KİTAP İNCELEMESİ (14)

Kitabın Adı                              : Su – Hasta değil susuzsunuz

Orijinal Adı                          : Water : For Health, Healing, for life You’re Not Sick You’re Thirsty!
Alt Başlık                                : Yok

Yazarı                               :  Dr. Fereydoon Batmanghelidj

Çeviren                                    : Meltem Tayga
Yayınevi                                  : 
Klan Yayınları

Yayıncı                                   : www.klankitap.com

Sayfa Sayısı                                       : 239
Kategori                                  : 
sağlık /koruyucu hekimlik /su 
Baskı                                        : 
1.baskı   Mayıs 2015 İstanbul
ISBN                                        : 
978-975-6388-80-8
Okuma başlangıç                  : 
12.06.2017
Okuma Bitiş                                       : 
17.06.2017

İnceleme Yazısı                    : Ali Rıza MALKOÇ  www.arm.web.tr
Okuyana yeni kitap Önerisi : 
Mutluluk Kürleri / Dr. Ümit Aktaş / hayyKitap

 

         Bildiklerinizi unutun, Vücudunuz suyla buluşuyor, şifa buluyor!...

 

         Kitapta umduğumdan çok fazlasını buldum. Demek ki hiçbir esere önyargılı yaklaşmamak gerekiyor.

Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur” ilkesiyle hareket edersek, kafa da sağlam değilse, içine doldurduklarımız ne kadar verimli, faydalı, sağlıklı olabilir ki?... O zaman önce işe sağlıklı vücudu kazanmayla başlamamız gerekiyor.

Bu da ancak vücudumuzu tanımakla, fonksiyonlarını bilmekle, neye ihtiyacı olup/olmadığını sorgulamakla, sağlıklı beslenmekle mümkündür.

         Kitabı okurken insan ister istemez pratik biyoloji, anatomi, fizyoloji bilgileri ediniyor. Neyi nasıl yapmamız gerektiği, çok güzel bir dille ilmi gerekçe ve deneyim sonuçlarıyla anlatılıyor.

Bu eseri öncelikle biyoloji ve kimya öğretmenlerimizin okuyarak öğrencilerine tavsiye etmelerini öneririm.

Evet, sağlık su ile başlar ve sürdürülür. Okuyunca hak vereceksiniz.

         Konu eğitimden açılmışken şunu de belirtmeden geçemeyeceğim: Bu eseri toplumun geneline yön veren hekimler, eczacılar, diyetisyenler, tıp öğrencileri, tüm sağlık çalışanlarının okumasını öneririm.

Hekimlerine de danışmak şartı ile, şeker hastası, kanser, sindirim, astım, alerji, tansiyon, kilo sorunu olanlar da dikkatlice okumalı. Bebek bekleyenler ve besleyenlere de çok güzel öneriler var kitapta.

         Beni en çok etkileyen de, doktor olan yazarın, delilsiz bir suçtan cezaevine düşmesi, koğuşları bilim yuvası, laboratuvar ve hastane gibi değerlendirmesi. Deneyimlerini orada geliştirmesi.

Tahliye günü geldiğinde de : “beni 15 gün sonra çıkarın, bir bilimsel çalışmam var yarım kalmasın” diyebilmesi. İşte bilim aşkı ve bilimi insanlığa adama duygusu böyle bir şey olmalı.

 

         Haydi bakalım, sağlık için doğal su bizi bekliyor.

          Başka bir kitap tanıtım yazısında buluşmak dileğiyle

 

Ali Rıza Malkoç

18.06.2017 Samsun

www.arm.web.tr

#armozdeyis

( Hasta Değil Susuzsunuz başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 18.06.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.