Her Şair ve yazar,şiiri veya yazıyı aklına geldiği anda çalakalem yazar.

Bu yazılara Karalama Yazılar, denir.

    Daha sonra ince işleme tabi tutulur.Yanlışlar düzeltilir,eksiklikler giderilir.Ortaya dört dörtlük bir şiir ve ya yazı çıkar.Bunun için hayli uğraş verir..

    Ancak bazen şair ve yazarlar ilk yazdığı gibi şiiri ve yazıyı yayınladıkları da çok olur.Bunlar da daha çok yanlışlık ve eksiklikler bulunur.Bu şekilde yayınlanan yazılarda hata daha çoktur.Hemen yazara kızmak doğru değildir.Zamanla şiir ve yazılar elden geçilerek bütün eksik ve hatalar düzeltilir.

     En sonunda güzel bir şiir veya yazı ortaya çıkar.Bunlar yayılanınca da okuyuculardan beğeni ve takdir alır.

      Ataların dediği gibi;

---“Sabırla koruk helva olurmuş!”

      İşte okuyucunun sabrı burada başlar.Hemen şair veya yazarı suçlamaya başlamamalı.Biraz sabretmeli.Hoş görülü olmalı.Zamanla her şey yoluna girecek, şiir ve yazı en güzel haliyle okuyucuya sunulacaktır.

     Önemli olan okuyucunun bunu bilmesidir.Okuyucu eğer bunları bilirse kimseye kızmaz.Yazmanın ne kadar zor bir şey olduğunu anlar.Şair veya yazara saygı duyar.

     Kızmak çözüm değildir.Önemli olan hataları yazara en nazik şekilde bildirmektir.Ya da bir süre beklemektir.

     Karalama Yazıların adı üstündedir.Bir anda çalakalem yazılan şiir ve yazılar da mutlaka hatalar vardır.Bunu her şair ve yazar bilir.Ama unutmamak için acele ile aklından geçenleri kağıda döker.(Yani bilgisayar da olur.)Sonra yine bazen acele ile bunları hemen yayınlar. Daha sonra bu hataları düzelterek tekrar elden geçirir ve son şeklini verir.

    O zaman her okuyucu bunları zevkle ve hatasız olarak  okur.

    Bunu unutmamak ve akıldan çıkarmamak gerekir.

   Siz hiçbir şairin veya yazarın bir yazıyı kaç kez yazıp, kaç kez çöpe attığını biliyor musunuz?

Bunu bilmezseniz elbette şair ve yazarı anlayamazsınız!

    Karalama Yazıların en son haliyle yazılmasını ve yayınlanmasını istersiniz.Oysa adı üstünde bu tür yazılar;

---“Karalama Yazılar!”dır.Bunu her okuyucunun unutmaması gerekir.

     Yazımı kısa bir şiirle noktalayalım.

Şu anda aklıma gelen bir şiir;

 

EY SEVGİLİ

 

Ey Sevgili,

Azad ediyorum seni.

Çık kalbimden artık!

Ben sensiz de yaşarım.

Unutma sakın beni

 

Kemal DOĞANAY

( Karalama Yazılar başlıklı yazı kemaldoganay tarafından 13.05.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.