Hurafelere  savaş  açmış  biri  olarak  benim  gibi  bir  adamdan  beklenmeyecek  bir  söz değil  mi?  Ama  pek  çok  hocamızın  da  karşı  çıktığı  ve  ''  Yok  öyle  bir  şey.  Tamamen  hurafe''  dediği   ''İki  bayram  arasında  evlilik  olmaz '' Hükmü  doğru  bir  hükümdür.  

Evet..İki Bayram  arasında  evlilik  olmaz. 

İşin  doğrusu  bana  da  eskiden  saçma  gelirdi  ve  ''Yahu    böyle  bir  şey  nasıl  olur.  İki  bayram  derken  kasıt  ne?  Öyle  ya  Ramazan  bayramı  ile  Kurban  bayramı  arası  nasıl  ki  iki bayram  arası  ise  , Kurban  Bayramı  ile  Ramazan  Bayramı  arası  da  iki  bayram  arasıdır.  Hal  böyle  olunca  da  Peygamberimiz(S.A.S)   ''  Hiç  evlenmeyin''  mi  demiş  oluyor? ''  Diye  düşünürdüm.  Ancak  bu  da  mümkün  değildi  Zira  Hz.  Muhammed (S.A.S.)  ''  Evlenin,  çoğalın,  ben  ümmetimin  çokluğu  ile  iftihar  ederim''  Diyordu.

Ramazanla  Kurban   Bayramı  arasında  evlenme, Kurban  Bayramı  ile  Ramazan    Bayramı  arasında  evlenme, peki  millet  ne  zaman  evlenecek  de  ne  zaman  çocuk  yapıp  ümmetin  sayısını  arttıracaktı?  Hımmm  demek  ki  böyle  bir  hadis  yoktu.  Bu  da  pek  çoğu   hadis  kitaplarına  bile  girmiş  olan  peygamberimizden  sonra  uydurulmuş  hadislerden  biriydi.

Hep  böyle  düşünürdüm. 

Nitekim  gerçekten  de  iyi  bir  araştırma  yapıldığında  görüyoruz  ki  Peygamberimizin(S.A.S)   en  çok  nikah  kıydığı  ay  Şevval  ayıdır.  Yani  Ramazan  Bayramı  ile  başlayan  ay.  Eee  hani  iki  bayram  arazında  evlilik  olmuyordu?  

Görüldüğü  gibi  normal  şartlarda  Peygamberimizin(S.A.S)   ''  İki    bayram  arasında  evlilik,  nikah  olmaz''  Demiş  olması    mantıken  mümkün  değil  gibi  görülüyor  değil  mi?

Ama  değil...  Demiş...  Evet  evet,  demiş.

Demesine  demiş  ama  bakın  aslında  O tam  olarak  ne  demiş  ve  O'nun  dediği  söz  yüzlerce  sene  sonra  ne  hale  dönmüş?

Hz.  Muhammed (S.A.S)  hayattayken  bir  gün  bir  sahabe  gelerek  ''  Ya  Resulallah  yarın  benim  nikahımı  kıyar  mısın?''  diye  sorar.  Peygamberimiz  ''  Peki  ama  hangi  vakitte  bu  nikahın  kıyılmasını  istiyorsun''  deyince  sahabe  ''  Öğlenden  önce  olsun  ''  Der.

Peygamberimiz  düşünür.  Çünkü   yarın bayram  günüdür.  Sabah  bayram  namazı  kılınacaktır. Ayrıca  yine  sahabenin  ''Yarın''  dediği  gün  Cuma'ya  denk  gelmiştir.  Yani  Müslümanlar  o  gün  iki  bayram  birden  kutlayacaklardır. (  Cuma  da Müslümanın bayramıdır  malum )  Yani iki  bayram  namazı birden kılacaklardır  ve  her  iki  namazın  imamı  da  Hz.  Muhammed( S.A.S) dir

Peygamberimiz(S.A.S)  ''  İki  bayram  arasına(  bayram  namazı  aslında )   sıkıştırmayalım. Daha  sonraki  bir  vakitte  kıyalım nikahını''  der.  Yani  bir  bayram günü  olduğu  halde   nikah  kıyılabileceğini  ama  bunun  mesela   Cuma  namazı  kılındıktan  sora  olmasının  daha  uygun  olacağını  belirtir.

Ancak...Peygamberimizin  ''  Nikahı  iki  bayram  ( namazı )  arasına  sıkıştırmayalım''  sözü  yüzyıllarca  ağızdan  ağıza  aktarılırken  hem  şekil   hem  de  anlam  değiştirerek  ''  İki  bayram  arasında  evlilik  olmaz''  a  dönüşmüştür. 

Haa  bu  satırları  neden  mi yazdım?  

Yine  Ayşegül...  

Yahu ''  Hangi  Ayşegül?''  Diye  sormayın  daaa.  Hangisi  olacak?  Çok  yakında  soyadı  ''  Barutçu''  olacak  olan  ama  şimdilik  Aktağ  ile idare  eden  Ayşegül'den  bahsediyorum:

Hah  işte   sitemizin  bu  güzel,  güzel  olduğu  kadar  da  muzip  kızı  26  Haziran  2017  Tarihinde  Dünya  evine  giriyor Sezer    Barutçu  nam  delikanlıyla.

Yani  efendim    Ramazan  Bayramının  2.  Günü.

''  iki  Bayram  arasında  evlilik  olmaz''  Diyerek  biraz  zıplatayım  dedim  ama  öte  taraftan  haçan  onda  oyle  coz  yoktur.  Yani  yemezdi  bu  numarayı.  

Yine  de  Ayşegül'e  takılmayı,  daha  doğrusu  ona  sanki  kendi  kızımmış  gibi  muziplikler  yapmayı  çok  severim. 

Anaaa.  Konuyu  nereden  nereye  bağladım. 

Ama  kabul  edin  iyi  bağladım  değil  mi?

Eeee.  Sizin  diyecek  bir  şeyiniz  yok  mu?

En  azından  ''Allah  ömür  boyu  mutluluklar  versin  sevgili  Ayşegül.  Bir  yastıkta  kocayın   inşallah''  Diyebilirsiniz. 

Hay  Allah  yahu..Bu  kızın küp  küp  turşusunu  kurmayı  düşünüyordum  oysa.

Evleniyor,  vallahi  de  evleniyor.  Hem  de  bayramın  ikinci  günü.  

Ne  diyelim:  Darısı  -  Başta  Sami  Hoca  olmak  üzere-  Tüm  bekarların  başına.   

Tekrar  Allah  ömür  boyu  mutluluklar  versin  Sevgili  Ayşegül  ve  Sevgili  Sezer.  


RESİM:   Resimde  Sezer  ve  Ayşegül'ü  görmektesiniz.  Karıştırmamanız  için  hemen  söyleyim:  Soldaki  Ayşegül,  sağdaki  Sezer   olur.

( Ayşegül ! Gerçekten De İki Bayram Arasında Evlilik Olmaz. başlıklı yazı Sami Biber tarafından 24.06.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.