İKİ  HAMİLE  BAYAN  VE  GÜLCE KIZ  VE  SAMİ VE   ANA  KARNINDA  TEKNOLOJİ.

Bu  bir  öykü...  Ama  bu  öykünün  de  bir  öyküsü  var.  Şöyle  ki:

Sitemizin  değerli  şair  ve  yazarlarından  olan bir  bayan kardeşimle (  İsmini  şimdilik  vermeyeceğim  ama  Gülce kız diyeceğiz )  face  bookta  sohbet  ederken  söz   döndü dolaştı  teknolojinin  hayatımızın  nasıl bir  parçası  olduğuna  geldi. Sonra  ben  ''  Şimdiki  çocuklar  ana  karnında  öğreniyorlar  bilgisayar  kullanmayı''  dedim.  İşte  bu  noktadan  sonra  muhabbet  tam  bir  komediye  dönüştü.  Bir Gülce  kız Hanım,  bir  ben  derken  konuşmalar  baktım  bayağı  bayağı  güzel  bir  mizah  yazısı  olma  yolunda.  ''  Bunu  bir  mizah  yazısı  yapın''  Dedim Gülce kız  Hanıma.  O  da  ''  Hiç  denemedim mizah  yazmayı''  Diye  cevap verdi.  Oysa  oldukça  yetenekliydi.

Neyse  sonunda  şöyle  bir karar  verdik:  Bir  tane  ben  yazacağım,  bir  tane  de  benim  yazdığıma  muadil  o  yazacaktı.

Benden  aşağıdaki  öykü  çıktı.  Gülce kız Hanım  da  en  kısa  zamanda  yazacak  inşallah  (  Bu  cümleleri  kasten  yazdım  zira  çok  yetenekli olduğu  halde  ''  Hiç  yazmadım,  nasıl  olur  ki''  Gibi  çekinceleri  var.  Şimdi  artık  eli mahkum.  Yazacak.  Başka  çaresi  yok)))))))))

 Ben başlarken ilham  perim  Gülce kız  Hanıma  çok  teşekkür   ederek  Bismillah  diyor  ve  başlıyorum.

**************************************************************************
İKİ  HAMİLE  BAYAN  VE GÜLCE KIZ  VE  SAMİ VE   ANA  KARNINDA  TEKNOLOJİ.

