Bir anı

Mizah, şefkat, mücadele, ders iç içe

Şu anda hepsi merhum olan, dedem, babam ve amcalarım 1940 lı yıllarda,  Trabzon Sürmene  Aksu Köyü'nden, Samsun Bafra ilçesi, Nebiyan dağı bölgesi Alaçam köyü'ne yerleşmişler. Düz arazilerde sıtma hastalığı yaygın olduğundan yüksek bölgeleri tercih ediyorlarmış o dönemde.
85 yaşında olan annem zaman zaman anılarını anlatır, ben de toplumsal yönü fazla olanları kaleme almayı tercih ediyorum.
      Tarım ve hayvancılık ağırlıklı üretim yaparak geçimlerini sağlıyorlarmış. Aile kalabalık olduğu için de, üretilenler ancak ihtiyacı karşılıyormuş.
Akşamları eve yorgun geldiklerinden, yoğurdu mayalayıp, yarınki çalışmaya dinç kalkmak niyetiyle erken uyurlarmış. Elektrik yok, çeşmeden su akmıyor, tv yok, internet yok, gazete yok.
Günler hep yaşam mücadelesi ile geçiyormuş.
     Komşunun kedisi de sanki herkesin uyuduğunu gözlemleyerek, gece bir açık yer bulup eve girerek, yeni mayalanmış yoğurdun kapağını açarak, kaymağını yer gidermiş.
Sabah uyandıklarında, şaşkınlık içinde birbirlerine, "yoğurdun kaymağını kim yedi" diye sorduklarında, kimse bu durumu kabullenmemiş. Bir değil iki değil durum devam edince, bu iş komşunun kedisinin marifeti olduğu ortaya çıkmış.
Mizah yönü güçlü olan Şaban amcam komşuya ders vermek  düşüncesiyle bir plan yapmış.
Bir gece uyumamış ve kediyi suç üstü yakalamış. "Kedinize sahip çıkın yoğurtlarımızı yiyor" diye bir tabelayı kedinin boynuna asmış.
Ayaklarına da, ceviz kabuklarını çam sakızları ile yapıştırarak gece dışarı salmış.
Kedi bu, bulduğunu yer. Suçlu ama dövemezsin ya.
Gece vakti kedi kendi evine, " takır tukur" sesleriyle girince, eve hırsız girdi zannedip tüm hane halkı ayağa kalkmışlar.
Kedinin boynundaki tabelayı okuyunca, tebessüm edip amcamın yaptığını anlamışlar.
Köyde tv, sinema, tiyatro yoktu ama bir yolunu bulup, yaşamın içinde kendileri üretiyorlarmış.
19.06.2017
Ali Rıza Malkoç
( Mizah, Şefkat, Mücadele, Ders İç İçe başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 20.06.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.