Pazar akşamı Yasemin Demir Hanımefendiyi dinlerken müthiş yüreğime işleyen bir cümle olmuştu ''Kalbimize Yüklediğimiz İyilikleri Diğer Aylara da Taşıyalım.'' Yasemin Turan Demir... Evet, evet her ne kadar mübarek Ramazan Onbir Ayın Sultanı olarak anılıyorsa da esas önemli konu Ramazan Ayında sevap adına, güzellikler adına ardına kadar açtığımız kapıları, Ramazandan sonra kapatmadan devam edebilecek miyiz?


İyilik yapan tabi ki iyilik bulacak eninde sonunda sabırlı olmak lazım. Bazılarının imtihanı gerçekten çok çetindir. Başlarına gelmedik kalmaz hem de peş peşe gelir olumsuzluklar, aksilikler. Yılmamak, direnmek, Rabbı bir an akıldan çıkartmamak lazım...


Bu gün ki dünyamızda savaşlardan, açlıktan, vahşetten geçilmiyor. Gün geçmiyor ki insanlar kıyıma uğramamış olsun. Neyi paylaşamıyoruz şu üç günlük dünyada neyi? Yarın bir gün sınırlı ve çok kısa olan ömrümüz son bulacak. Ahirette hesaba çekileceğiz, hem de çok çetin bir hesap bu hesap. O günün dehşetini ve şiddetini gözünüzün önün getirin bir kere...


Çoğu insanımız Ramazan Ayın da kendisine çeki düzen verir. İçki içiyorsa, sigara içiyorsa onları bir kenara koyar. Hem ruhunu hem de bedenini temiz tutmaya gayret gösterir. Ramazan bir yerde de nefis terbiyesi... Kim ki nefsine hakim olursa en kazançlı olacak olanda odur zaten... ''İki şeyi asla unutma Allah'ı ve ölümü, iki şeyi de unut yaptığın iyiliği ve gördüğün kötülüğü.'' demiş bir özlü sözde de Lokman Hekim... Hiç kimseye kıl kadar haksızlığın edilmeyeceği ahiret hayatı aslında bilirsek hepimize çok yakın. Bir gün varsın, bakmışlar bir gün yoksun...


Dileyelim bir çok insan Ramazanı hakkı ile idrak etsin ve günah denizinde boğulmaktan kurtulsun. İyilik damarları kabarsın herkesin. Tabi ki Ramazandan sonrada aynı hızla devam iyi insan olmaya ve iyiliklerimizi diğer aylara da aynı coşku ve şevk ile taşımaya. Ünlü antik çağ filozoflarından Eflatun'da ''İnsanlara kötülük etmek, iyilik etmekten daha kolaydır.'' demiştir. Biz zor olanı seçelim de kötülükler yok olmasa bile azalsın azalabildiği kadar. Yine bir antik çağ filozofu olan Sokrates'de ''Güç olan, ölümden kaçınmak değil kötülükten kaçınmaktır; çünkü kötülük ölümden daha hızlı koşar.'' demiş. Değerli büyüğümüz Ali Fuat Başgil'de ''İyiliğe karşı iyilik, adalettir. İyiliğe karşı kötülük, cinayettir. Kötülüğe karşı iyilik, ihsan ve âtıfettir ve insanlığın en yüksek derecesidir.'' diyerek iyiliğin önemine vurgu yapmıştır. Evimizden, ailemizden, ülkemizden iyilikler eksik olmasın hiç bir zaman. Hepinize en derin sevgi ve saygılar...
 

( Kalbimize Yüklediğimiz İyilikleri Diğer Aylara Da Taşıyalım başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 29.05.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.