-Heey  delikanlı.  Az  bakar  mısın?
-Ne  dürtüyon  yaaa ?  Ne  var?
-Allahın  ayısı !  Karşında  bir  bayan  var.  İnsan  ''  Ne  var ?''  mı  der? 
-Bayan mı?  Hayret  bi  şi.  Daha  doğmadan  nereden  biliyorsun  ki  bayan  olduğunu?
-Ohooooo.  Ooolum  sen  kaçıncı  asırda  yaşıyorsun  öyle?  Yoksa sen  daha  bakmadın  mı  erkek  mi  kız  mı  olduğuna?
-Yooo.  Bakmadım.  Nasıl  bakılıyo  ki?
-Ay  ne  kadar  da  cahilsin  valla.  Bırak  bari  elindeki  o  bilgsayarı  da  sen  git  misket  oyna.
-Misket  de  oynuyom  ara sıra.  Bazen  annemin  neşesi  yerinde  oluyo,  birlikte  döktürüyoruz ''  Oy  farfara  farfara,  ateş  düştü  şalvara''  Diye.
-Ha  ha  haaaa. Salak.  O  misket  değil...Neyse ben  sana  öğreteyim  nasıl  bakılacağını.  Önce  başlat  menüsüne  git.  Sonra  görev  çubuğunu  tıkla.  Karşına gelecek  ekranda  '' Derdin  ne?''  diye  bir  yazı  göreceksin.  Onu  tıkla.  Yeni  bir  ekran  açılacak.  Ona  ''  Kız  mıyım  erkek  mi?''  Diye yaz.  Anında  cevap  geliyor.
-Hımm  ben  gogıla  a  sordum  ''  Ne  bileyim  lan  deyno''  Diye  cevap  verdi.  Demek  ona  sormadan  direkt  senin  dediğin  gibi  yapmak  gerekiyormuş. Ama  gerek  kalmadı. Sen  öğrenmişsin  benim  erkek  olduğumu  nasılsa.  Eminsin, erkeğim  değil  mi?
-Tüm  verileri  veri  alt  tabanına  yükleyip  baktığımda  evet %99  erkeksin ama  dışarı  çıkıncaya  kadar  yine  de  kesin  konuşmamak  lazım.
-Hımm  anladım.  Adın  ne  senin?
-Annem -  babam  erkek  olursam  Şükrü,  kız  olursam Gülce kız diyeceklerdi.  Kız  olduğuma  göre  adım  Gülce  kız.
-Eee  onlar  bilmiyor  mu kız  olduğunu?
-Henüz  bilmiyorlar.  Onlar  şimdilik  annemin  oturduğu  minderlerin  altına makas  ve  bıçak  koymak  suretiyle  benim  cinsiyetimin  ne  olacağını  anlama  modundalar.  Bu  arada,  senin  adın  ne?
-Ben  de  kız  doğarsam  Samiye,  erkek  doğarsam  Sami  olacaktım.  Erkek  olduğuma  göre Sami  olacağım.
-Eee    şafak  kaç  senin?
-Anlamadım.
-Yani  teskereye  ne  kadar  var?
-Yine  anlamadım
-Öf  be  yahuuu.  Yani  ne  zaman  çıkıyorsun  dışarı?
-Valla  bilmiyorum  ki.  Ama  bana  kalırsa  hiç  çıkmayalım  derim.  Burada  ekmek  elden  su  gölden  yaşayıp  gidiyoruz.  Şöyle  gogılda  bir  araştırma  yaptım  dışarı  çıkınca  iş  sakat  biraz.  Mesela  anne  kısmı  pek  karışmasa  da  babalar  ''  Dersine  çalış  ulan''  Diye  bilgisayarı  elimizden  alıyorlarmış.
-Yaa  hiç sorma.  Sonra  okullarda  da öğretmenler...''  Kızım  derste  kapatın  o  cep  telefonlarınızı''  Diyerek  insana  rahat  vermiyorlarmış.
-Sadece  o  değil  ki.  Mesela  benim  bir  abim  varmış.  Şimdilik  dört  yaşında  ama  ileride  hacı  olacakmış.  Ben  dışarı  çıkar  çıkmaz  ''  Bilgisayarla  oynamak  zinhar  günahtır''  Diye  elimden  alacağı  kesin.
-Benim  de  ablam  var. Acayip  kıskançmış.  ''  Sen  git  bebeklerinle  oyna''  Diye  bilgisara  el  koyacağı kesin.
-Oooofff  offff.  Dışarı  çıksan  bir  dert,  içeride  kalsan  ayrı  dert.
-Niye  ki.  Az  önce  içeride  kalmanın daha  iyi  olduğunu  söyleyen  sen  değil  miydin?
-Orası  öyle  de  şu annem  bıktırdı  yani.  Sık  sık  aşeriyor,  olur  olmaz  ne  varsa  yiyor.  İşkembe çorbası  yüzünden içim  dışım  sarımsak  oldu.  
