Özgürlüğün sınırı, menfaatle çatışınca...

Profesörler bile " özgür dolaşan tavukları" övdüğü için, kendi özgürlüğümüzden önce onları düşünerek, serbest dolaşsınlar, zevklerine göre beslensinler diye serbest bırakıyoruz.
Tavuk bu, kimin malıymış diye fikir yürütür mü?
Komşunun bahçedindeki marul, maydanoz  biberleri daha besleyici bulacak ki, ne varsa yer zarar verir komşuya..
Ama komşu sesini çıkarmaz çünkü yumurtasını da, komşunun kümesinde yapar. Akşama yatmaya eve gelir tavuk, sahibinin kümesini otel gibi kullanır.
Komşudan yumurtayı isteriz ama verilmeyince aramız açılır.
İstemeye ne kadar hakkımız vardır, o da ayrı tartışma konusudur.
Buna benzer çarpık ilişkileri sosyal yaşamda, politika çalışmalarında, dini oluşumlarda sıkca rastlarız. Çözüme bakış açımız da, hayatı nasıl algıladığımızı  gün yüzüne çıkaracaktır.

22.03.2017
#armozdeyis
Ali Rıza Malkoç
( Özgürlüğün Sınırı, Menfaatle Çatışınca. başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 22.03.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.