Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 23.03.2017
Okunma Sayısı : 1145
Yorum Sayısı : 0
Değişim ve gelişim insan içindir ve zorunludur

Bir makina düşünün, elektriğini verirseniz çalışır, vermezseniz kendini bir süre aynen muhafaza eder, sonra çürümeye başlar, kaybolur gider.
Bir motorlu araç düşünün, benzin doldurursanız hareket eder, doldurmazsanız konumunu ve cismini korur sadece.
Bitkiler de öyle, büyüme faktörleri var oldukça yaşamını sürdürür.

Bir insan düşünün ki, biyolojik, duygusal ve fikir dünyasını içe kapanıp dondurarak yaşamdan kendini soyutlamış olsun.
Zamanın getirdiği yeniliklere, değer ve kavramlara yabancı yaşamı tercih etmesi, yıllarca sadece onu bu değerlerden mahrum edebilir. Kapattığı lamba, sadece onun odasını karanlık yapacaktır.
Fakat bu durumda olan bazıları yanlış bir zehaba kapılabilmekteler ki, bu da çok belirgin davranış bozukluğudur.
Kendilerinin ihtiyaç hissetmedikleri, değişim, gelişim ve yenilenmeyi başkalarına da çok görmekte hatta yakıştıramamaktadırlar.
İnsanoğlu taş değil ki, 20 yıl önce bıraktığın yerde yosun bağlasın.

Bir kişinin kronolojik olarak neler yaşadığını, neler düşündüğünü; sormadan, öğrenmeden uzaktan kehanet yöntemleri ile bilebilmek mümkün değildir.

Her insan yanılır, hata yapar, iyi niyetinin mağduru olabilir, tercinde, algısında, yargısında bazı gerçekleri hemen fark edemeyebilir.
Bu duruma ısrar gaflet, ondan uzaklaşmak ise onurlu bir davranış olacaktır.
Değil dostuna, düşmanına bile, değişme, yanılgısını düzeltme, bazı durumlarda, kendisinden dahi daha pozitif düşünebileceği şansını ve hakkını vermek, insani bir tutum örneğidir.
Kendinden gayrısını kör, alemi sersem görmeye kimsenin hakkı yok.

23.03.2017
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
( Değişim Ve Gelişim başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 23.03.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.