-Ay  sorma  valla  Sami.  Benimki  de  dayandı  can  eriğine.  Ulan  insan  bir  iki  lokma  da çikolata  yer  değil  mi?  Can  eriği,  turşu,  limon,  nerede  ekşi  bir  şey  varsa  yiyor.  Dışarıya  buruş  buruş  çıkmazsam  iyi.
-Valla  seninki  yine  iyi.  Benimki  geçende  pencere  macunu  yedi.
-Ooo  o  da  bir  şey  mi?  Benimki  bir  bidon  dolusu  benzin  içti. Allahtan  burası  havasız da  öyle yangın  tehlikesi  filan  yok... Benzine  aşermiş  hatun.
-Manyak  bunlar  yaaa. 
-He  vallah...Dokuz  ay  karınlarında  taşıdıkları  yetmiyormuş  gibi  bir  de  böyle  saçmalıklar  yapmazlar  mı?  
-Ben  ara sıra  tekmeyi  basıp  uyarıyorum  ama  anlayacak  kafa  ne  gezer.  ''  Bu  çocuk futbolcu  olacak''  Diyorlar.  Oysa  ben  Tarih  Öğretmeni  olacağım. Bir  meşin  topun  peşinde  ömür  çürütemem. Peki  sen  ne  olacaksın?
-Bilmem  ki. Nasip.
-Nasip ne?
-Ben  de  bilmiyorum.  
-Hımm  gogıla  bakalım.  Hah  buldum.  Nasip:1-  Birinin, önceden alnına yazılmış olduğuna inanılan pay, payına düşen şey. 2.bir insanın elde edebildiği, sahip olabildiği şey.
-Alnımda  bir  şey  yazıyor  mu?
-Hımm  whatsapp tan  bakayım .  Evet...''Alper  Tunga  Öldü  mi.  Issız  acun  kadı  mi.  Ötlek  öcin  aldi  mi.  İmdi  yürek  yırtulur''  Yazıyor.
-Aman  Allahım !  Bu  da  ne  böyle?
-Şaka  kız  şaka.  Bir  şey  yazdığı  yok.
-Manyakkk.  Bir  de  gülme  ikonu  gönderiyor.  Ödüm  koptuydu.
-Ahdyfgdas.)))))))))))
-Ya  sıkıldım  ben.  İki  saattir  vitrinlere  bakıyor  annem.
-Hiç  sorma  Gülce  kız.  Benimki  de   öyle.  Ulan  alacağınız  alt  tarafı  iki  tane  zıbın.  İki  saat  mağaza  mağaza  dolaşılmaz  ki .
-O  hooooo.  Sen  şimdiden  başladın.  Ooolum  hiç  bakmadın  mı  gogıla?  Kadın  kısmı  alışverişe  çıkınca tamamen  evrim  geçirerek  başka  bir  yaratığa  dönüşüyormuş.
-Ya  kusura  bakma  Gülce kız.  Ben  tuvalete  gidiyorum.  Annemin  çişi  geldi.
-Ay  sorma.  Benimkinin  de  çişi  geldi.  Bunlar  ne  kadar  çok  çiş  yapıyorlar  böyle?
-Ben baktıydım.  Hamile  kadınlar  sık sık  tuvalete  giderlermiş..Tuvalete  girmeden  önce  bana  bir  yanak  versene.
-Bak  hele  seeennn.  Daha  dünyaya  gelmeden  çapkınlık  ha?  Anan güzel  mi  senin?
-Tabi  güzel.  Sana  watsapptan  resmini  gönderiyorum  bak.
-Hımmm  bayağı  güzelmiş.  Bu  da   benim  annem. Nasıl?
-Valla  dışarı  çıktıktan  sonra  ona  bennzersen  çok  canlar  yakarsın.  Annen çok  güzelmiş.
-Baaak  bu  da  babam.
-Hımm   o  da  yakışıklı adammış.  Ben  de  sana  benim  babamın  resmini  gönderiyorum.
-Ay  ayy  ayyyy.  Senin  baban  baya  kıllı  bir  adamış.
-Olsuuunnn.  Kıllı  da  olsa  o  benim  babam. Kıllı  mıllı  ama  baya  akıllı  bir  adam.
-Ay  çok  konuştuk.  Valla  altlarına  işeyecek  bunlar.  Haydi  koşşş.
-Gitmeden  bir  soru daha  sorayım.  Sen  nerede  doğacaksın?
-Samatya  SSK  da.  Sen?
-Ben  de  orada  doğacağım. Aynı  güne  denk  gelirsek  orada  görüşürüz.  Haydi kendine  iyi  bak.  Sakın  erken  çıkayım  filan  deme.  Bu  günleri  iyi  değerlendir.  
-Tamam.  Sen  de  kendine  iyi  bak  koca  kafalı  Sami.  Ha  ha  haaaa.
***
-Üf  anne  yaaaa.  Bu  nasıl  bir  yellenmek  böyle.  Burnumun  direği  kırıldı.
-Len  bi  dur.  Tam  tuvalete  girerken  tekmelemenin  sırası  mı?  

