Hep söylenir durur gözdağı gözdağı diye de... Haritaya baktık gözdağı diye bir dağ göremedik. Ne İç Anadolu'da, ne Doğu Anadolu'da, Ne Marmara'da, ne Karadeniz'de ve diğer bölgelerde gözdağı diye bir dağ yok maalesef. Acaba tek bir dağ mı bu, yoksa göz dağları diye de sıra dağlar da olabilir mi, bilemedim şimdi? Sakın bu gözdağı masallardaki Kafdağı gibi hayali bir dağ olmasın? Ya da masalda anlatılan dağ gibi, hani derler ya ''İnek nerede, dağa kaçtı, dağ nerede, yandı bitti kül oldu'' öyle mi oldu acaba?


Yok, yok bu gözdağını bulmam lazım benim haritada. Bir de dünya haritasını incelesem belki Kuzey Amerika'da ya da Asya'nın uzak köşelerinden birinde veya Afrika'nın ta öbür ucunda bir yerlerde de olabilir...


Arkadaşın biri uyardı ''Gözdağı öyle bir şey değil oğlum.'' Gözdağı korku vermek karşındakine, göz dağı yıldırmak karşındakini, gözdağı kızdırmak karşıdakini, kendini olduğundan büyük göstermek. Hay Allah ben de diyorum bu harita da niye bulamıyorum gözdağını? Bak sen işe, korkudan korku yaratmak meğerse gözdağı... Korkuyu karşıdakine abartmak. O zaman cesur insanların gözdağından korkması diye bir şey de söz konusu olmayacak hiç bir zaman... Hele hele de Türk Askerinin. Ölüm zaten vız gelir tırıs gider vatanını seven insanlar için. Tıpkı Çanakkale'de olduğu gibi, Tıpkı Kurtuluş Savaşında olduğu gibi, tıpkı Kıbrıs Barış Harekatında olduğu gibi...


Kuzey Kore Dünya'ya ve Amerika'ya gözdağı vermiş. Aman da aman sevsinler. Bizde de bir laf vardır ''Havlayan köpek ısırmaz.'' derler. Bu sıralarda birbirine gözdağı veren verene... Rusya Amerika'ya gözdağı veriyor. Amerika Rusya'ya gözdağı veriyor. Çin hem Rusya'ya hem de Amerika'ya gözdağı veriyor. Birileri bizim memlekete gözdağı veriyor. Aslında birileri bunlara gaz veriyor, bunlarda o gaz ile durup durup birilerine gözdağı veriyorlar.


Millet durmadan birbirine gözdağı verdiğine göre, bu gözdağı paylaşılan bir şey demek ki... Bir de böyle düşünmek lazım. ''Korku dağları bekler.'' de derler de dağlarda da yüreğinde zerre korku olmayan bir dolu Mehmetçiklerimiz var, aslında değil mi? Onları ne gözdağı, ne de dağ gibi ordular ile üstlerine gelen düşmanlar yıldırabilir. Aslanlarımız, evlatlarımız, canlarımız, ciğerlerimiz, cesur yüreklilerimiz onlar bizim....


Korkunun ecele faydası yok nasılsa. O sebep ile hangi konuda gözdağı verirlerse versinler bizlere ve ülkemize, korkuyu yük etmeyeceğiz benliğimize ve ruhumuza. Unutmayalım ki korkak insanlar her gün yüz kere, bin kere ölür, cesurlar ise bir kere namusu ve şerefi ile ölür lakin adları o ülkelerin tarih sayfalarına altın harfler ile yazılır. Atalarımız Alparslan, Osman Gazi, Met Han, Yavuz Sultan Selim, Fatih Sultan Mehmet, Gazi Osman Paşa, Kazım Karabekir, İsmet İnönü ve tabi Gazi Mustafa Kemal Atatürk ne korktular, ne korkudan korktular, ne de göz dağlarını gözlerinde büyüttüler. Öyle olsaydı zaten bu günlere asla gelemezdik. Her şey gönlünüzce olsun. Hepinize en derin sevgi ve saygılar bu bahar günü...
 

( Gözdağına Baktık Haritada Bulamadık başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 20.04.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.