Serbest Kürsü / Söyleşi

Eklenme Tarihi : 25.06.2017
Okunma Sayısı : 1715
Yorum Sayısı : 4
Günün Yazısı

Bu Yazı 26.06.2017 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.


Adına ister  Ramazan  Bayramı  deyin,  ister  Şeker  Bayramı...İsterseniz  asıl    adıyla  ''Fıtır  bayramı  deyin''   25.06. 2017  tarihi  itibariyle  kendisini  Müslüman  addedenlerin  kutlayacağı  bir bayram  gününe  daha  gelmiş bulunuyoruz.

Biliyor  musunuz  tarihte  ilk  Ramazan  Bayramının  ne  zaman  kutlandığını?

Hemen  söyleyeyim:  Hicretin  2.  Yılında  kutlanmaya  başlandı  Ramazan  Bayramı.  Yani  Miladi  takvime göre  624  yılında.

Şimdi  biraz  tarih  bilgilerinizi  zorlayın  bakalım.  Müslümanlar  ile  Müşrikler  arasında  yapılan  ilk savaş  olan  Bedir Savaşı  ne  zaman  yapılmıştı?  

Hemen  söyleyeyim:  Bedir  Savaşı  da  624  Yılında  yapılmıştı.

Hangi  ay,  hangi  gün  yapılmıştı  peki?

Ramazan  Ayının  17  sinde  yapılmıştı.  

Evet..624  Yılında  ve  Ramazan  Ayının  17. Günü  Bedir  Savaşı  yapılmıştı.  

İşte  o  savaşta  pek  çok  Müslüman  şehit olmuştu.  Müslümanların  ilk  savaşı  Ramazan  ayındaydı. Ve  Peygamberimiz  o  yıl  Ramazan  bayramını  kutlamaya  başladı o savaştan  bir  kaç  gün  sonra.

Bir  yıl  sonra Uhud'da Peygamberimizin(S.A.S)  En  sevdiği  insanlardan  biri  olan  amcası  Hamza,  şehit  edilmişti.  Ancak  bu  olayda  aynı  zamanda  büyük  bir  vahşet  de  vardı.   Çünkü  Hz.  Hamza,  Vahşi  tarafından  şehit  edildikten  sonra  Ebu  Süfyan'ın  karısı  Hind, onun  önce  gözlerini  oymuş,  sonra  göğsünü  yarıp  içinden  kalbini  sökmüş  ve  dişlerinin  arasına  alıp  çiğnemişti.

Sonrasını  da  bilirsiniz. 

Hz.  Muhammed,  amcasını  şehid  eden  Vahşi'yi  de  Onun   gözlerini  oyan, kalbini  söküp  dişleyen  Hind'i  de  affetmişti.

Müslümanlar  625  Yılında  da  Ramazan  bayramını  kutladılar.

Evet..En  sevdiği  insanlardan  biri  olan  amcasının  kanı  daha  kurumadan  '' Bu  gün  yeme  içme  günüdür.  Bu  gün  eğlenme  ve  coşku  günüdür''  Diyerek  ve  bizzat  kendisi  eşi  Ayşe ile  birlikte  bazı  Arap  kabilelerinin  yaptığı  dansı  seyrederek  kutlamıştı Ramazan Bayramını

Şimdi  sen  ey  kardeşim 

Sen  nasıl  olur  da

'' İslam alemi ne zaman insan olma özüne varır...insanı insandan ayırmadan insanca yaşama ve yaşatma bilincine varır...din tacirlerinin ...açların...kıyımların ve zulümlerin...adaletin paraya ve siyasete göre olmadığı...kadınların ve çocukların cinsel taciz ve cinsel istismarlığa uğramadığı ana ulaşır...etnik dini ayrım yapılmadan yaşanır bir hale gelinir İŞTE O ZAMAN BİZİM BAYRAMIMIZ OLUR...BAYRAMSIZ BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN...

Dersin? 

Sen  Hz.  Muhammed'den  daha  iyi  mi  biliyorsun?  Ondan  daha  çok  mu  acı  çektin?  Onun  zamanında  yaşanan  sıkıntılar  şimdikilerden  daha  mı  azdı?  

O,  amcası  Hamza'nın  şehadetinin  üzerinden    iki  hafta  bile  geçmeden  bayram  yapıyor  da  sana  ne  oluyor ki  Bayramı  ''  Bayramsız  Bayram''  İlan  Ediyorsun?

Yoksa  O'nun  senin  kadar  düşünceli,  senin  kadar  insan  sever,  senin  kadar  merhametli  ve  sevkatli  olmadığını  mı  düşünüyorsun?  

Bayram  yaparsın  ya  da  yapmazsın,  bu  elbette  senin  tercihindir  ama  bayramı  bayram  olarak  kutlayacak  olan  insanların  bayramlarını  ''Bayramsız  Bayram''  İlan  edersen     bundan  ne  Hz.  Peygamber (S.A.S)  ne  de  Ehli  Beyti  razı  olur. 

Ramazan  Bayramımızın  bütün  dünyaya  huzur,  barış  ve    kardeşlik  gelmesine  vesile olması  dileklerimle   Cümle ümmet-i  Muhammed'in  Ramazan    Bayramını  can-ı  gönülden  kutluyorum. 

NOT:  Yazının  muhatabının  kim  olduğunu  lütfen  sormayın.  Aslında  çok  sevdiğim  bir  dostumdur  ama  maalesef  zaman  zaman  zaman  böyle  çıkışlar  yaparak  üzer  beni. Ve  yine  maalesef  bu  tür  çıkışlar  yapanlar  bir  tane    iki tane  değildir.

( Sen Hz. Muhammed'den ( S.a.s) Daha Mı İyi Biliyorsun? başlıklı yazı Sami Biber tarafından 25.06.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.