********

BİR  AY  KADAR  SONRA.

-Oooo  Sami  Bey.  Yüzünüzü  gören  cennetlik.  Bir  aydır  feyse  uğradığınız  yok.  Hayırdır?
-Aaaa  Gülce  kız...  Kız  sen  ne  yapıyorsun  burada?
-Biz  hep  buradayız.  Doktor  anneme  ''  Bol  bol  yürü ''  dedi.  Her  gün  bu  parkta yürüyoruz.
-O bir  sapık  vardı  hani,   hamile  bir  kadına  ''  Seni  bir  daha  bu  parkta  görmeyeyim''  dedikten  sonra tekme  atan.  O  itoğlu  itten  korkmuyor  musunuz?
-Yok.  O  şerefsiz  buralara  uğramıyor.  Neyse..Neler  yaptın  bakalım  bu  bir  ay  içinde?
-Ben  mi?  Ben  Ahmedî'nin  Dâsitân-ı  Tevarih-i Mülûk-u  Âl-i  Osman  adlı  eserini  indirdim  bilgisayarıma.  Onu  okuyorum.
-Allah  Allah..Okuyacak  başka  şey  bulamadın  mı?
-Kızım !  Unuttun  mu?  Tarih  öğretmeni olacağım  ben.  Şimdiden  bir  şeyler okumak  lazım. Dışarı  çıkınca  lazım olacak.  Peki  sen neler  yaptın?
-Ben  mi?  ben  de  bu  bir  ay  içinde  takipçi  sayımı  1500  e  çıkarttım.
-Oooo  maşallah  maşallah. Daha  dünyaya  gelmeden  bu ne  hız? 
-Takipçi  çok  da  dingiller  beğen  butonuna  dokunmuyorlar  hiç.  Sileceğim hepsini.
-Görmeyeli  baya  güzelleşmişsin. Ağzın,  burnun,  elin,ayağın   bayağı  bir  şekil  almış.
-Ha  ha  haaa.  1500  Takipçiyi  nasıl kazandım  sanıyorsun?  Bu  arada  sen  de  baya  kilo  almışsın  görmeyeli.
- Hiç  sorma.  Benim  Karadenizli  annem  şu  sıralar  dayandı  mıhlamaya.  Ayrıca  turşu  kavurması, kara  lahana  mısır  ekmeği  ve  tabii  ki  hamsi,  Karadeniz  pidesi  derken  oldu  küp  gibi.  Dolayısıyla  ben  de...Artık  nasıl  çıkaracak  Allah  bilir.
-Kordonun  da  harikaymış.  Samsung  mu?
-Yok.  Acer  İntel  Pentium.  
-Hımmm.  Nete  onunla  mı  giriyorsun?
-Yok  be  kızım.  Kablosuz  takılıyorum. O  kordon, yeme  içme  ve  solunum  ihtiyaçları  için  kullanılıyor.   Annem  fareden  korktuğu  için  mause  da  kullanmıyorum.
- Ay,  benimki  de  korkuyor.  Geçende  tutturdu  '' Bey,  midemde  sanki  bir  fare  var''  diye.
-Eee  sen  ne  yaptın?
-Mausu  kalın  bağırsağa  doğru  iteleyiverdim.  Sonra  def-i  hacet  ederken  çıkardı  dışarı.  Allahtan  farkına  varmadı.  Yoksa  mause çıkardığını  görseydi  maazallah  korkudan  beni  de  düşürürdü.
-Çok  geçmiş  olsun.  
-Teşekkür  ederim.
-Gülce  kızzzz.  Anennnn..
-Ne  olmuş  anneme?
-Kızım  baksana  bir  bardak  turşu  aldı.  Üzerine  de    iki  top  dondurma  koydurdu.
-Öf  anne  yaaaa.  
-Anneye  öf  denmez.  Ha  ha  haaaaa.  
-Asıl  sen  kendi  annene  baksana
-Ne  olmuş  benim  anneme?
-Köpekli  kadının  yanına  oturdu.  Çaktırmadan  kadının  elindeki  köpek  mamasından  aşırıp  aşırıp  ağzına  atıyor. 
-Yok  yanlış  görüyorsun.  Aşırmıyor  ki.  O  kadın  da  hamile.  Anneme  ''  Buyurmaz mıydınız'' Dedi.  Şimdi  oturmuş  birlikte  köpek  maması  yiyorlar.
-Valla  onu  bunu  bilmem.  Köpek  her  ikisine  de  çok  pis  bakıyor.  Her  an saldırıya  geçebilir.
-Bir  tekme  sallayayım ben  olmazsa.  Belki  anlar.
****
-Gördünüz  mü  hamfendi  nasıl  da  tekmeledi?
-Gördüm  gördüm.  Benim ki  de  tekmeledi. Sevdiler  demek  ki  köpek  mamasını.  Haydi  biraz  daha  yiyelim.

