Bu sabah diğer  günlere inat mutlu uyandım güne. Biliyorum  ki bugün ramazanın  ilk günü.  Sonu vuslat biten  bir  aşkın ilk günü. Temizlenmek  gerekir dedim kendi kendime. Ne giyinmişsem  benlik  adına  üzerimden  atıp, yeni  doğmuş bir bebek kadar masum bir şekilde  girmek  istiyorum  on bir ayın  sultanı  olan ramazan ayına...


Tövbe denizinde  gusle  dursun  azgın  azalarım. İmana  gelsin  diz çöküp  rukuya eğilsin rabbim huzurunda nefsim. Silinsin  hak kattında cümle günahlarım. Böyle bulsun huzur bulacaksa kalbim...

Yardıma  muhtaç  kaç insan  var. Belki muhasebesini tutmak  mümkün  değil. En azından herkes bir kişiye de olsa yardım etmeli. Alemi  bu dünyadan ibaret saymıyorsak  eğer. Düşene  yardım  eli uzatmayana, ne diye mahşeri  alemde şefaatçi olsun resul.

Ramazan geldi mi huzur kokar günler. Su  misali  geçer, geçmez  sandığımız  saatler. Fırında ramazan pidesi  için kuyruğa  girer ümmeti  resul. Hepsinin  dili kurumuş. Oruç tutmaktan. Tutmayanın  bile tutana  saygı  gösterdiği bir ay bu. On bir ayın sultanı  ramazan...

Nasıl güzel  olmasın. Nasıl  huzur kokmasın. Çocuklar elinde Elif  ba ile ve abiler, ablalar elinde Furkan  (Kuran-ı Kerim) ile camiyi  doldurur. Kim demiş kuşak farkı var diye aralarında. Hepsinde de aynı gaye. Rahmanın  rızasına  kavuşmak  ümidi.

Kimbilir belki  bir  çocuk  ilk namazını bugün  kılacak. Kimbilir belki bir çocuk  ilk orucunu  bugün  tutacak. Kırk yıllık  alkollik  adam bir daha içkiyi  ağzına bile sürmeyecek.  Belki de birçoğumuz  doğru  sandığımız  yanlışlarından  kurtulacak. Yeni  doğmuş  bir  bebek kadar  masum  olacağız  belkide  bir çoğumuz. Belkide uzak sandığımız  aminlerin bir yağmur  olup aktığını  göreceğiz dualarımızın üstüne. Belli mi olur?

Bugün  ramazanın  ilk  günü. Dileğim  o ki; başarılı  geçsin  bu nefsi  mücadele...

Hoşgeldin  Ya Şehri Ramazan


( Hoşgeldin Ya Şehri Ramazan başlıklı yazı Mecaz Adam tarafından 26.05.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.