Orucun, insanlara hem maddi, hem de manevi faydalar sağladığı yakinen bilinmektedir.

 Bütün bir sene, çeşitli yemekleri hazmetmek için uğraşıp duran ve yorulan sindirim sistemi ve diğer organlar, oruç sayesinde, senede bir ay dinlenerek, adeta “Checkup” tan geçerek kendisini yeniler, eski sağlığına kavuşur.

Oruç tutan bir insan, aç ve susuz kalmış birinin çektiği güçlüğü, ıstırabı, sıkıntıyı bizzat yaşayarak, hisseder. Toplumda aç, susuz ve muhtaçların da olduğunu anlar. Fıtratındaki insanlık duyguları harekete geçer. Muhtaçlara, yetim ve düşkünlere yardım etme ihtiyacını duyar.

Kendisini düşünmekten arınarak, bencil ve çıkarcı duygulardan kurtulur. Empati yaparak; paylaşmayı, yardımlaşmayı, başkalarına faydalı olmayı öğrenir.

Bunları yaşayarak; insan olmanın erdemliliğini, hazzını ve mutluluğunu yaşar. Hayatı daha bir anlamlı, daha özgün, daha dolu dolu geçer. Yaratılmış lığın sırlarına vakıf olur.

Zenginliğin, mevki ve makamların; huzuru ve mutluluğu sağlamada yeterli olmadığı bu dünyada; içinde, ruhunda hissettiği boşluğu, eksikliği, manevi hazlarla takviye ederek, besleyerek, ulaşamadığı insanlık makamına yükselir. Yüreği sevgiyle, ruhu manevi tatlarla yıkanır.

Böylece, insanları birbirlerine düşman kılan ve mahveden; kıskançlıkları, bencillikleri, çekişmeleri, hoşgörüsüzlükleri, kin ve nefreti ortadan kaldıracak argümanlara katkıda bulunmuş olur.

Bu sayede topluma barış, huzur ve mutluluk hâkim olur.

O yüzden oruç, sadece aç ve susuz kalmaktan, ibaret değildir. Oruç, insanın kendisini ve diğer insanları anlamasını sağlar. Beden, et ve kemik bütünü olmaktan çıkar.

         Kalbe letafet ve manevi duygular teşrif ederek ruh yücelir. Duyu organları; merhamet, acıma, şefkat, yardımseverlik, vefa, vb. gibi nadide hasletlerle donanır.

Gönülde; bilinmez nimetlere, müjdelere, pencereler açılır. Kalp gözüyle görmek, hissetmek melekeleri gelişir. Nefsin, insanı aşağılara çeken çirkin istekleri kaybolur. İnsan, yaratılış fıtratındaki şerefli yerine oturmuş olur.

 Böylece maddi ve manevi mutluluğu yakalayan birey, topluma da bu değerleri taşıyarak, insanlığın mutluluğuna katkıda bulunur.

Ramazan-ı şerifiniz hayırlara, muştulara vesile olsun.

Sevgiyle kalın…




( Oruç Sadece Aç Kalmak Değildir başlıklı yazı KARAM-41 tarafından 29.05.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.