-Öf  anne  yaaa.  Öffff  öffff.
-Anneye  öf  denmez.  Ha  ha  haaaaa.  
*******
VE  NİHAYET  O  GÜN.  YANİ  SAMATYA SSK...

-Aaaa  Gülce kız.  Bu  ne  güzel tesadüf.
-Aaa Sami,   sen  de  burada  ha?
-Aynı  anda  doğacağız  desene.
-Öyle  gibi  görünüyor.  Hem  baksana  ikimizin  annesini  de  aynı  odaya  aldılar  doğum  için.
-Hımmm  evet.  
-Senin doğum  nasıl  olacak.  Normal  mi  Sezeryanla  mı?
-Sezer  kim?  Doğumu  o  mu  yaptıracak?
-Ha  haaaa.  Manyakkk.  Sezeryan  ne  bilmiyor  musun?
-Yok..Ben  hemen  gogıla  bakayım.  Evet..Doğum  çeşitleri  neymiş:  Normal,  Acele,  Yıldırım, ELT..
-Ha  haa  haaaaa.  Sen  harbi  manyaksın.  Telgraf  çeşitlerine  baktın.
-Anaaaa  sahi  ya.  Telgraf  çeşitlerine  bakmışım.  O  telgraf denen  şey  her  ne  ise  çoktan  kalkmışmış.  Şimdi  e  mail  kullanıyormuşuz.  Hımm  demek  ki  eskiden  yokmuş  e  mail.
-Eee  sezeryana  bakmadın?
- Ya  ne  gerek  var.  Bacakarımdan  çekip  çıkaracaklar  işte.
-Ha  ha  haaaa.  Sen  hayvan  mısın  yahu?
-Yooo.  Ne  alaka?
-Hayvanların  ayaklarından  çekilir  doğumda.  Sen  hiç  blog  yazılarını  okumuyorsun  galiba.  
-Bana  bir  link  atsana  bakayım.  Doğuma  baya  var  sanırım.  Bu  arada  okurum  ben.
-Tamam  linki  gönderiyorum. Bakarsın.

Beş  dakika  sonra

-Okudum.  Bayağı  zahmetli  iş.  
-Evet  öyle... Eee  ne  yapıyoruz?  Hemen  çıkacak  mıyız  yoksa  direniyor  muyuz?
-Bence  sonuna  kadar  direnelim.
-Tamam  o  zaman  yoldaş.
-Yoldaş  mı?  Ülküdaş  diyecektin  sanırım.
-Yooo.  Yoldaş  dedim.
-Neyse  bunu  tartışmayalım.  Dışarı  çıkarsak  konuşuruz  bu  sorunu. Şimdi  faşizme,  komünizme,  her  türlü izme  karşı  omuz  omuza  verme  zamanı.
-Ben  bir  slogan  bulayım.  Öyle  kuru  kuruya  olmaz.
-Tamam  ben  de  bakayım..Hah  buldum  ben '' Bozkurtlar  Geliyor''  adlı  bir  siteden:    ''  Ötüken  yolu  yokuştur.  Kafaları  tokuştur.  Bize  çıkın  diyenler,  ya  haindir  ya  puşttur''
-Ben  de  buldum  bir  tane  ''  Bu  daha  başlangıç.  Mücadeleye  devam'' 
-Gülce  kıızzz.  Annelerimizin  karnına  bir  şeyler  sıkıyorlar.
-Hemen  ona  da  bir  şarkı  indireyim.  Hah  buldum: Sık  bakalım.  Sık  bakalım.  O  elindekini  sık  bakalım.  Neşteri  bırak,  bistüriyi  at,  delikanlı kim  bakalımmm.
-Helal  be Gülce kız.  Devrimcisin  mevrimcisin  ama  harbi  yiğit  bir  kızsın.
-Valla  sen  de  Ülkücüsün  mülkücüsün  ama  helal  delikanlısın.  Haydi  direnmeye  devam.  Papucun  pahalı  olduğunu  gösterelim  şu  hainlere.  Entarisi  ala  benziyyor,  entarisi  ala  benziyor,  tentürdiyot  bala  benziyoor.
-Bu  neydi  şimdi?
-Yeni  indirdim.  Bir  eylem  türküsüymüş.
-Savulun  bre...Malkoçoğlu  geliyor.
-Bu  neydi    peki?
-Ben  de  bir  kahramanlık  filmi  indirdim.  Cüneyt diye  biri  oynuyor. Adam  tam  bir  feminist.
-Ha  ha  haaaaa.  Manyak.  Ona  feminist  değil,  fenomen  derler.  Hem  sen  çıkıyor musun  ki  ''  Geliyooor''  Diye  nara  atıyorsun?
-Yok  be yahu.  Ne  çıkması. Hatta  kararımı  perçinlemek  için  şu  anda  '' İçerde''  dizisini  indirdim  onu  izliyorum.  
- Valla  ben  de  bir  şey  indirdim.  Adamın  biri  ''  İnlerine  gireceğiz  inlerine''  Diyor.
-Niyetleri  bozuk  desene.  İlle  çıkartacaklar  bizi.
-Neticede  çıksak  bile  sonuna kadar  direnelim.
*****

