez, tecrübesiyle konuşmuştur, kalsiyum, magnezyum ihtiyaçların, kemik gelişimin için önermiştir, peki niye yanında itiraz etmedin" deyince cevap olarak :
"Beni azarlar, tersler, bağırır diye korktum. Bir defasında başka bir doktora bir soru sormuştum, bana öyle bir bağırdı ki, ne annem, ne babam, ne kocam ne kaynanamdan öyle bir ses duydum" deyince, ben dondum kaldım cevap veremedim.
Anlıyorum doktorların iş yükü fazla, stress katsayıları yüksek.
Göz doktoru; kulak ve dişten anlamak zorunda değil fakat, toplum sosyolojisi ve birey psikolojisi konularında kendilerini yetiştirsinler lütfen...
Onlar da yaşlanacaklar, torun sahibi olacaklar.
Lütfen hastaları bağırarak tedavi etmeye kalkışmayın, inanın, beyin, mide, bağırsak, sinir, dolaşım sistemleri daha çok bozuluyor.
İyiki doktorlar var, iyiki psikologlar var.
İyi ki, psikoloji ve sosyoloji bilimi var ve okuyup nöronlarımıza faydalı bilgiler taşıyoruz.
Selamlar sevgiler.
29.06.2017
Ali Rıza Malkoç
www.arm.web.tr
#armozdeyis
( Hekim Ve Psikoloji başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 29.06.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.