-İkının  lütfen  Makbule  Hanım.

''  Keh  kehhhh  kehhhh.  İstediği  kadar  ıkınsın.  Çıkmayacağım  işte  '' 

-Gülce  kız... Annemi  baya  zorluyorlar.  Ben  direniyorum  ama  vaziyet  sakat.  Sen  ne  haldesin?
- Valla  benim  vaziyet  de  sakat.  Sanırım  beni  de  çıkartacaklar.


-Güler  Hanım  haydi  siz de..Bakalım  Makbule  Hanım  mı  yoksa  siz  mi  daha  önce  çıkaracaksınız?
-Ay  ben  burada  ölüyorum  Siz  yarış  peşindesiniz.  Kim  önce  çıkarsa  çıksın.  Yeter  ki çıksın  artık.  Yapıştı  kaldı  içime  namussuz.


-Haydi  Makbule  Hanım. Biraz  daha.  Bakın  bilgisayar göründü  bile.  Şöyle  bir  gayret  onu  çıkardık  mı  çocuğu  almamız  kolay  olacak.  Haydi  bir  kere  daha.
-Oyyyy.  Aaaayyyyy.  Bu  ne  yahu.  İçimde  fil  mi  var  benim?
-Eh  üç  aşağı  beş  yukarı  öyle. Gelenin  beş buçuk  kilo  olduğuna  bahse  girerim.


-Gülce  kızzz.  Bilgisayarım  çıktı  valla.
-Eyvah  ki  eyvah  Sami.  Benimkini  de  çıkarttılar.
-Benim  kafaya  yapıştı  bir  cadaloz  karı.  Çekip  duruyor.
-Benim  de.  Benim  de.
-Dışarı  çıkıyoruz.  Bundan  kaçış  yok. En  iyisi  ne  yapalım  biliyor musun?
-Ne?
-Annelerimizi  mutlu  edecek  bir  şeyler  söyleyelim.
-Mesela  ne?
-Bir  şarkı  olabilir  mesela.
-Nasıl  bir  şarkı?
- Şöyle  bir  şarkı:

Güneşin alası çok
Her evin çilesi çok
Analar çeker yükü
Kimsenin bilesi yok
Gelin çiçek derelim
Annemize verelim
Sevgi dolu türkülerle
Annemize verilim

Çocuğa bakar anne
Evine tapar anne
Gece gündüz çalışır
Yarını yapar anne
Gelin çiçek derelim
Annemize verelim
Sevgi dolu türkülerle
Annemize verilim

Anamız başımızda
Her öğün aşımızda
Annenin emeği var
Her iyi işimizde
Gelin çiçek derelim
Annemize verelim
Sevgi dolu türkülerle
Annemize verelim


Veeeeee

Ingaaaaaaaaa.  

( İki Hamile Bayan Ve Gülce Kız Ve Sami Ve Ana Karnında Teknoloji. başlıklı yazı Sami Biber tarafından 23.03.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.